Прави ми впечетление, че по MTB форумите сред някои хора битува едно странно (според мен) схващане относно плетката на спиците при колела за дискови спирачки. Става въпрос за асиметричната позиция на тези спици, които работят на опън при спиране. И по-точно - тези отляво трябва да са от външната страна, а десните от вътрешната. Цялата тази работа е с оглед да се противодейства на усукването на каплата при спиране. Вероятно логиката на подобна философия се корени в това, че дискът е монтиран практически директно върху лявия фланец на главината, който би трябвало един вид да дърпа по-силно при спиране. Добре де, десният фланец също е неделима част от тази главина, демек, при спиране усилието се разпределя симетрино между двата фланеца. Излиза, че усукването не е проблем на каплата сама по себе си. Проблемът е в усукването на вилката или рамката(при задна спирачка), както и в здравината на захващането оста на каплата към съответната конструкция.
Та, питам се за логиката на асиметричното наплитане. Дали цялата работа е с цел да се противодейства на усукването на вилката или рамката при спиране посредством по-твърда плетка отляво или някой си мисли, че каплата сама по себе си се усуква при спиране ? Теоретически е възможно корпусът на главината да търпи някакво усукване, ама не ми се вярва нещо . . .
Та, прав ли съм, или да спирам с бирата за днес ?
