ferrini r3 27 " 5 мнения

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот slyrunner » Вто Юли 14, 2015 5:42 pm

Здравейте и поздравления за полезния форум.
Искам да си взема велосипед за града до 700лв . Спрял съм се на този модел http://www.ferrini-bikes.com/bg/collect ... 4V-Bg.html , но гледам че тук не е много прочут . От Добрич съм и мога да го взема за 700 лв , но като цвят го има само в тъмно сиво поне така го определих цвета. На мен по ми допада в тъмно сиво и зелено. От изчетеното ми допаднаха и тези модели http://bikesport.bg/bg/products/2197-sp ... BK14BG1430 и http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html но в моя град ги няма . Това на което се спрях ми се струва по натоварено .. малко се обърках вече дали да не отскоча до Варна да видя какво има . Моля за помощ . Благодаря.
slyrunner
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 12, 2015 11:30 pm

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот victortrt » Вто Юли 14, 2015 8:33 pm

Поначало нещата са сложни, но ще се опитам подробно и може би досадно за запознатите с материята да помогна.
Първо казваш за градско каране, а аз живея в София и не знам какъв е релефа на Добрич, защото съм ходил там като много малък. Все пак по дедукция предполагам, че градските условия са в най-лошия случай сравними със софийските - горе долу равно и тук-там стръмни наклони, които могат да се заобиколят в по-голямата им част.
Първият велосипед - феринито е предназначен от производителя му за каране в планински условия, макар и да е начален клас. Той не е подходящ за града зарадишироките рошави гуми и предавките и най-вече това, че па незнайни причини най-голямата плоча на курбела е с 42 зъба вместо с 44 или 48, докато по-малките са с 34 и 24 вместо с 32 и 22 например. В града се кара често на най-голяма плоча и тази комбинация 42:11 при гуми 27.5" ще доведе до това да не можеш да развиеш на равно висока скорост. Плюс е това, че вилката се заключва, макар от снимката да не личи да е дистанционно, както пише. Ако го вземеш, ще трябва рано или късно да му търсиш по-гладки гуми, което за този размер капли е трудно или поне скъпо /образно казано 30 лева за гума/. Отделен е въпросът за геометрията му, която е доста агресивна, тоест при всеки размер рамка, дължината й е доста повече от височината, което означава много приведена напред стойка, което не на всеки му харесва особено за града. Пробвай и прецени, но не само да седнеш, пробвай да покараш поне за 5 минути.
Другите два посочени от теб са доста по адекватни за градски условия, защото са с гуми за тази цел, по-бързи предавки, по-леки, но и без заключващи вилки. Към тях може да се прибави това - http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gra ... -2015.html което е със заключваща вилка, но гумите на другите два са по-добри /все пак гумите са последният критерий за избор, за 28 цолови велосипеди изборът е огромен и цените са по-добри/.
Има и велосипеди с твърди вилки на още по-ниски цени, но вече ти си прецени.
П.С. заключването на вилката е полезно за каране по асфалт и особено за изкачване, защото намалява загубата на енергия при педалиране. Всичко обаче е въпрос на приоритети. Ако караш бързо - шосейка, ако караш лежерно - градско, хибридите са по-средата и т.н.
Ако минаваш 1-2 км всеки ден по асфалт всичко ще ти върши работа, но с мека вилка ще ти е комфортно, с пълен твърдак ще си по-бърз.
П.С. 2 Ако има дистрибутори на спринт и на крос не би трябвало да е проблем да им кажеш, че си харесал от сайта този модел, но искаш да проваш размер х и размер у например. Предполагам ще поръчат и така. Пък и едно ходене до Варна точно юли - август едва ли ще ти се отрази зле :beer:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот slyrunner » Сря Юли 15, 2015 9:44 pm

Благодаря за изчерпателния отговор . Виждам че драга е с една и съща рамка 2013 и 14 и 15 . Като съответно цената му расте стъпаловидно. Т.е. ползват се по добри части с годините поне аз така го разбирам . Та мисълта ми е имат ли някаква отличителна разлика понежена ме притеснява да не ми пробутват стар модел на цената на новия . От вело части нямам никакви познания и за това съм толкова предпазлив . Като дойдат почивните дни задължително ще отскоча до Варна и се надявам да се сдобия с велосипед че наистина много ми се кара , действа ми много разтоварващо .ттова също ми привлече вниманието http://www.velozona-bg.com/shop/%D0%B2% ... ALON%20MAN .
slyrunner
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 12, 2015 11:30 pm

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот victortrt » Сря Юли 15, 2015 10:38 pm

