MacLeod написа:Протекторът на чейнстея е задължителен. Няма как веригата да не удря там. Така работят скоростите. Като се сложи протектор няма никакъв проблем.
Чак задължителен...
В момента карам един спринт без протектор и с амортизиран дерайльор асера (втулките са се износили и играе като луд, включително в посока към спиците). За експеримента. За сега за 2-3 месеца каране боя отдавна няма по чейнстея и в алуминия си личат браздички по части на милиметъра от всеки отделен удар на веригата. Но ме съмнява _някога_ да се счупи само заради това.
Отделно не съм сложил меки гумички (шлаух) на жилата. Единия маркуч е изстъргал челото до горе-долу същото ниво на провреда - свалена боя, под нея свалена долната боя и отдолу свалена част от алуминия.
По темата: Въпросните протектори се купуват за по 5 китна (в Крос) или се пе прави от стара вътрешна гума и 1-2 свински опашки.