1.
Разглобявате рамката до това положение. Причината курбелите да стоят е, че те служат за опора. В противен случай ще се чудите как да я врътнете, къде да я подпрете. Измиватедетайлно рамката с обезмаслител и бояджийска четка. Подсушавате или чакате да изсъхне
2.
С шкурка 320 за метал започвате грубото сваляне на старото покритие. Решете до какво положение искате да свалите покритието. Ако покритието не е оригинално и е нанасяно аматьорски, трябва да се свали цялото. Ако покритието е оригиналното, трябва да премахнете всички надписи, лепенки и по-големи грапавини. Необходимо е детайлно и старателно да търкате, за да не се окаже, че новото покритие не притежава стабилна основа затова, че сте си спестили неудобството да почовъркате детайлите. Ако решите да оставите оригиналната основа (така направих и аз), тогава имайте предвид следното - лака (най-горното покритие) изисква повече усилие за да се премахне, базите и подложките се премахват малко по-лесно, надписите (в моя случай) искат най-голямо усилие, шприцкита се премахва с най-малко усилие. Така че като махнете лака, надписите и базите (основните цветове) и стигнете до шприцкита, тогава внимавайте и не прилагайте усилие, защото металът се оголва много лесно. А вие не искате това (макар и да е неизбежно)
3. Измивате рамката с обезмасител и бояджийска четка, за да се премахнат всички нечистотии и да остане само основата. В случите, че не разполагате с бояджийски умения и възможности, носите рамката на бояджия с идеята да ви положи шприцкит за алумий. Предупреждавам, че от 4 бояджии само 1 се съгласи и прие идеята да боядиса рамка с желание. Останалите бяха просто бояджии.
Не се изкушавайте да ползвате бои и други, затворени в спрей. Еднокомпонентни са и не са устойчиви, разлагат се от ацетон, кореселин и производни. Бояджията не се съгласи да продължи при такъв материал за основа. Разбира се аз направих това, за което сега предупреждавам и времето, което ми отне за свалянето на нанесената със спрей основа бе повече отколкото търкането на рамката с 2 номера шкурки. Няма втвърдител, от там не добро изсъхване и размазване по шкурката и много нерви причинени от това.
4.
Вземате си рамката с нанесения шприцкит и с водна шкурка 800 или 1000 започвате много старателно търкане с постоянно мокрене (с пулвелизатор). Не допускайте никъде протъркване на шприца. Там, където е протъркан и е оголен металът, боята няма да захване за основата, а ще разчита на сцепването със съседните частици. Слоя шприцкит е много фин и за да разберете до какво положение да търкате най-вероятно върху него ще е пръсната по-тъмна боя. На снимката горе се вижда, че подковата зад средното движение не е изтъркана добре, стои на петна (вижте долната снимка и ще разбрете какви са тези петна). Е точно тези петна ви водят кога да спрете. Вижте в ляво дебелата тръба, изтъркана е идеално. Шприцкита е релефен и с финото шкурене се постига заглаждането му (когато тъмните петна изчезнат спирате търкането, това е признак, че релефа вече е изгладен и боята ще се разлее гладко, а няма част от нея да се наложи да запълва тези грапавини и да се разлива). На този етап обаче не си позволявайте да търкате разните релефи по рамката (най-задната част на рамката, където се захващат оста на колелото, дисковата спирачка и други), за да не протъркате шприцкита. По-добре е да останат така.
В оранжево е шприцкита, в сиво слоя помощна боя. Представяте ли си вече до къде трябва да търкате - докато не останат сиви петна. Тогава сте постигнали премахване на хълмчетата.
5. Измивате отново рамката, още по-старателно от предните 2 пъти. Не трябва да се съмнявате, че някъде може да е останала мръсна/мазна част. След измиване подсушавате с кухненска хартия (не с тоалетна хартия, оставя много власинки). Стръскайте добре рамката след това, поразвъртете я, за да излезе водата от дупчиците по тръбите, за да не се получи белята, водата да реши да излезе когато бояджията започне да пръска. Водата трябва да е попита от рамката, за да не останат твърдите частици в състава на водата. Може да използвате сешоар в последствие. На измитата и подсушена рамка трябва да изолирате частите, които не искате да бъдат боядисани. използвайте хартиено тиксо и вестници. Не пипайте рамката с голи ръце, ще я намазните. Боя върху мазно не хваща. Слагате рамката в чувал, като отново отбягвате директен допир с рамката и отивате към магазина за бои.
При мен имаше проблем с постоянно излизане на мазнотии от отворите за захващане на стойка за бутилка. И след 3-тото измиване пак се появяваше намокряне около отворите. Реших проблема като натъпках памук, а след това и клечки за уши, да затворя отвора.
6.Резулатата от дългата и внимателна подготовка е налице
На слънце:
Какво ми струваше:
Шкурка 320 суха - 1 метър - 1 лв.
Шкурка 800/1000 водна - 2 листа - 2 лв.
Хартиено тиксо - 4 лв.
Шприцкит 100 гр.- 5 лв.
Лак, 2 бои и перли - 45 лв.
Боядисване - 30 лв.
Време за сваляне на боята със суха шкурка - 8 часа
Време за заглаждане на шприцкита - 3 часа
Време за полагане на излишния спрей и премахването му в последствие - 12 часа
От 5 магазина за бои, само в един се съгласиха да се помъчат да направят боя по снимка. Момиченцето беше прекалено отзивчиво и се разправя с моята приумица да получа точно определен цвят, видян на снимка, може би един цял ден. Препоръчвам магазина, чието име изобщо не погледнат. Намира се на Карловска 22, 24 или 26, преди автосервиза. Срещу същия магазин има още един магазин за боя с една шарена кола на витрината, където хубавата колористка ме гледаше толкова непонятно, как може да й прекъсвам фейсбука за някаква снимка.
Магазина за боя - 0886420449
За бояджията - намира се на Рогошко шосе 10 мисля. 0886936573, Борето