1. Не е точно така. В електрония магазин, откойто ти дадох линк има модели от 2014 и 2015 г. като втория е по-добър, а цената е еднаква. Видимата разлика е във вилката, защото на на десния ботуш трябва да има врътка за заключване. От различното описание в сайте не мога да видя друга видима разлика, защото са описани по различен начин.
Иначе старите модели бяха и по-добри и по-евтини, но драг вдигнаха цените включ(иштелно и на старите модели, после се усетиха, че се оляха и вдигнаха и качеството с моделите 2015 г. специално на този модел. Модела 20143 г. беше с по-хубаво задвижване, но май с по-лоша вилка от този 2015 и така или иначе вече го няма.
Рамката е универсална за всички модификации на модела, само цветовата гама се сменя.
Имаш шанс да намериш някъде стар модел на-по ниска цена, но просто гледай вилката да може да се заключва или поне да се регулира твърдостта й.
2. Силно се съмнявам този крос да го има някъде още, защото преди две години го нямаше никъде, но ако го намериш, и не те притеснява превишаването на бюджета заради хидравличните спирачки , си го вземи. Разликата му в цената с посочения от теб по-нов вариант се компенсира от по-добрата с малко вилка, която все пак се заключва, дисковите спирачки /хидравлични, но тектро драко - пише тук за тях и общо взето се водят нисък клас, но аз не съм имал проблеми с тях/ и малко по-добрия дерайльор. От тия разлики само заключващата вилка ще ти е от полза за градско каране и евентиялно хидравличните спирачки, макар че за хибрид е по-особено /грубо казано мощна спирачка върви за дебела гума и затова на планинските има дискови, а на шосейните - челюстни, които не спират много. Логиката е, че спирачното усилие от спирачката се предава на пътя чрез гумата, тя забавя и спира и при мощна спирачка тънка гума няма да има нужното сцепление с пътя и ще блокира и ще почне да се пързаля. Има значение и вида на настилката. Та с хидравлични спирачки може да ти блокират гумите, но да се пързаляш по асфалта, което не по-добре от това да спреш с метър по-далеч с ви-брейка. За хибрид ви-брейк осигурява адекватно спиране на асфалт, това беше идеята/
Моят съвет е да избереш между спринта посочен от теб, драга, предложен от мен и кроса, посочен от теб в първия ти пост, като и при трите има компромиси, но при драга те са гуми /40-60 лева ако сам ги смениш с много качествени/, а при другите два вариант - вилки - около 100 лева само вилката, която няма как сам да смениш.
Тъпото е че разликата между заключваща и незаключваща вилка като на дратга и кроса е 10-20 лева на дребно, но една смяна е стойността на цяла вилка и още за смяната, но едва ли ще ти се навият да я сменят с доплащане на разликата и смяната с заключваща.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот slyrunner » Чет Юли 16, 2015 8:40 pm

Много съм ти благодарен . Наистина ми помогна в избора . Все повече хора да има като теб ..
slyrunner
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 12, 2015 11:30 pm

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот victortrt » Чет Юли 16, 2015 8:59 pm

И какво си избра, обратната информация също е важна, не всички даващи съвети са карали всички велоспеди, за които се пита, на ли се сещаш? Има и лемент на дедукция. :beer:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот slyrunner » Нед Юли 19, 2015 8:35 pm

Здравейте , взех си синтерото. Като дизайн този велосипед е впечатляващ и е на добра цена ,за това си иизбрах именно него. Първи впечатления лекичък , каплите са като перце направо. Добре сменя скоростите. Май много напомпаха гумите казаха ми на 6 бара че ги направили и ми друса . Висок съм 178 и си взех с рамка 48 см , не зная теоретично дали съм за такава рамка но се чувствам добре. Имам чувството че има някакъв странен шум при завъртане на гума на празен ход но нямам кой знае какви впечатления понеже днес му навъртях първите 9 км. :beer:
Като цяло съм доволен .
slyrunner
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 12, 2015 11:30 pm

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот victortrt » Нед Юли 19, 2015 8:49 pm

Какво разбираш под "завъртане на гума на празен ход" - движение по инерция ли? Тоест гемата се върти, педалите не. Или въртена на гумата и педалите, без да е задната гума на земята. Поначало задната, а и предната главина са на принципа на тресчотата и по инерция по един или друг начин цъкат или щракат. Това означава, че работят, а и предупреждават пешеходците за идването ти. Вече при въртене ако има "жужене" това значи несмазана добре верига, което е малко вероятно за нова такава.
Та ако цъка нещо докато ти не въртиш, а гумите се въртят, това е ОК :beer: Иначе честито.
П.С. Тези гуми са добре около 4-5 бара според мен.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот slyrunner » Нед Юли 19, 2015 9:17 pm

Това се получава когато пренасям велосипеда . Момента в който повдигна колелото , в това положение гумите не са изцяло в покой . Т.е се въртят съвсем бавно итогава чувам странен звук , все едно че има нещо между капЛата и гумата . Дали това е нормално не зная ..
slyrunner
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 12, 2015 11:30 pm

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот Stoyanov » Пон Юли 20, 2015 4:07 pm

victortrt написа: Поначало задната, а и предната главина са на принципа на тресчотата


Не е ли само задната? :deal:
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот Stoyanov » Пон Юли 20, 2015 4:13 pm

slyrunner написа: все едно че има нещо между капЛата и гумата


Хм, чувал съм за скъсани нипли(включително на нов велосипед) - това са продълговатите "гайки", които натягат спиците към шината. Законтрящата глава стои в малко гнездо от страната на гумата и ако се откъсне, почва да се търкаля из него. Също може да ти сурка спирачката. В този случай, щом е ново колелото, след няколко карания би трябвало да се нагласи :)
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот slyrunner » Пон Юли 20, 2015 8:37 pm

колега Stoyanov , може би наистина е това. на предната гума се сурка спирачката както каза . Губи се инерцията. Със заднотоколело нямам проблеми. Този шум ще остане ли , скоро май ще трябва да посетя магазина.
slyrunner
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 12, 2015 11:30 pm

Re: ferrini r3 27 " 5 мнения

Мнениеот victortrt » Пон Юли 20, 2015 10:03 pm

Stoyanov написа:
victortrt написа: Поначало задната, а и предната главина са на принципа на тресчотата


Не е ли само задната? :deal:

Така е, нещо съм се заплеснал, предната се върти навсякъде и е само с лагери. Нещо съм блял.
Иначе - сервиз, защото това ми прилича на нерегулирана капла /при опиране не по всяко време на въртенето/ или на неругулирана спирачка /ако през цялото време леко опира/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта