В магазините, в които продават и карат истински меки колела ще ти кажат (при покупката) да минеш след 1 месец да ти го прегледат. В добрите магазини ще ти кажат, че е част от услугата. Аз знам 2 такива, дано другите се усетят. Това се прави точно с цел такива моменти да се елиминират и всичко да бъде притегнато окончателно след разработването. Факта е че при нови меки рамки, нови главини на болтове/гайки абе изобщо всичко що се върти около оста на която е завито трябва да се прегледа след разработване. Следват примери:
Задна главина Shimano Hone на гайка на 3-тата седмица почва да хлопа "о - ужас". Стягам и не я пипам близо година след това, когато спуках гума и се наложи да я отвия.
Основна носеща точка на окачването, както и болта на амортисьора на RAM DH (05) започна да хлопа на 5-тата седмица след покупката - стегнах и карах отново изключително дълго време преди да се наложи развиване и то беше по мое желание а не по воля на велосипеда.
Примери доста но основното е че има ли мърдаща се част следва да се преглежда периодично - дори едни чашки и спиците може да се наложи да се видят след като се разработят и да се донатегнат.
Другото е че като започне да хлопа е било времето да се направи връзка със сервиз а не да се кара.
И да, възможно е да е слаб матерял (теоритично), но тогава щеше да има луфтове навсякъде по кобилицата - не само при амортисьора.
Колкото до съвет... най-добрата идея, която ми идва на ум е да се капне една заварка на болта (не на кобилицата, защото тя е алуминиева и ще и се разкаже играта вовеки). След заварката да се запили стърчащото парченце докато не запълни разликата (разбитото) на кобилицата. Това ще гарантира, че този болт няма да се върти, но на него не му и трябва - за това са втулките на амортисьора... а да - тук става въпрос за големият болт в който се навива малкото болтче. Алтернатива би-била да се издълбае на фреза конусовиден отвор с център оригиналният център и да се замени малкото болтче с такова с конусовидна глава, но при всички положения това са кръпки - нова кобилица е най-доброто решение, ако съществува като възможност.
Ах да - също така може да се сложи една по-стабилна шайба, която да изпълва плътно (по-възможност да жули анодизацията) в големият отвор, в който влиза главата на болта и ефективно да се елиминира директният контакт между болт и кобилица ами да става посредством тази шайба.
Какъвто и да е избора - успех, и да внимавате
