За гумите със защита от спукване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

За гумите със защита от спукване

Мнениеот botroid » Вто Апр 22, 2008 7:13 pm

Често гумите ми се пукат от трънчета, заминават много лепенки и най-важното вътрешни гуми, защото като станат 5-6 лепенки и ги хвърлям. А една вътрешна гума струва 4.50 лв. и взе да ми тежи да купувам нови и след примерно месец-два да ги мятам в контейнера. Замислям се сериозно дали да не сложа гума със защита от спукване, поне за задна, защото тя се пука по-често от предната. Интересува ме този тип гуми имат ли някакви други недостатъци освен увеличеното със 200-300 грама тегло? И също така защитата ефективна ли е на практика срещу трънчета от къпини, трънки и шипки?
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот magic1 » Вто Апр 22, 2008 8:21 pm

Гумите със защита от спукване определено си заслужават. Имам опит конкретно с този модел http://www.conti-online.com/generator/w ... ry_en.html не е перфектната гума, но с него си реших проблема с т.н. "бабини зъби" и всякакви други остри изненади в града и около него. Къде ли не съм минавал с тези гуми за 1г. никакъв проблем. В момента и аз си избирам нови гуми и те определено ще бъдат със защита. Харесал съм това http://www.schwalbe.ru/page_show?23 и това http://www.schwalbe.ru/page_show?83 :8D:
Аватар
magic1
 
Мнения: 79
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Яну 05, 2008 9:04 pm

Мнениеот PtD » Вто Апр 22, 2008 9:04 pm

Не си ли се замислял за безкамерни? Пак ще имаш защита срещу трънчета, но вместо 200-300 грама в повече, ще си с 200-300 грама по-лек :idea:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот did » Вто Апр 22, 2008 9:06 pm

PtD написа:Не си ли се замислял за безкамерни? Пак ще имаш защита срещу трънчета, но вместо 200-300 грама в повече, ще си с 200-300 грама по-лек :idea:


200-300 грама по-лек в сръвнение с какво? с лека вътрешна гума??? тц!

иначе :agree:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот botroid » Вто Апр 22, 2008 9:24 pm

magic1 написа:Къде ли не съм минавал с тези гуми за 1г. никакъв проблем.


Искаш да кажеш, че за една година не си пукал гумата?! Ако е така, това е потресаващ пример за ефективноста на защитата.
Гледам избираш гуми за веломаратон по асфалт. Аз си харесах универсалния Швалбе Блек Джак 1.90, който става за всякакви пътища. Малко е тежичък (800 гр.), но пък си заслужава, щом не се пука :)

PtD написа:Не си ли се замислял за безкамерни?


Безкамерните гуми са голяма рядкост, скъпи са и по-тежки от стандартните, така че не се пести тегло. Според мен са непрактични, а и изискват специални скъпи капли. За някои профита този тип гуми може да са интересни, но за мен не.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот magic1 » Вто Апр 22, 2008 9:45 pm

Това което си харесал http://www.dimibike.com/product_info.ph ... 3befd9b53e за 19лв мислиш ли, че има някаква защита. http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicycle/ ... bPoint=MTB Ако искаш гуми с добра защита обърни внимание на броя на отметките в "Protection". Моят избор http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicycle/ ... nt=On+Tour Цената в момента е около 50лв за бройка. :beer:
Аватар
magic1
 
Мнения: 79
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Яну 05, 2008 9:04 pm

Мнениеот botroid » Вто Апр 22, 2008 9:58 pm

magic1 написа:Това което си харесал мислиш ли, че има някаква защита. Пише ясно и точно, че такава липсва...


Кво го гледаш тоя БГ сайт? :) Там може да пише всякакви глупости. В руския сайт на Швалбе и в английския им, в характеристиките на гумата, пише ясно и точно "Puncture Protection".
50 лв. за гума никога не бих дал, ако ще и 100 грама да е. Пък и с тая гума за маратон, ако стъпиш на понамокрен черен път, ще си като Стависки :)
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот Alpina » Вто Апр 22, 2008 11:01 pm

botroid, какво налягане поддържаш в гумите?
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот PtD » Вто Апр 22, 2008 11:41 pm

did написа:200-300 грама по-лек в сръвнение с какво? с лека вътрешна гума??? тц!



Ей, че си драка! Добре де, по 100г от гума ще спести.

@botroid, нямах предвид UST (hint: Stan's NoTubes) :idea:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Апр 23, 2008 6:38 am

@did: Не е само теглото, увеличава се и комфорта :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот botroid » Вто Апр 29, 2008 9:57 pm

Какво мислите за самозалепящите се вътрешни гуми, бихте ли дали впечатления. Ако влезе трънче в такава гума, дупката се запълва с бозата и въздуха не излиза така ли? Има ли някакви недостатъци това решение, освен че вътрешната гума е с около 100 грама по-тежка от стандартната?
Четох ревюта на такъв тип вътрешни гуми, отзивите са, че карали по 7-8 месеца без да им спадне гумата от пробив и ако се случи това, то е от дупка с размер над 3мм. А дупките от трънчета са съвсем малки и излиза, че самозалепващата гума вероятно ще ми свърши чудесна работа, но кажете вие какво мислите.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 29, 2008 10:09 pm

botroid написа:Какво мислите за самозалепящите се вътрешни гуми, бихте ли дали впечатления. Ако влезе трънче в такава гума, дупката се запълва с бозата и въздуха не излиза така ли? Има ли някакви недостатъци това решение, освен че вътрешната гума е с около 100 грама по-тежка от стандартната?
Четох ревюта на такъв тип вътрешни гуми, отзивите са, че карали по 7-8 месеца без да им спадне гумата от пробив и ако се случи това, то е от дупка с размер над 3мм. А дупките от трънчета са съвсем малки и излиза, че самозалепващата гума вероятно ще ми свърши чудесна работа, но кажете вие какво мислите.
Ползвах някакви, най-вероятно фалшиви (от Кауфланд купени), и останах със смесени чувства... Повече не бих ги ползвал :)
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Апр 29, 2008 11:30 pm

botroid написа:А дупките от трънчета са съвсем малки и излиза, че самозалепващата гума вероятно ще ми свърши чудесна работа, но кажете вие какво мислите.


Самозалепващата гума разчита на залепващ агент в почти твърдо състояние, предварително нанесен по цялата й вътрешна повърхност. Помисли си при едно спукване от стъкло или пирон какво ще стане с това покритие. Бозата е по-добра при всички положения, а и струва не по-скъпо. От друга страна ако искаш защита единствено срещу трънчета, не ти се занимава с боза и искаш бързо и лесно да можеш да сменяш външните гуми, може би наистина е по-добре да избереш такива вътрешни гуми.
Лично аз имам едно-единствено впечатление навремето и то беше отрицателно, но не се наемам да съдя за тези гуми като цяло само от него.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот rarekin » Сря Апр 30, 2008 2:00 am

@botroid

Имаш три основни възможности, които, според мен, да си заслужават разглеждане:

1. Хубава външна гума (с кевларена/бутилова/др. лента под протектора) + лека вътрешна гума

Това е варианта, който аз предпочитам. Предимствата са, че, според мен, това е най-добрата комбинация като съотношение между надеждност/тегло/лекота на обслужване.

: + ове

Хубава (разбирай лека и добре направена) вътрешна гума тежи около 120 гр.. Има и по 70-80гр., но те са по скъпи а и са по-тънки от вътрешните гуми за по-продължителна употреба. Прибави 50 гр. пудра + макс. 5 гр. за уплътнение/преходник за капла към Преста вентил + 25гр. за бандажна лента. = 200гр. тегло, цена около 12 лв. и елементарно обслужване с минимална загуба на време

- си

По-високо тегло на самата гума, но не задължително (има и достатъчно модели, които при размер 26/2.25 тежат по 650гр. т. е. с около 100 гр по-тежки от "нормални"гуми в същия размер)
По начало високата цена на такива външни гуми
Еми като пукаш ще трябва да лепиш



2. Нормална/без специална защита под протектора външна гума + вътрешна гума(качествена) с желе. Теглото ще е 350гр. вътрешна + 25 гр. бандаж + 5 гр. преходници = 380 гр. + 12 лв и неприятно обслужване

:+ ове

При малки трънчета и стъкълца няма да пукаш гума
Външната гума ще е малко по-лека -100> гр.
Външната гума ще е малко по-евтина

- си

МНОГО тежка вътрешна гума - ок. 350 гр. (100 те грама дето си ги мислиш са повече към 200 гр.. На гума.)
При спукване обслужването на повредата е много .... мърляво. Отделно и факта, че като я извадиш да махаш това дето е направило големия пробив голяма част от малките пробиви се отварят и обикновено трябва да я хвърляш(ако не си я изхвърлил от яд като видиш какво мазало е станало след спукване :) )

3. Безкамерни (Stan's, Slime и пр.)

Тук могат да се изкажат специалистите, но по мои впечатления това решение би имало следните :

+ ове

Комфорта при каране би трябвало да е по-голям
Позволява каране с по-ниско налягане в гумите

- си

скъпо (36- 55* за капла )
трудно за обслужване при проблем ( главно в следствие от неправилен монтаж или инцидент)
теглото не е много добро

*коригирано вследствие от резонна забележка


Всичко това е казано от позиция на XC употреба и не визира "едрогабаритни машини" и съответните им употреби/аксесоари.

Не си казал какво/как караш и какви са изискванията ти към дадено решение. Все пак ако караш неагресивно и си търсиш гуми които да се славят с много добра защита серията Marathon (Plus) на Shwalbe се славят като отлично защитени гуми.

@hitar_potter

Какво очакваш от no name презервативи? Ако ползваш де.... :)

@PtD

Може ли да попитам колко точно тежи кит-а на No Tubes за една гума + "бозата"? На сайта се твърди за само 56 гр. добавено тегло, но честно казано не мога да си представя, че това е възможно, при положение, че само "бозата на Стан" която знам, че се слага в нормалния случай, не е по-малко от 80-100 мл.. Или съм се заблудил и информацията на сайта е коректна?
Последна промяна rarekin на Сря Апр 30, 2008 2:49 am, променена общо 3 пъти
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот PtD » Сря Апр 30, 2008 2:08 am

По мои лични впечатления, единствената разлика между нормална вътрешна и самозалепваща се, е по-високото тегло на самозалепващата се.

;)


П.П. Е, е, по 50-80 лева на капла!? :crazy: Повече клони към 10-тина лева на капла, все пак не сипваш по литър боза на гума и не сменяш ленти през 2 седмици!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот rarekin » Сря Апр 30, 2008 2:33 am

Специално за сравнение между първия и втория вариант е така :
цената е еднаква и има разлика само в теглото и в обслужването (особено като всичко се омаже с желе).

Що се отнася до цените за трансформирането на гумите в безкамерни - ако се ползва това http://www.pricepoint.com/detail/13085- ... ories/Stan’s-Standard_UST-Tubeless-System.htm цената излиза около около 36 лв. без доставка до България (предполагам, че остава доста "боза"). С доставката ще стане доста повече в случай, че не се намери алтернативен начин за доставка или не се избере алтернативна/приспособена система. Заблудата ми дойде от това, че не съм догледал, че комплекта е снабден с две ленти с вентил т.е. си е за един велосипед :paperba: :) :agree:
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот PtD » Сря Апр 30, 2008 3:26 am

Бозата в комплекта стига за доста повече от едно пълнене, а ленти може да се направят от налични в тукашните магазини материали. Със сигурност може да се мине и по-тънкана.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот outfaced » Сря Апр 30, 2008 6:20 am

има си "железни" външни гуми ... на градския байк съм с KENDA KOMODO - IRON CAP с метална оплетка ... гази всичко :)
преди на всеки 3 излизания някъде из града поне на едно пуках гума ...

за извънградско обаче и за каране по гората вече се търси по ниско тегло и там предпочитам да си нося лепенки и да внимавам къде газя :)

Разликата в теглата при вътрешните гуми с желе е 70-90гр. отгоре на гума. Ползвах дълго време и такива и от тях имам както и чудесни впчеатления така и не съвсем ... в смисъл имало е случаи когато се е запушвала дупка почти милиметър и така съм карал месец, имало и случаи, когато въобще не смогва да запуши и по-малка дупка :dunno: (гумите са от практикер за по 7лв. парчето)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Сря Апр 30, 2008 8:56 am

rarekin написа:50 гр. пудра


WOW! :bigeyes:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот rarekin » Сря Апр 30, 2008 8:59 am

:D
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот botroid » Сря Апр 30, 2008 10:35 pm

Не ми се даваха 30 лв. за външна гума със защитна лента от естествен каучук под протектора, затова си купих желираната вътрешна гума на CST за 7.50 лв. Действително е тежичка, около 300-350 грама, но това не ми пречи, след като вероятно ще си реша проблемите с трънете. Поразпитах местните карачи, веломеханици, веломагазинери, както и рових в търсачката на форума с ключова дума "боза и установих, че преобладават мненията, че срещу тръни тя е добро решение. Сега ще я тествам, почти всеки ден карам и бързо ще ли проличи дали ми върши работа. Още един въпрос да задам, вътрешните гуми с боза забавят ли въртенето на колелата на велосипеда, намаля ли се скороста и инерцията поради желето вътре?

Alpina написа:botroid, какво налягане поддържаш в гумите?


3-4 атм. (50-60 psi), предна-задна. Но това няма значение, не ме хапят змии, а ме боцка къпинака.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот bikerider » Сря Апр 30, 2008 11:27 pm

botroid написа:Още един въпрос да задам, вътрешните гуми с боза забавят ли въртенето на колелата на велосипеда, намаля ли се скороста и инерцията поради желето вътре?


Да, заради по-голямата ротационна маса. Дали ще го усетиш на практика не зная, но аз го усещах и затова се отказах от този вариант.

Имай предвид, че "боза" е термин, с който наричаме изолиращата течност на Stan. Тя е по-рядка и няма нищо общо с желе като консистенция. Казвам това, за да ти помогна (евентуално) да избегнеш объркване.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот rarekin » Чет Май 01, 2008 12:12 am

При положение, че си сменил само вътрешните гуми, т.е. имаш категорично увеличение на ротационната маса, според мен БИ ТРЯБВАЛО да го усетиш. Дали ще е много осезаемо зависи най-вече от това какви трасета караш. Ако са по-технични, с честа необходимост от маневриране и намаляване и увеличаване на скоростта допълнителното тегло със сигурност ще ти се отрази. Ако позволяват поддържане на относително постоянна скорост и по-малко смяна на посоката влиянието на допълнителната маса ще е по-малко отколкото в първия случай.
Желето вътре в гумите е "намазано" по стените им и е относително неподвижно,и (за разлика от "бозата", която основно стои на дъното за гумата и донякде спомага за стабилността поради свалянето на теглото в най-долната част от гумата/байка) спомага за негативните ефекти от наличието на допълнителната ротационна маса.
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот PtD » Чет Май 01, 2008 9:32 am

Усеща се, и още как!


@rarekin, мисля, че по време на движение бозата също е що-годе равномерно разпределена по гумата :idea:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Чет Май 01, 2008 9:50 am

@PtD: Наистина има боза по стените, но основната маса стои течна и точно това й е предимството пред желето.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Чет Май 01, 2008 5:07 pm

Аз не съм казал, че стои твърда по стените ;) Но докато се върти гумата смятам, че бозата е равномерно разпределена по повърхността :confused:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Чет Май 01, 2008 7:53 pm

Зависи от скоростта ;)
А май тука не си говорим за даунхил :confused:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bullerspike » Нед Май 04, 2008 9:46 pm

Кво го гледаш тоя БГ сайт? :) Там може да пише всякакви глупости. В руския сайт на Швалбе и в английския им, в характеристиките на гумата, пише ясно и точно "Puncture Protection".

нямат НИКАКВА защита,ама абсолютно никаква защита тея тъпи швалбе.незнам защо изобщо пишат тея тъпни.аз съм със швалбе джими още не съм направил и 3 седмици и ще я сменям така че....
bullerspike
 
Мнения: 284
Рейтинг: 1301
Регистриран на: Сря Апр 02, 2008 1:17 pm
Местоположение: Акбунари

Мнениеот botroid » Пон Май 05, 2008 3:32 pm

Ауу, крайно разочарован изглеждаш, що така? :)
Джими има три варианта - спортен, олекотен и със защита. Сигурен ли си, че си с третия?
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот bullerspike » Пон Май 05, 2008 7:43 pm

ясно пише puncture protection.
bullerspike
 
Мнения: 284
Рейтинг: 1301
Регистриран на: Сря Апр 02, 2008 1:17 pm
Местоположение: Акбунари

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта