motomarzel написа:стремейки се да бъдеш добър в две доста различни приложения, обикновенно резултата е, че не се справяш добре с нито едно от тях.
Да, точно това не искам.
Благодаря, разбрах идеята.
motomarzel написа:стремейки се да бъдеш добър в две доста различни приложения, обикновенно резултата е, че не се справяш добре с нито едно от тях.
motomarzel написа:Това е хубаво, но не нога да преценя размера от снимките:
https://www.olx.bg/d/ad/velosiped-victo ... 9hpGP.html
Landarn написа:motomarzel написа:Това е хубаво, но не нога да преценя размера от снимките:
https://www.olx.bg/d/ad/velosiped-victo ... 9hpGP.html
Не знаят точния размер, но човекът, който караше велосипеда, е с моя ръст.
Модел на колело е Victoria 8.5G
https://www.fehmarn-fahrrad.de/fahrradk ... howOffer=0
Дали си заслужава?
Landarn написа:
Изглежда, че е размер M.
Sprinter написа:Landarn написа:
Изглежда, че е размер M.
Не е твоят.
Първо, че ще ти е малък, второ - от снимка 1 можеш да си направиш заключение как е поддържан и в какво състояние е. Болтовете на лапата потънали в ръжда, ама спейсърите златни…
Това е "Lock-out", чиято идея е да заключва вилката, когато караш велосипеда прав, за да не се губи енергия от свиването на вилката. За градски велосипед, според мен е непотребна екстра.Landarn написа:И се притеснявам, че не виждам капачка на вилката, как ще се регулира?
motomarzel написа:Велосипеда е експлоатиран в Германия (Victoria е германски бранд на Hermann Hartje), където средата е доста по-корозионна от тази при нас. Ръждата по тези болтове не е признак за лоша поддръжка. Спейсърите са златни фабрично.
М размер за градски велосипед е допустим компромис - това са 10мм разлика в горната тръба, Иначе казано ще стоиш една идея по-изправен докато караш, което за градски велосипед не е проблем, при тях по принцип позицията е по-изправена, за да можеш да разглеждаш.
Според мен велосипеда си заслужава!
Sprinter написа:Не всички велосипеди, експлоатирани в Германия са в това състояниеВиж му и веригата и касетата...
Както и да е - това се почиства, смазва, болтчетата може да се сменят.
Но, за размера не съм съгласен - Landarn с височина 185 е между L и XL, M просто няма да му е удобен. Освен капачката, да не се окаже, че го няма и демпфера
motomarzel написа:Според мен велосипеда си заслужава!
Landarn написа:motomarzel написа:Според мен велосипеда си заслужава!
Благодаря ви много за толкова подробния отговор. Вие сте голям човек!
По ваш съвет днес отидох да видя колело лично. Според моето непрофесионално мнение(гледах този клип https://www.youtube.com/watch?v=tp3-5bwlpyY) като цяло всичко изглежда добре, но за съжаление има проблем с предната спирачка, тя спира лошо и свири/скърци много. Нямах възможност да го карам, гумити не бяха напомпани. В край на деня ще се срещнем отново и вече с напомпани гуми ще го опитам.
Може би спирачките могат да се поправят лесно в сервизен център, а може би трябва да се сменят, нямам представа.
motomarzel написа:Ако спирачката се усеща мека - обезвъздушаване.
motomarzel написа:Пак казвам - за градски велосипед, по-малкия размер рамка не е критичен - виж при шосеен или XC вече е друга работа.
Тази вилка няма демпфер!
Sprinter написа:Критичен е дотолкова, че да ти докара болки в колена, кръст, гръб при продължително каране и да си мислиш, че е от възрастта
Sprinter написа:motomarzel написа:Пак казвам - за градски велосипед, по-малкия размер рамка не е критичен - виж при шосеен или XC вече е друга работа.
Тази вилка няма демпфер!
Критичен е дотолкова, че да ти докара болки в колена, кръст, гръб при продължително каране и да си мислиш, че е от възрастта
FUN027-18 - 16-та позиция от твоята диаграма. Тая капачка нали се завива на нещо
motomarzel написа:Sprinter написа:motomarzel написа:Пак казвам - за градски велосипед, по-малкия размер рамка не е критичен - виж при шосеен или XC вече е друга работа.
Тази вилка няма демпфер!
Критичен е дотолкова, че да ти докара болки в колена, кръст, гръб при продължително каране и да си мислиш, че е от възрастта
FUN027-18 - 16-та позиция от твоята диаграма. Тая капачка нали се завива на нещо
Описаните от теб неща се случват и при съвсем точно подбран размер рамка, но неподходящо настроен велосипед - болки в колената и кръста могат да бъдат причинени от много неща - неправилно настроена височина на седалката, неправилен налкон на седалката, неправилна позиция на седалката (напред-назад) спрямо средното - това променя ъгъла на краката, неправилна позиция на краката върху педалите, неправилна техника на педалиране, твърде ниско настроено кормило, неотговарящо на степента на подготвеност на колоездача, диспропорция в дължината на краката, каране продължително на нисък каданс и др.
Определящ за размера на рамката е размера на виртуалната горна тръба, а тя както вече писах за градски велосипеди е по-къса, защото позицията на тялото при тях е по-изправена. Тези 10мм разлика могат да се компенсират от дължината на лапата, ъгъла на кормилото, но в случая на градско рекреативно, не състезателно каране това не е нужно.
За врътката вече писах достатъчно - според мен тази "екстра" за градски велосипед е напълно не нужна.
Sprinter написа:motomarzel написа:Sprinter написа:motomarzel написа:Пак казвам - за градски велосипед, по-малкия размер рамка не е критичен - виж при шосеен или XC вече е друга работа.
Тази вилка няма демпфер!
Критичен е дотолкова, че да ти докара болки в колена, кръст, гръб при продължително каране и да си мислиш, че е от възрастта
FUN027-18 - 16-та позиция от твоята диаграма. Тая капачка нали се завива на нещо
Описаните от теб неща се случват и при съвсем точно подбран размер рамка, но неподходящо настроен велосипед - болки в колената и кръста могат да бъдат причинени от много неща - неправилно настроена височина на седалката, неправилен налкон на седалката, неправилна позиция на седалката (напред-назад) спрямо средното - това променя ъгъла на краката, неправилна позиция на краката върху педалите, неправилна техника на педалиране, твърде ниско настроено кормило, неотговарящо на степента на подготвеност на колоездача, диспропорция в дължината на краката, каране продължително на нисък каданс и др.
Определящ за размера на рамката е размера на виртуалната горна тръба, а тя както вече писах за градски велосипеди е по-къса, защото позицията на тялото при тях е по-изправена. Тези 10мм разлика могат да се компенсират от дължината на лапата, ъгъла на кормилото, но в случая на градско рекреативно, не състезателно каране това не е нужно.
За врътката вече писах достатъчно - според мен тази "екстра" за градски велосипед е напълно не нужна.
Освен разлика в хоризонталната тръба (която е 15 мм между M и L и 30 мм между M и XL) има разлика и във височината на челото, пак с 15 мм. И като си вдигне колчето на седалката с 4 см повече, за да компенсира разликата в седалковата тръба между M и L (за да са му достатъчно изправени краката при педалиране) - станаха твърде много променливи. За инфо - гледам геометрията оттук https://velomotion.net/2018/11/test-vic ... ing-spass/
Карал съм (и още имам) колело с по-малък размер от препоръчителния за моят ръст (аз съм между L и XL, рамката се води L, но е по-скоро M/L, което разбрах по трудният начин).
Да, някои елементи могат да се компенсират в известни граници, но не дотолкова, че да е напълно комфортно.
Мека вилка без демфер (макар и базов) не съм карал, сигурно e забавно само на пружина
motomarzel написа:…
Sprinter написа:motomarzel написа:…
Колкото и сайтове да отворя, във всички има разлики в размерите. Дали са значителни или не, не мога да преценя, защото не съм конструктор на рамки.
Твърдя, че да се опираш на един размер (хоризонтална тръба в този случай) за да прецениш дали едно колело е подходящо за някой или не, категорично не е правилно, ако ще да става въпрос и за ходене до магазина и обратно.
Също така, твърдя, че 10 минути не са достатъчни за да усетиш едно колело (дори и в размера, препоръчан от производителя за теб, а не 2 надолу), колко ти е удобно и къде трябва да пипнеш, за да стане по-удобно.
И за вилката - не знам защо продължаваш да говориш за заключването, когато по-големия проблем е ако липсва демпфера изобщо. Колкото и да е базов и без настройки, той има една много важна задача, която е свързана с безопасността и стабилността и чак после с комфорта при каране. Не заключването е важно, а това да не ти подскача предницата неконтролируемо на всяка дупка или бордюр.
motomarzel написа:А аз пиша всичко това с опита на инженер-конструктор на велосипеди, включая конструиране на рамки. Работя за OEM производител на велосипеди, през мен минават хиляди спецификации и чертежи на рамки. Тъй като съм забелязал това разминаване и силно пожелателния характер на размерите на рамките при различните брандове, твърдя че дори препоръките които дават "производителите" по сайтовете са силно пожелателни.
Като се има предвид, че при тези велосипеди челния ъгъл и ъгъла на седалковата тръба са едни и същи за повечето брандове и размери и тъй като колчето на седалката е продължение на седалковата тръба, единствения размер, който остава да бъде съотнесен към пропорциите на колоездача е виртуалната горна тръба. Иначе казано един и същ размер рамка може да има седалкова тръба между 440 и 530мм (примерно), без това да променя ергономията и позицията на колоездача.
motomarzel написа: Разбирам мнението ти - щом не си карал велосипед с вилка без демпфер, имайки предвид това което се случва с автомобилите, когато са с повреден амотрисьор... това при велосипедите в градска среда не се случва.
Повече от 80% от амотрисьорните вилки, които се влагат в производството на велосипеди нямат такава функционалност - а голяма част от тях имат ISO стандарт и са тествани в лаборатория, за съответствие със стандарта за планински велосипеди.
Имам и личен опит - първия ми планински велосипед (преди 13г) беше с вилка Suntour XCM, само пружина, Preload и механично заключване. Това не ми попречи съвсем безопасно да завъртя няколко пъти Обиколката на Витоша, няколко пъти Велорали Черни връх, Кривата, както и още купиша планински пътеки с него за по-малко от година.
For road bikes, your torso will form a 45-degree angle with your hips, and a 90-degree angle with your arms. If you have tight hamstrings or short arms, you can swap out the stem to bring the handlebar closer and keep the strain off your back and shoulders.
For mountain and hybrid bikes, these exact angles are not as critical since the riding positions are often more upright and relaxed. With mountain bikes especially, more time is spent out of the saddle, so dialing in the perfect seated pedaling position isn't as crucial.
perfor написа:Закарай го при Нико и Тедо ще го обслужи подобаващо. Всички проблеми ще ги изчистят, че и нещо може да си харесаш от магазина.![]()
motomarzel написа:Честита придобивка!
motomarzel написа:Поискай профилактика на вилка, главини, спирачки.
Landarn написа:motomarzel написа:Честита придобивка!
Благодаря
motomarzel написа:Поискай профилактика на вилка, главини, спирачки.
Погледнах цените, профилактика на вилка е поне 90лв, не мислех, че е толкова скъпо. Ще трябва да похарча не малко пари, за да го вкарам във форма, но няма друг изход.
Landarn написа:perfor написа:Закарай го при Нико и Тедо ще го обслужи подобаващо. Всички проблеми ще ги изчистят, че и нещо може да си харесаш от магазина.![]()
Niko Bikes имате предвид?
Назад към Начален клас велосипеди и компоненти
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта