от nerron » Сря Ное 12, 2014 2:45 pm
Пробвай следните неща
1. Вдигни малко задния край на седалката. Ако седалката ти няма канал, пробвай такава с канал за простатата. Има такива, които можеш да пробваш и след седмица да ги върнеш;
2. Щом караш по асфалт, значи ще минаваш малко повече километри. Не си споменал горе долу колко ще караш, но ето ти и двата варианта
- ако караш < 50 км, пробвай да вдигнеш малко кормилото, ако ти е съвсем ниско. Друг вариант е да си играеш с лапата, ако ти е обърната надолу, свалия и я завърти - така ще отиде нагоре. Щом ти изтръпват среден пръст, показалец и палец значи, че някъде при захвата се затискат сухожилия/вени/капиляри. Пробвай да караш с палец отгоре откъм всичките пръсти. Седалката - седни на нея без да допираш с другия крак земята. Сложи петата в задната част на педала. Трябва крака да е почти изпънат в най долно положение на педала. Това са съветите при < 50 км пробег на едно каране. Пускай от време на време кормилото и сменяй хватовете;
- ако караш над 50 км нещата се променят. Натрупва се умора и е редно на всеки 30 - 50 км да правиш паузи от поне 20 мин. При такъв пробег е хубаво кормилото да е малко по ниско - почти на нивото на седалката (ако не си с прекалено къси крака, което едва ли е така с 87 см чатал). При каране на такива дистанции не позволявай ръцете да са прекалено сгънати - това изморява мускулите и след известно време ще падне натоварването върху стави, сухожилия и от там към кръвоносните съдове. Дръж ръцете почти разгънати, лопатките на гърба стегнати. Ставай от седалката на всеки десетина минути. Не да караш прав, а само да се преместваш напред, назад. Това ще подобри кръвоснабдяването. Карай с постоянно темпо - промяната на скоростта ще променя и стойката ти. Когато набираш - сгъваш ръцете инстинктивно.
3. Ако караш в планина е малко вероятно да имаш проблем с изтръпването на пръстите, защото постоянно се сменя положението за да имаш по голяма стабилност. Тук е важен контрола над кормилото. Разстоянията са по малки и рядко се запазва постоянна позиция в стойката.
4. Дори и рамката да ти е голяма, малка или каквото и да било, тя може да се контролира с размер на колчета, лапи и т.н.
В резюме:
- Настройка на седалката, височина, вид на самата седалка, твърдост
- Постоянно темпо, бедра почти успоредни едно на друго през цялото време
- Честа смяна на хвата на кормилото, дръж от време на време палеца от страната на другите пръсти, когато не се изисква контрол над кормилото (равен път)
- Сменяй положението си върху седалката на всеки 10 мин.
- При по дълги трасета почивай на всеки 30 ина км.
Та така.
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.