Велосипеда изглежда добре на снимка. Малко дебела е тръбата, но явно защото е алуминиева.
За градски пък и дамски велосипед манията по олекотяване няма смисъл, но все пак има какво да се направи, за да не водиш1-2 излишни килограма.
На хубавите велосипеди по-скоро има възможност да се махат и сменят неща, отколкото да се добавят. Виждам, че калника отзад си е хванат независимо /не за багажника/, което значи, че можеш да махнеш багажника без да ти се разхлопа калника или да се чудиш как да го захванеш /не ти, а който може/, не при всички велосипеди е така. Ако не ти трябва багажник - махай го.
Тази двойна стъпенка също не е заварена и може да се махне, защото май е стоманена. Продават се много по леки алуминиеви за 8-10 лева, които могат да се хванат и за долната задна тръба /пред контрата/. Има и такива, които се хващат на същото място като твоята, но не е сигурно дали са съвместими. Седалката ако ти е удобна, няма смисъл да се сменя, защото голяма разлика в теглото няма да се получи, но може ми амортесьора на тръбата под нея си тежи /би трябвало да е пружина от някаква стоманена сплав, тоест от тежък метал/.
Най ненужното тежко нещо според мен е вилката, защото при това кормило и велосипед като цяло тя не ти трябва, но след като я има, поне ще намалява вибрациите от неравностите. Хубавото е че цвета на колелото позволява ако се наложи смяна на вилката /ако почне да не работи, да скърца и т.н./ , да избереш твърда в черно или в сиво. Твърди вилки се намират и нови, и при продавачите на втора ръка.
Калниците едва ли тежат много, но задължителни си трябват. Динамото си тежи /защото вътре има намотка от медна или подобна тел/, но ако работи няма нужда да се маха.
Към кой размер - на гумите или на рамката имаш резерви. Размера на гумите си е адекватен на рамката и на ръста ти, а със седемте скорости разликата в диаметъра на гумите с 28-цолово колело може да се компенсира с по-висока предавка. Важно е грайфера на гумата да е адекватен за градско колело, а твоя изглежда такъв.
Вече ако седалката ти идва високо или кормилото далеч, е друг въпрос. С този амортесьор не знам дали седалката може да се смъква повече, може да се наложи да смениш колчето с друго без амортесьор, което да може да се вкара по-надолу. Кормилото също може да се регулира /самото колче може да се мести нагоре и надолу и колелото има регулируема лапа-онова, което е хванало самото кормило/. С простия инсрумент шестограм/и някой средно сръчен кавалер може ти помогне във финната настройка.
Важното е да върви леко, тоест като го караш да го усещаш леко, другото не е толкова важно, особено ако друг го носи, когато трябва да се носи
Малко дълго стана, но в резюме, колелото ти е с всички екстри. Дори да искаш ново такова трудно ще се намери за под 500 -600 лева. По твоето всичко изглежда здраво и най-важното мислено преди да се сложи, но това е отделна тема.
Честито и да си го караш със здраве.