удряне след слагане на нов шок

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

удряне след слагане на нов шок

Мнениеот SMITH » Съб Май 12, 2007 1:51 am

Имам малка чуденка, на която предполагам ще намеря адекватни отговори тук. Солжих нов шок със същата дължина като стария - 190мм, не зная за хода на буталото, вероятно на новия(manitou swinger 4 way) е по-голям от този на стария(x-fusion glyde rl). Друга разлика, коята би могла да доведе до промяна е разликата в твърдостта на прежините - преди 750, сега 500lb.
Преминавам към проблема. Не зная дали е от горепосочените два фактора, но сега колчето на седалката ми опира в частта на задната вилка, намираща се точно зад фтулките за шока. Ето и пик, за да се вдигне мъглата покрай нескопосаното ми описание:
Изображение
След като прибрах кола нагоре няма проблем, но се чудя дали наистина тази пружина не ми е много мека и няма опасност да издъня шока от някой по-товарещ дроп. Информацията, която намерих за съотношение "карач kg : пружина lb" гласеше, че 500 либри са за крача с максимално телго 96кг. Аз съм 90 килогарама и би трябвало да се вписвам. Какво мислите за цялата история?(SPV системата е напомпана до максимума, препоръчан от производителя и съм завил регулиращия налягането бол до край)
Друг проблем е че преливника на шока е на малко разстояние от рамката. Свалих пружината при първото монтиране на шока и остават около 3-4 милиметра до удър при сгънато положение без да е поел омекотяващия тампон! Мисля, че това е по-добрата позиция за шока, препоръчителната. какъв ще е ефектът(негативен?), ако обърна шока, и достатъчно значителен ли ще е, за да оставя така?
10х :)
rip! rip! rip!
Аватар
SMITH
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1330
Регистриран на: Съб Юни 21, 2003 5:05 pm
Местоположение: Christmas Island

Мнениеот mango » Съб Май 12, 2007 8:20 am

ми май няма да го избушиш
Аватар
mango
 
Мнения: 474
Рейтинг: 1174
Регистриран на: Пон Май 15, 2006 11:16 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero » Съб Май 12, 2007 9:27 am

От страната на преливника (предната част) има регулация на планките на шока(два шестограмни болта) .Ако ги изтеглиш малко по-назад няма да удря,но това ще промени геометрията на рамката.Ако си свикнал така да го караш най-добре е да срежеш малко от колчето колкото да не опира.
Аватар
zero
 
Мнения: 376
Рейтинг: 1563
Регистриран на: Нед Юли 04, 2004 11:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SMITH » Съб Май 12, 2007 5:22 pm

zero написа:От страната на преливника (предната част) има регулация на планките на шока(два шестограмни болта) .Ако ги изтеглиш малко по-назад няма да удря,но това ще промени геометрията на рамката.Ако си свикнал така да го караш най-добре е да срежеш малко от колчето колкото да не опира.

Точно това мисля да направя, челният ми ъгъл е доста голям, така че позволява подобна промяна в геометрията, а колкото до това че ще се вдигне и седалката също мисля, е няма да е фатално. Но вероятно пак ще се наложи да разна колчето.
:bowdown:
rip! rip! rip!
Аватар
SMITH
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1330
Регистриран на: Съб Юни 21, 2003 5:05 pm
Местоположение: Christmas Island

Re: удряне след слагане на нов шок

Мнениеот did » Съб Май 12, 2007 5:26 pm

SMITH написа:Информацията, която намерих за съотношение "карач kg : пружина lb" гласеше, че 500 либри са за крача с максимално телго 96кг. Аз съм 90 килогарама и би трябвало да се вписвам.


На грешно място си чел. Такова универсално правило не може да съществува за всички видове рамки.

Това зависи от коефициента на рамката. В ЧЗВ има чудна тема с едни формулки как да си измериш коефициента на рамката и как да си сметнеш твърдостта на пружината, която ще ти пасне. Потърси я!

Ти си купил шок със същата дължина, но с по-голям ход. Комбинирал си това с по-мека пружина и не виждам защо се учудваш, че задницата прави по-голям ход (с всички позитивни и негативни последствия от това).
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот gurga4a » Нед Май 13, 2007 8:52 am

като отрежеш колчето ше ти олекне колелото при бмх-овете се използват много такива трикчета за олекотяване а при теб ще е полезно да не издъниш шока...за друго не се сещам... :popcorn:
www.veterinar-bg.com
Sell:Fox vanilla fork
Аватар
gurga4a
 
Мнения: 750
Рейтинг: 1271
Регистриран на: Вто Мар 20, 2007 11:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Нед Май 13, 2007 10:31 am

gurga4a написа:като отрежеш колчето ше ти олекне колелото


Направо ще литне :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jebediah » Нед Май 13, 2007 11:18 am

Каква ли ще е масата на тези 20-30мм от колецо :), че да стане толквоа леко, че да хванеш разликата :)
Jebediah
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пон Яну 29, 2007 3:23 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта