Малко разяснения относно вилка и главина

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Малко разяснения относно вилка и главина

Мнениеот APD » Съб Юли 23, 2011 11:05 pm

Значи проблемът е такъв - при затягането (плавно, не силово) на долният болт на хидр. спирачка към вилка Sr Suntour Durolux SF10 RCA-20 / http://www.srsuntour-cycling.com/dstore ... C+1.5.html / не се усети нищо, но при развиването в края на болта имаше останала резба, някъде около 3 навивки. Сега седя и се чудя кое ще бъде по-правилното - поправка на резбата с онези fix thread ленти от Евроболт, преправяне на резбата до диаметър за имбусен болт M6 (не се знае дали ще мине болтът през дупките на спирачното апаратче и преходникът за 185мм, мисля че няма да може), или навиване на шпилка (пак от закалена стомана) с размер M5 + fix thread лентичка, достатъчно дълга за преходник за 210мм диск, като затягането ще става с хубава гайка, защо не и контра-гайка. Според вас ще има ли проблеми от сорта да изтърве, което е всъщност важното? При вариантът за навиване на шпилка няма да има проблем за самото й навиване или развиване - маха се апаратчето и с три навити в/у нея гайки се образува контра на средната от тях, която се върти с гаечното ключе.

Сега по вторият проблем - главината е Point Racing DC-52N (Single Speed), но установих че задният венец 14Т е със стъпка на зъбите, различна от стандатните (проверено с верига KMC, лягаща идеално в/у предни плочи Alivio на Shimano и девятка SunRace отзад). Къде може да се намери венче със същият брой зъби на прилична цена, но за стандартна верига? Загледах се в главината и забелязах, че шлиците й приличат на тези по масовите в момента главини за 8/9 скорости, с разликата че има резба на тях, по която е навит венецът с неговите спейсърки до средата на freewheel-a. Няма как да проверя дали ще мога да монтирам от Шиманска касета на шлици едно от нейните венчета - 13T (или 15T, не успях да видя броят от смазката). Цялата хамалогия е, че ми се кара без скорости при съотношение на оборотите 2:1, а не ми се купува SS верига и SS предна плоча.

Благодаря предварително на отзовалите се :peace:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Малко разяснения относно вилка и главина

Мнениеот acidrain » Нед Юли 24, 2011 3:40 pm

По първия ти проблем- При мен стана така: пренавиване на разбата на ухота на м7, завиване на болт м7, орязване на главата му и след което се изпилва резбата, която остава отвън(демек да отиде на м6) за да може да мине преходника ,затягане на преходника(180мм Shimano) и вече 2 години няма проблеми.Единственият проблем е, че ако искам да сложа по-голям преходник от 180 трябва да сменя шпилката.
Gott mit uns
Изображение
Аватар
acidrain
 
Мнения: 462
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Чет Авг 28, 2008 10:47 am

Re: Малко разяснения относно вилка и главина

Мнениеот Evgeni » Нед Юли 24, 2011 8:12 pm

Дали не си сложил по-дълъг болт и така да си прецакал резбата?Казваш.... само в края 3 реда резби.Пробвай пак с болт М5, но по-къс с 4-5 резби от стария.Ако не усещаш, че се стяга, не го стягай, за да не допрецакаш цялата резба.
royalracing злоупотребява с акаунтите на хора от форума!
Evgeni
 
Мнения: 593
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 12:38 pm
Местоположение: София

Re: Малко разяснения относно вилка и главина

Мнениеот APD » Нед Юли 24, 2011 11:19 pm

Дължината беше точна, също така и стъпката на резбата на гнездото (тя е стандартна уж), долното ухо на преходника е 11мм + дебелината на ухото на апаратчето 4-5мм. Иначе не стягам прекалено, имам и динамометричен ключ, но апаратчето просто се мести навътре-навън при леко затягане :dontknow: Ако пробвам с М5 с по-голяма стъпка на резбата най-вероятно ще трябва да се прави M6/M7 (нова), а идеята ми е да го избегна.

acidrain - не е ли голям M7 за гнездото на вилката? Може да тръгнат пукнатини ... Но иначе съм се насочил именно към това - завиване на болта с дължина за 203мм с лента и рязане на главата + трите гайки. Би трябвало така да носи при всички размери дискове :eek3:


А някой нещо да каже относно главината?
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Малко разяснения относно вилка и главина

Мнениеот APD » Сря Юли 27, 2011 10:24 am

Успешно се модна главината за SS със стандартна верига - разглобих 7-ца SunRace за шлици (тия китайци предвидливо са сложили само 1 болт за събирането на венците, лошото е размерът на еврейската звезда - 1, не намерих да се продава някъде) и взех 14Т. Сега търся пластмасови/поликарбонатни/дуралови водачи, за да не пада веригата от венчето отзад ...

Колкото до вилката - сложих малко по-дълъг болт и за момента изглежда, че апаратчето не мърда, но ще разбера след като се пребия :B):

Снимки скоро ...
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта