Marzocchi drop off triple-въпрос

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот slavianko » Пет Яну 04, 2013 6:30 pm

Колеги сдобих се с въпросната вилка и затова пиша. Информацията която успях да намеря из нета не беше кой знае колко много и затова се допитвам до вас с надежда да получа повече инфо. Искам да намеря линк или снимки на разглобена такава вилка. Моята е с някакви вентили за въздух горе. От прочетеното за тия вилки разбрах че профилактиката им е много лесна. Мисля да се захвана сам да я разглобя но ми се щеше предварително да съм подготвен за това какво "жевее" вътре за да няма изненади като я почна. Ще помоля също да не ме карате да ходя по сервизи. Имам парите да я оставя на майстор но искам сам да се хвана че ми е интересно. Ще внимавам и ще следвам всякакви съвети, ако ми дадете такива :) С две думи ще съм благодарен на всякаква информация.
Аватар
slavianko
 
Мнения: 80
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 6:06 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот Admin » Пет Яну 04, 2013 7:04 pm

Търсачката ползва ли? ;) Аз намерих с нея тези неща:
http://www.pinkbike.com/photo/2804386/
viewtopic.php?f=4&t=28310
viewtopic.php?f=4&t=114655
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот slavianko » Пет Яну 04, 2013 7:57 pm

Admin написа:Търсачката ползва ли? ;) Аз намерих с нея тези неща:
http://www.pinkbike.com/photo/2804386/
viewtopic.php?f=4&t=28310
viewtopic.php?f=4&t=114655
Благодаря колега. Тези неща ги прегледах обаче на моята вилка виждам вентили за въздух а тук на снимката с разглобената вилка не виждам да има въздушен патрон или се бъркам. Поправете ме ако бъркам :blush:
Аватар
slavianko
 
Мнения: 80
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 6:06 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот marsa » Пет Яну 04, 2013 8:20 pm

На сминката, която е показал админа се вижда, че тапите имат вентили. Явно горната част на двата крака е въздушна камера, с която се регулира компресията, поне аз така си обяснявам вилката.

Ето по-подробно:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-dr ... triple.pdf
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот slavianko » Пон Яну 07, 2013 6:16 pm

Днес се заиграх с вилката и и смених маслото. Сложих MOTUL с вискозитет 7.5 както си пише по книгите. Поиграх си също и с количеството масло като пробвах първо със 220мл докато стигнах чак до 260. Проблема е че дори и в това голямо количество пак ми е мека. Тежа 110кг и ми се искаше мааалко по твърдичко но не се получи. Мисълта ми е какво ще стане ако и сложа по гъсто масло което е пак за вилки ? Примерно такова с вискозитет 15 примерно. Правил съм такава манипулация но на вилка на мотор на която фабрично и дават също 7.5 и съм го заменял с 15 точно поради тая причина. На байка обаче нещата са по фини и се чудя. Принципно не вярвам да има проблеми защото успях да я разгледам отвътре и не видях нещо извънземно което да пречи но въпреки това се чудя :crazy:
Аватар
slavianko
 
Мнения: 80
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 6:06 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот VeNk( )_vD » Пон Яну 07, 2013 8:04 pm

Започни с малко по-гъсто масло и ако не стане слагай все по-гъсто.Но незнам :dontknow: пробай на вилката не вярвам да и стане нещо :agree:
Drag Climber Rider
Аватар
VeNk( )_vD
 
Мнения: 89
Рейтинг: 925
Регистриран на: Пет Яну 04, 2013 12:11 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот PtD » Вто Яну 08, 2013 3:45 am

Така, първо, вентилите за въздух най-вероятно са за preload. Второ, мекотата на вилката не може да се определи от вискозитета на маслото, а от пружината + preload-a. Вискозитетът на маслото определя скоростта на компресия и рибаунд.

Сега, ако ти е бърза вилката, играй си със смяна на маслото. Ако ти е мека (голям sag), сменяй пружината, или си играй с preload-a (т.е. пробвай различни налягания).

@VeNk( )_vD, ти си поредният, който няма какво да каже, но държи да го демонстрира във всяка тема. :eek3:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот slavianko » Вто Яну 08, 2013 12:20 pm

PtD написа:Така, първо, вентилите за въздух най-вероятно са за preload. Второ, мекотата на вилката не може да се определи от вискозитета на маслото, а от пружината + preload-a. Вискозитетът на маслото определя скоростта на компресия и рибаунд.

Сега, ако ти е бърза вилката, играй си със смяна на маслото. Ако ти е мека (голям sag), сменяй пружината, или си играй с preload-a (т.е. пробвай различни налягания).

@VeNk( )_vD, ти си поредният, който няма какво да каже, но държи да го демонстрира във всяка тема. :eek3:
Пружината държи вилката горе и да с по твърда пружина става по твърда вилката. Същото се получава обаче и като си поиграеш с окачването. И с автомобилите е така. Слагаш по яки амортисьори и колата става чук. Не ми казвай че твърдината идва само от пружината. Ела да ти покажа кола със много меки пружини и с брутални амортисьори да видиш колко е твърда. Принципно обаче работата на амортисьора е да гаси трептенията но пак казвам с по твърди амортисьори става и по твърдо превозното средство било то колело или автомобил.
Казваш да сменям пружината. Искам пък аз да ти кажа на теб че това е най голямата грешка. Твърда пружина с окачване което не е предназначено за тая пружина и идва по меко. Стават такива подскоци че не е истина. Гледам че тук е доста често срещана практика и е много грешно.
Аватар
slavianko
 
Мнения: 80
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 6:06 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот Admin » Вто Яну 08, 2013 12:38 pm

Ама PtD не ти говори да слагаш твърда пружина, а просто такава, която да е подходяща за твоето тегло.
За всяка читава вилка с метални пружини обикновено се предлагат поне 3-4 различни като "твърдост", точно за да бъде съобразена с теглото на ездача.
Що се отнася до системата за амортизация, тя би трябвало да е съобразена и за по-тежки хора, отделно, че може и да се играе с вискозитета на маслото, а в много случаи и със самата пропускливост на клапите. Ама не виждам смисъл да изнасилваш системата за амортизация, карайки вилката си с мека пружина. Сам отбелязваш, че амортизацията има други задачи.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Яну 08, 2013 1:10 pm

Ако ти е мека вилката - решенията са 3:
-по-твърда пружина;
-повече налягане във въздушния патрон;
-повече масло;

Вискозитета на маслото влияе върху скоростта на разгъване на вилката. Ако те рита в ръцете, а настройката на rebound-a не е достатъчна, слагаш 10W масло.
Междувременно - хвърли един поглед какво казва производителя в прикачения файл.

Ти говориш за коли - амортисьорите при тях, газовите не са ли с позитивна и негативна камера ?
Прикачени файлове
Drop-off.JPG
Drop-off.JPG (74.66 KiB) Прегледано 695 пъти
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот slavianko » Вто Яну 08, 2013 6:10 pm

EccentricMOTION написа:Ако ти е мека вилката - решенията са 3:
-по-твърда пружина;
-повече налягане във въздушния патрон;
-повече масло;

Вискозитета на маслото влияе върху скоростта на разгъване на вилката. Ако те рита в ръцете, а настройката на rebound-a не е достатъчна, слагаш 10W масло.
Междувременно - хвърли един поглед какво казва производителя в прикачения файл.

Ти говориш за коли - амортисьорите при тях, газовите не са ли с позитивна и негативна камера ?
На тая вилка няма настройка за съжаление и трябва да се заиграя с количеството масло да. Днес директно налях пак масло за вилки на MOTUL но такова с вискозитет 15 и мисля че се получиха до някъде нещата. Производителя е задал 245мл но аз налях мааалко над 250 и в комплект с по гъстото масло получих донякъде задоволителен ефект. Другото което забравих да спомена е че когато отворих ботуша с пружината очаквах да има една такава както съм гледал по клипчетата в youtube. Очакванията обаче ми се разминаха и вътре открих две различни пружини с алуминиева шайба между тях. Почти съм сигурен че някой е "тунинговал" нещо преди мен и затова не ми е всичко наред. В тоя ред на мисли май ще трябва да сложа пружина от нещо друго защото тези вътре не са оригинални така или иначе. Също няма да споменавам какви мизерии излязоха. Не беше масло а буквално кал. Просто се чудя как може да има такива мондари.
Сега тук е и мястото да попитам от къде да си закупя семерингите които са на ботушите към шишовете или /стержините/ Не знам още тукашните терминологии затова ме извинете ако не съм обяснил правилно. За сега държат но според мен вече са пътници и трбва да се сменят
Аватар
slavianko
 
Мнения: 80
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 6:06 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот PtD » Вто Яну 08, 2013 8:44 pm

Teзи въпросните вентили са точно за това. Пробвай с различно налягане във всеки крак - увеличавай с по 0.5 атмосфери и наблюдавай какво се случва. С малко игра може да се постигне желаният ефект.

А "стержените" във велотематиката се наричат "подпори" (stanchions). "Стержен" е това, което минава през рамката (steerer tube).

Пружини и семеринги могат да се намерят като резервни части, както оригинални, така и aftermarket.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот slavianko » Вто Яну 08, 2013 10:37 pm

Благодаря за пояснението колега :beer:
Пробвах с увеличаване на налягането и има разлика да. Колко всъщност обаче е допустимото налягане за да не избие накрая.
И къде тук в БГ могат да се купят такива части ?
Последна промяна slavianko на Вто Яну 08, 2013 11:26 pm, променена общо 1 път
Аватар
slavianko
 
Мнения: 80
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 6:06 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот Ozzie » Вто Яну 08, 2013 10:43 pm

slavianko написа: Колко всъщност обаче е допустимото налягане за да не избие накрая.


Докато настроиш желания SAG в проценти от хода на вилката.
http://www.bikeradar.com/gear/article/w ... ion-23318/
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот PtD » Сря Яну 09, 2013 4:19 am

slavianko написа:Пробвах с увеличаване на налягането и има разлика да. Колко всъщност обаче е допустимото налягане за да не избие накрая.

Без да съм голям експерт, поне до 5 bar трябва да носи.

Ozzie много добре е пояснил, че най-важната начална настройка, която трябва да направиш, е настройката на sag-a. За типа каране, който предполага вилката, би трябвало sag-ът да е oколо 30%. Т.е. като се качиш внимателно и полека на колелото, като поеме цялата ти тежест, вилката трябва да се сгъне на около 1/3 от хода си.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот Slade » Сря Яну 09, 2013 9:30 am

Действително така пише за настройката на sag-a в ръководствата. Обаче при такава настройка, при мен налягането остава на около 2-2,5 бара и вилката потъва доста при спиране (brake dive).
Отделно при увеличаване на количеството масло над препоръчителното, поне при мен, вилката не може да си направи пълния ход. Не знам колегата като е налял повечко дали не си ограничава хода.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот Admin » Сря Яну 09, 2013 11:11 am

От личния си опит, а и от четено насам-натам през годините, за началното сгъване на вилката (т.нар. sag) бих препоръчал по скоро 20-25% в зависимост от хода и стила на каране. При повече ход - 25%, при вилки до 100 мм - по скоро 20%.
30-35% е добре за задния амортисьор, но за вилката идва множко. Причината за тази разлика е донякъде и в геометрията на велосипеда, особено на АМ/ендуро/FR/DH велосипедите, при които заради челен ъгъл, къса лапа и т.н. върху предната част пада по-малко тегло, отколкото в средата или отзад, така че ако се настрои вилката с 30% sag, може да се окаже много мека.
Във всички случаи тези общи препоръки са просто началото и всеки може да развие по-специфични предпочитания, включително и с оглед на различни вилки и техните характеристики и особености при работа.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот EccentricMOTION » Сря Яну 09, 2013 11:21 am

slavianko написа:Колко всъщност обаче е допустимото налягане за да не избие накрая.


Максимално допустимото на air preload-а е 1атм, докато максимално допустимото налягане на позитивната камера е 5 атм.

Съветът ми е намери човек, който е на ясно с тази вилка, нека я погледне, да каже кое е фабрично и кое не е, да я настрой веднъж, да ти обясни кое какво прави. След това може да се заемеш с тунинг и персонални настройки. Хората, които в сф се занимават с вилки са Джестър(магазин Джестър), Пацо(Вело 2009) и Любо(Веломания). Вилката явно не ти е фабрична, може да е OEM, може да е пипана от псевдо механик. Няма как да гадаем какво се случва.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Marzocchi drop off triple-въпрос

Мнениеот slavianko » Сря Яну 09, 2013 12:02 pm

Днес най накрая времето тук в Русе ми позволи малко да покарам и да усетя малко от малко тая вилка а и съвсем ново сглобеният байк. Напомпах винтилите до малко над 0.5 и с по гъстото масло мисля че вече съм доволен от резултата. Това според моите критерии обаче. Благодаря ви много за споделената информация беше ми доста от полза.
Сега остава да разбера от къде да си поръчам комплект семеринги защото е наложително да се сменят.
Аватар
slavianko
 
Мнения: 80
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 6:06 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


cron