настройка седалка-кормило...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

настройка седалка-кормило...

Мнениеот idon » Сря Авг 13, 2008 4:16 pm

Четох доста тук,мислех,че всичко ми е ясно,дълго висях върху колелото ,подпрян на стената у дома ,за да преценя опъната пета в крайно долно положение,отвес от коляно към ос на преден педал при хоризонтални педали и какво ли още не...
Ето какъв е проблема.Имам(вече)Драг Онтарио Тийм Едишън-върви като пушка,супер съм доволен(като за мен-градско-извънградско с перспектива за международно...)!Но...
След десетия ден почна да ми изтръпва ръката.Знам че не трябва да стискам кормилото,и реших,че просто ми се уморява ръката.Купих ръкавички-гел-супер!Почнаха да изтръпват и двете ръце-явно не е от ръкавиците...А днес,при една бърза разходка до Богров и обратно,освен ръцете ме заболя и задника.Хайде,може да съм се понапънал малко повече,ама вместо да свиквам-то става по-зле.
Обяснявам всичко това,защото знам,че тук има много знаещи и патили и може да се досетите какъв е проблема-може да ми е ниска седалката,може -кормилото...
До сега се мерих-ето за какво става въпрос-185см височина-87см четал.
Рамка-L(мисля че значи 19 инча)
Курбели-оригинални-18см от ос до ос.
Сега мерих средно движение-до начало тръба-51см
Тръбата ми е вдигната 20см +4см седалка.
Вилката я ползвам заключена(особено на шосе)
Кормилото Ritchey го свалих с 2 см(т.е.широката пластмасова шайба,която беше под кормилото,сега е над него).
Знам,че много тъпо звучи да изчислите дали ми е добре седалката и кормилото,но поне помислете от какво са ви изтръпвали ръцете(става въпрос само за дланите и палец,показалец и среден) и съответно-задника(както някой беше казал,за всеки задник си има седалка,ха,ха,ха).
Благодаря предварително на знаещите!
idon
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1248
Регистриран на: Вто Юли 22, 2008 4:14 pm
Местоположение: Sofia-Shumen-Copenhagen-Oslo

Мнениеот Ozzie » Сря Авг 13, 2008 5:33 pm

Сега мерих средно движение-до начало тръба-51см
Ако говорим за дължина на седалковата тръба, не мен ми "мирише" на 20 инча.
20" х 2,54 см. = 50,8 см.
Което за 185 см. ръст поне на мен ми се вижда множко.

Edit:
А дали не ти е дълга рамката? :idea: ;)
За дължината на курбелите най- добре виж колко пише на самия курбел.
Може да останеш изненадан. :)
Последна промяна Ozzie на Сря Авг 13, 2008 6:21 pm, променена общо 1 път
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот idon » Сря Авг 13, 2008 6:08 pm

Ози,благодаря за бързия отговор.
Значи,тръбата е извадена над рамката 20см,а рамката(т.е. от тръбата до оста на централното движение е 51см) и като сметнеш курбелите 18см прави 89см плюс 4 см седалка-93см.
Четала ми е 87 см.
Дали не трябва да сваля малко седалката(като карам не ми изглежда да ми е висока).
Благодаря отново!
idon
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1248
Регистриран на: Вто Юли 22, 2008 4:14 pm
Местоположение: Sofia-Shumen-Copenhagen-Oslo

Мнениеот Stuny » Сря Авг 13, 2008 8:12 pm

Пробвай да си поиграеш с положението на самото кормило, т.е връзката кормило/лапа. По мои наблюдения това има най-голямо значение за натоварването на длани и китки. Освен това , явно караш по асфалт и изобщо по по-леки терени, сменяй от време на време захвата, аз често си държа кормилото за лостчета на спирачките при катерене.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот idon » Сря Авг 13, 2008 9:27 pm

Благодаря на Стъни!Още утре ще пробвам!
idon
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1248
Регистриран на: Вто Юли 22, 2008 4:14 pm
Местоположение: Sofia-Shumen-Copenhagen-Oslo

Мнениеот edinmilion » Чет Авг 14, 2008 8:33 am

idon, моя съвет е да опиташ с положението на седалката, направи така че предната и част да е малко по висока (наклона на седалката да е назад).
По този начин и самата тежест се разпределя повече в задната част и ръцете няма да те болят толкова.
При мен това помогна, разбрах го случайно след като реших да изправя седалката (абсл. хоризонтална), при което в следващите няколко метра се усещах голямо напрежение в ръцете...
Иначе за задника ако продължава да те боли вземи една "сити" седалка с пружините направо (малко грозно за онтарио ама си е удобство) :)))
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Авг 14, 2008 10:05 am

edinmilion написа:idon, моя съвет е да опиташ с положението на седалката, направи така че предната и част да е малко по висока (наклона на седалката да е назад).


idon, в никакъв случай не следвай този съвет! Чакат те болки в кръста ако не и по-лошо. Остави си седалката хоризонтална или леко наклонена напред и регулирай само положението й плюс кормилото. Ако не можеш, значи ти трябва нова лапа.
Последна промяна bikerider на Чет Авг 14, 2008 10:06 am, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот idon » Чет Авг 14, 2008 10:06 am

Благодаря,edinmilion
Днес явно ще е ден за проби-ще опитам всички предложени от вас варианти и ,ако намеря решение,ще го споделя с вас.
Живи и здрави да сте!
idon
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1248
Регистриран на: Вто Юли 22, 2008 4:14 pm
Местоположение: Sofia-Shumen-Copenhagen-Oslo

Мнениеот idon » Чет Авг 14, 2008 10:07 am

bikerider,сега видях съобщението ти,благодаря ти!
Както казах по-горе-ще пробвам съветите ви и ще пиша.
idon
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1248
Регистриран на: Вто Юли 22, 2008 4:14 pm
Местоположение: Sofia-Shumen-Copenhagen-Oslo

Мнениеот edinmilion » Чет Авг 14, 2008 10:30 am

bikerider - както виждаш давам съвет, при мен така е по лесно той сам ще провери как точно да кара....А ТИ ме изкара че ще му счупя кръста?!?!?! и взе да раздаваш разни минуси...думи нямам!
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот pascoff » Чет Авг 14, 2008 10:31 am

Пробвай да върнеш височината на кУрмилото (оная шайба да се върне под лапата), тоест то да е максимално високо - така тежестта на тялото ти ще се разпредели малко по-назад и няма да натоварваш толкова ръцете ... ако това не помогне, може да пробваш с друга лапа с повече издигане и/или която е по-къса, с цел разтоварване на тежестта на тялото от ръцете.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: настройка седалка-кормило...

Мнениеот juslen » Пон Ное 10, 2014 7:23 pm

48см Cross Traction G30 OK ли е за 185см и 87-88 чатал?
Cross Traction G30
Cross Ridge- EX
Kreidler Alu 28"- EX
Аватар
juslen
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1242
Регистриран на: Нед Мар 21, 2010 6:49 pm
Местоположение: София

Re: настройка седалка-кормило...

Мнениеот marsa » Пон Ное 10, 2014 9:13 pm

ОК е, макар и да си около горната граница.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: настройка седалка-кормило...

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Вто Ное 11, 2014 3:20 am

juslen написа:48см Cross Traction G30 OK ли е за 185см и 87-88 чатал?


Пробвай и горният размер ако имаш възможност.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: настройка седалка-кормило...

Мнениеот juslen » Вто Ное 11, 2014 11:29 am

Днес пак ще възседна 48-цата, че вчера не беше досглобена - целуфани, без педали и т.н. Не можах да го усетя много. Следващия размер е 53-ка, ама такъв май нямат. 53-ката е досущ като бившия ми Ridge 51 по отношение на хоризонтална тръба (59см). 48-цата има 2см по-къса хоризонтална тръба (57см). Може и да не е фатално, при все че май на бившото колело хоризонтала ме разчекваше в повече.
Cross Traction G30
Cross Ridge- EX
Kreidler Alu 28"- EX
Аватар
juslen
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1242
Регистриран на: Нед Мар 21, 2010 6:49 pm
Местоположение: София

Re: настройка седалка-кормило...

Мнениеот juslen » Вто Ное 11, 2014 10:24 pm

Честит ми Traction G30 48cm. Бях малко резервиран към размера, но се оказа идеален. Направих първите 40км. :beer:
Cross Traction G30
Cross Ridge- EX
Kreidler Alu 28"- EX
Аватар
juslen
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1242
Регистриран на: Нед Мар 21, 2010 6:49 pm
Местоположение: София

Re: настройка седалка-кормило...

Мнениеот nerron » Сря Ное 12, 2014 2:45 pm

Пробвай следните неща
1. Вдигни малко задния край на седалката. Ако седалката ти няма канал, пробвай такава с канал за простатата. Има такива, които можеш да пробваш и след седмица да ги върнеш;

2. Щом караш по асфалт, значи ще минаваш малко повече километри. Не си споменал горе долу колко ще караш, но ето ти и двата варианта
- ако караш < 50 км, пробвай да вдигнеш малко кормилото, ако ти е съвсем ниско. Друг вариант е да си играеш с лапата, ако ти е обърната надолу, свалия и я завърти - така ще отиде нагоре. Щом ти изтръпват среден пръст, показалец и палец значи, че някъде при захвата се затискат сухожилия/вени/капиляри. Пробвай да караш с палец отгоре откъм всичките пръсти. Седалката - седни на нея без да допираш с другия крак земята. Сложи петата в задната част на педала. Трябва крака да е почти изпънат в най долно положение на педала. Това са съветите при < 50 км пробег на едно каране. Пускай от време на време кормилото и сменяй хватовете;
- ако караш над 50 км нещата се променят. Натрупва се умора и е редно на всеки 30 - 50 км да правиш паузи от поне 20 мин. При такъв пробег е хубаво кормилото да е малко по ниско - почти на нивото на седалката (ако не си с прекалено къси крака, което едва ли е така с 87 см чатал). При каране на такива дистанции не позволявай ръцете да са прекалено сгънати - това изморява мускулите и след известно време ще падне натоварването върху стави, сухожилия и от там към кръвоносните съдове. Дръж ръцете почти разгънати, лопатките на гърба стегнати. Ставай от седалката на всеки десетина минути. Не да караш прав, а само да се преместваш напред, назад. Това ще подобри кръвоснабдяването. Карай с постоянно темпо - промяната на скоростта ще променя и стойката ти. Когато набираш - сгъваш ръцете инстинктивно.

3. Ако караш в планина е малко вероятно да имаш проблем с изтръпването на пръстите, защото постоянно се сменя положението за да имаш по голяма стабилност. Тук е важен контрола над кормилото. Разстоянията са по малки и рядко се запазва постоянна позиция в стойката.

4. Дори и рамката да ти е голяма, малка или каквото и да било, тя може да се контролира с размер на колчета, лапи и т.н.

В резюме:
- Настройка на седалката, височина, вид на самата седалка, твърдост
- Постоянно темпо, бедра почти успоредни едно на друго през цялото време
- Честа смяна на хвата на кормилото, дръж от време на време палеца от страната на другите пръсти, когато не се изисква контрол над кормилото (равен път)
- Сменяй положението си върху седалката на всеки 10 мин.
- При по дълги трасета почивай на всеки 30 ина км.


Та така.
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
nerron
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Фев 21, 2014 7:05 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта