Драг Гризли 2008 - два въпроса

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Драг Гризли 2008 - два въпроса

Мнениеот borem » Сря Май 28, 2008 3:16 pm

Здравейте,

преди известно време купих това колело и мога да кажа, че съм общо взето доволен.

Единия ми въпрос е: при преминаване през неравности се чува силен удар отзад, установих, че задният дерайор се удря във венците. Веригата стой доста хлабава, въпреки, че по описаните методи за проверка на дължина на верига би трябвало да е точния размер. самият дерайор също е доста мек. Да скъсявам веригата или да регулирам по някакъв начин дерайора?

Вторият ми въпрос е: Какви са логичните упгрейдвания за това колело, като почнем с вилката - оригиналанатa е Suntour 2000. Все пак да се има предвид началанатa цена на велосипеда от 339лв.

Благодаря предварително за мненията!
borem
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 28, 2008 2:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот venci » Сря Май 28, 2008 4:31 pm

Здравей ! Нз с какъв дерайлиор е , но ако е по-нов модел ще има болт , който регулира колко да е опънат дерайлиора :) провери за такъв болт ;) би трябвало да се намира до ухото някаде ;)

За вилката е по вкус :)
Аватар
venci
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Яну 20, 2008 12:11 am
Местоположение: Сопот

Мнениеот Pirate » Сря Май 28, 2008 4:46 pm

Здравей - имам същия модел от миналата година и ще ти кажа мойте впечатления.

И аз имах същия проблем с тропането от веригат и дерайлъора. Как се реши - купих се втора употреба /добро състояние/ дерайлъор Аливио за 15лв., който е с по-малки ролки от оригиналното Турни, скъсих веригата с една идея и си сложих и свързващо звено за 3лв КМC, за да мога да я свалям лесно и почиствам. С това заспа работата общо взето. Сега при каране през неравности и качване на бордюри с оли е много по малко чукването. Във раздел продава има често пъти дерайлъори Аливио за по 20-25лв, че и по-хубави като Деоре и т.н и смяната е желателна както си усетил. Имай предивд, че можеш спокойно да сложиш и скъп дерайлъор за 8,9 скорости и пак ще си работи правилно /работата му зависи от командата/. Другото е да си купиш предпазител за верига за рамката - струва няколко лв.

Другия ъпргрейд при мен е брейк буустър за задния в-брейк, за да не ми се разтваря рамката - с това спирачката стана учудващо приятна за каране из града. /Струваше ми 5лв втора иначе е 10 нов/.

Първото разлуфтване на вилката при мен дойде след един месец каране без никакъв тормоз /аз съм 65кг./ След това вече я карам без спирачка и досега не се е ралуфтила така че да има нужда от втори ремонт. Приятел си взе Гризли с диск и там вилката не издържа и месец така че преднта спирачка и идва в повече на тая вилка явно.

Лостчетата за в-брейк много бързо се разлуфтиха при тефлоновата си втулка ама работят засега.

Педалите съм им замислил отдавна смяна защото са адски неудобни и след качване на бордюр с оли ми натъртват пръстите н акраката. Иначе ако само ще въртиш поне са леки.

Отзад венците 14-28 са много малоумна работа, ама за смяната се изисква солиден бюджет, за д си веземш хубава главина, шина и т.н.

Корчето на седалката с тоя едноболтов захват трябва винаги да е много добре стегната връзката към седалката, за да не се изядат шлиците, ако колоездача е по-тежичък, че се почва едно много досадно скърцане.

При мойто тегло засега шините не са мръднали /само дето продадох цялата предна капла хаха/, т.е. задната, която е подложена на повече натоварване, така че въпреки че е сравнително евтино колелото като цяло става за каране.

Рамката /мойта е 17"/ ми идва доста къса откъм горна тръба, ама какво да се прави. Иначе в момента мойто е със напълно нова преднакапла с хубави компоненти и без спирачка отпред и на кантара показва 13кг, което си е добре за тия пари според мен.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот borem » Сря Май 28, 2008 5:16 pm

е какво да искам повече след горния пост!!!!

Благодаря ти безкрайно, Пирате!
borem
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 28, 2008 2:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот venci » Сря Май 28, 2008 10:00 pm

Pirate , само да ти кажа , че едно съединително звено , ако се отваря често то отслабва ;) Може да е удобно за чистене , но е възможно да те предаде на някое баирче :) :agree:
Аватар
venci
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Яну 20, 2008 12:11 am
Местоположение: Сопот

Мнениеот borem » Чет Юни 19, 2008 9:47 pm

Колелото отнесе доста каране вече. Като цяло съм много доволен. серия внимателни спускания по Витоша, без да се прекалява с пазенето, но и относително бавничко. Катеренето е супер.
Замислям се сериозно за ъпдейт. Това, което ме спира е неяснотата относно здравината на рамката материал Алуминии 7006. Но ми е много удобна. Заварките изглеждат солидни, за другото нямам идея.
Първия ми въпрос е за хода на вилката - колко е допустим? Спрял съм се на вариант от рода на Suntour XCR LO.
Второ ще сменям команди/спирачки. Вече сложих заден дерайор Alivio, мисля и командите да са Alivio, предния дерайор също.
Третото са курбелите - ще слгам нещо до около 55 лв., с малко повече зъби 44-46, оригиналните са 42 и са и много скапани. Та дотук си станаха 300лв.

Дали си залсужава? рамката е много удобна, но дали е здрава достатъчно?
Ако може малко помощ .....Благодаря!
borem
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 28, 2008 2:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Юни 19, 2008 9:55 pm

borem написа:Колелото отнесе доста каране вече. Като цяло съм много доволен. серия внимателни спускания по Витоша, без да се прекалява с пазенето, но и относително бавничко. Катеренето е супер.
Замислям се сериозно за ъпдейт. Това, което ме спира е неяснотата относно здравината на рамката материал Алуминии 7006. Но ми е много удобна. Заварките изглеждат солидни, за другото нямам идея.
Първия ми въпрос е за хода на вилката - колко е допустим? Спрял съм се на вариант от рода на Suntour XCR LO.
Второ ще сменям команди/спирачки. Вече сложих заден дерайор Alivio, мисля и командите да са Alivio, предния дерайор също.
Третото са курбелите - ще слгам нещо до около 55 лв., с малко повече зъби 44-46, оригиналните са 42 и са и много скапани. Та дотук си станаха 300лв.

Дали си залсужава? рамката е много удобна, но дали е здрава достатъчно?
Ако може малко помощ .....Благодаря!


новото гризли е много прилична рамка за парите си, но аз лично не бих я натруфил с подобни компоненти.

по-добре, ако вече смяташ, че си над нивото на Гризлито, продай го на някой, който ще го кара в града, посъбери още някой лев и си купи някое балансирано като компоненти планинско колело с твърда рамка от типа на Drag ZX5, Ontario или RAM HT1-2.

Всеки друг ъпгрейд ще доведе до варианта "на свинче-звънче" и ще ти е много по-скъп в крайна сметка.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот borem » Чет Юни 19, 2008 10:10 pm

Според това, което казваш, did, или ъпгрейд или HT2. Другото пак ще доста компромисно. И аз си мисля за HT2 от доста време.
Друг е въпроса, че това Гризли, купено в началото на май 2008г.( на 1,5 месеца), въпреки дерайора Alivio и задната спирачка Shimano (доста по-добра от оригиналната)поред мен няма продаване.
borem
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 28, 2008 2:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Юни 19, 2008 10:15 pm

borem написа:Според това, което казваш, did, или ъпгрейд или HT2. Другото пак ще доста компромисно. И аз си мисля за HT2 от доста време.
Друг е въпроса, че това Гризли, купено в началото на май 2008г.( на 1,5 месеца), въпреки дерайора Alivio и задната спирачка Shimano (доста по-добра от оригиналната)поред мен няма продаване.


ти си преценяй.

ако карането ти е на ниво "гризли", ъпгрейдвай го, но знай, че от гризлито няма да стане истинско планинско колело, колкото и пари да налееш, а ако стане, то ще ти излезне твърде скъпо за качеството, което ще се получи.

ако смяташ, че карането ти е вече над нивото на гризлито, продай го докато е ново! може да се продаде, но си прав, че няма да е на кой знае каква цена. после просто си купи ново цяло колело, което е с балансирани компоненти от по-висок клас и по-подходяща за планината рамка.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Pirate » Чет Юни 19, 2008 11:37 pm

Ще ме извинява DID, но въпреки че е доста по-опитен не съм съгласен с него. Какво значи колело с балансирани компоненти? Балансирани трябват да бъдат главно спрямо нуждите на колоездача, който ще го кара. Аз също карам Гризли от миналата година и сменям компененти по него. Не всеки би могъл да отдели наведнъж много пари за готово нова хубаво колело като тези модели за които всекидневно се дават съвети. Да не говорим, че взимайки по-евтино колело и карайки го известно време, човек разбира какво би му вършило работа и какво не занапред като части.

При положение, че колегата чувства удобна рамката на Гризлито не ми се струма, че е смислено да го съветвате да си вземе Ram HT2, чиято горна тръба е дасто по-дълга от на Гризли и карането му е много по-различно като усещане.

Бих посъветвал да помисли над смяната на задната главина /или направо да си направи нома капла/ с такава на шлици и 8скоростна касета отзад, което ще му реши проблема с нуждата от повече зъби на най-голямата плоча отпред по по-разумен начин и без качване на излишно тегло.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот borem » Пет Юни 20, 2008 9:01 am

Благодаря ви, did и pirate, в действителност и покупката ми беше прибързана, но ми трбваше колело, а парите бяха толкова. Може би нивото ми е над Гризлито, но пък рамката ми е много удобна, но дали е здрава...
Та ще продължавам с двоумението за ъпгрейд или не!
borem
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Май 28, 2008 2:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот Pirate » Пет Юни 20, 2008 9:10 am

Защо те притеснява толко здарвината на рамката? Без да си подменил задната главина не е хубаво да подлагаш колелото на големи изпитяния, защото именно това е сред слабите му места предвид ниската цена. Ако недай си боже спукаш чело или друго по рамката ще си вземеш нова, по-хубава. Аз мойто колело така си го надграждам и си избирам части, които ми харесват. По него вече има доста скъпи неща, които със сигурност не отговарят на мнението на Дид за балансирани компоненти, но пък след време живот и здраве ще имам хубави компоненти, които биха могли да се преместят и на друга рамка, ако има нужда.

ПП. На мен колелото с ъпргрейдите досега ми е излезло над 500лв, но изобщо не съм съгласен с мнението, че ако бях дал 500лв тогава когато го купувах за"балансирано колело" щеше да е по-добре. Разликата щеше да бъде, че за 500лв щях да взема колело с една идея по-малки боклуци като части по него, а така мога да си купувам когато искам найстина значително по-скъпи компоненти. Дреме ми че на рамката пише Гризли и без това отдавна се каня да махна всички лепенки, което само заради гаранцията се въздържам.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Юни 20, 2008 9:16 am

Pirate написа:Защо те притеснява толко здарвината на рамката? Без да си подменил задната главина не е хубаво да подлагаш колелото на големи изпитяния, защото именно това е сред слабите му места предвид ниската цена. Ако недай си боже спукаш чело или друго по рамката ще си вземеш нова, по-хубава. Аз мойто колело така си го надграждам и си избирам части, които ми харесват. По него вече има доста скъпи неща, които със сигурност не отговарят на мнението на Дид за балансирани компоненти, но пък след време живот и здраве ще имам хубави компоненти, които биха могли да се преместят и на друга рамка, ако има нужда.


това е напълно вярно, но този начин да си смениш колелото с по-хубаво, купувайки и сменяйки част по част, а в един момент - и рамката, във всички случаи излиза МНОГО по-скъпо от купуването на цяло ново колело.

затова пък човек се научава да сглобява и поддържа колело и да цени всяка закупена част :)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот paluk » Пет Юни 20, 2008 9:17 am

На твое място бих карал Гризлито още известно време и после да му мисля за ъпгрейди и т.н... Колелото е добро и при условие, че си отстранил проблема не виждам защо да не го покараш още ... Все пак е само на 1,5 месеца...
Иначе за ъпгрейдите-зависи от финансите!
Има вариант да смениш първо рамката, но да запазиш същите части и в последствие да сменяш и останалите части, щом не си сигурен в здравината! Рамката на Гризлито е останала за мен доста добра! Не те знам точно как я караш...
Ти си прецени и не прибързвай!!!

Успех с начинанието!
Skype:vladimirpalukov
Аватар
paluk
 
Мнения: 164
Рейтинг: 1133
Регистриран на: Нед Юни 24, 2007 5:44 pm
Местоположение: България/София


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта