Поддръжка на дискови

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Поддръжка на дискови

Мнениеот milendragomirov » Чет Сеп 12, 2013 3:49 pm

В тази тема искам всеки запознат да ми каже как точно се поддържат механични дискови спирачки говоря за това как се усеща че ще трябва да се сменят накладки ротори итн с две думи всичко необходимо за добрата работа на спирачката. :beer:
Горд собственик на Cross Enduro
Аватар
milendragomirov
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 10:26 pm

Re: Поддръжка на дискови

Мнениеот po_taka » Чет Сеп 12, 2013 4:03 pm

то ако се стигне до там, че да усетиш че накладките са за смяна .... закъснял си.
Аз си ги гледам през няколко седмици колко накладка остава.
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Поддръжка на дискови

Мнениеот yanevch0 » Чет Сеп 12, 2013 9:13 pm

Както каза колегата горе :) . Диска не се пипа с ръце няма значение дали си ги измил преди това защото маслата по пръстите остават по-диска може да не усетиш разлика в спирането отначало, но след като си пипаш диска постоянно вече започва да се усеща особено при нисък клас спирачки. Ще внимаваш къде си оставяш колелото да не е опрян диска в нещо защото ще го изкривиш. Ако си пръскаш вилката с някакви спрейове внимавай да не напръскаш без да искаш по диска. Ако вземе нещо да ти връща мудно лоста за спирачката сменяш жилото и смазваш добре броните. Проверяваш от време на време накладките и няма да чакаш да свършат напълно, ако имаш доста малко феродо сменяй ги защото почваш да разваляш диска така. НИКОГА за да се изфукаш пред някой, че много ти загрява спирачката не поливай ротора с вода, може да се напука. Малко вероятно е но все пак недей, и това е мисля че. Успех и поздрави. :beer:
Аватар
yanevch0
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 23, 2012 2:14 pm

Re: Поддръжка на дискови

Мнениеот Ozzie » Пет Сеп 13, 2013 5:53 pm

milendragomirov написа:В тази тема искам всеки запознат да ми каже как точно се поддържат механични дискови спирачки говоря за това как се усеща че ще трябва да се сменят накладки ротори итн с две думи всичко необходимо за добрата работа на спирачката. :beer:

когато "феродото" (фрикционния материал) по накладката остане под 1 мм., значи въпросната е за смяна
дисковете предполагам могат да се карат и с до 20% изтъняване, спрямо първоначалната дебелина, макар че производителя вероятно препоръчва да се сменят при по- малко проценти изтъняване
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Поддръжка на дискови

Мнениеот MacLeod » Съб Сеп 14, 2013 1:34 pm

Карам докато стане на 0%. Ако има опасност да ме остави някъде по пътя си нося резервни накладки. Такъв консуматив като накладките трябва да се хаби на 100% според мен.
Гледай да не пръскаш масло по диска. Особено ако си с дуал - айр вилка. При изпускане на въздух за по - меко каране ( точно преди спускане примерно ), долният винтил на моя "rock shox reba race" пръска масло точно върху диска, който по някаква гадна случайност трябва също много точно за спускането. Може да го предпазиш с парче хартия или нещо подобно ако изпускаш въздух от вилката. Също може просто да си свалиш предното колело. Много е коварен този номер на дуал айр вилките. Иначе ребата е чудесна вилка.
Ако си със спирачки с една неподвижна накладка ( ББ7 ), гледай винаги тя да е настроена максимално близо до диска за да няма кривене. Даже е добре и да се търка леко. Настройката е елементарна с болтче. Може да я правиш във вас преди карането.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Поддръжка на дискови

Мнениеот Ozzie » Съб Сеп 14, 2013 5:36 pm

Личният ми опит показва, че когато феродото остане под 1 мм., спирачката съвсем не е толкова функционална, колкото когато е ново.
:peace:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Поддръжка на дискови

Мнениеот MacLeod » Съб Сеп 14, 2013 10:17 pm

Аз ги сменям като престанат да спират. Но не съм се заглеждал колко феродо още им остава. Просто си проверявам спирачката на око и ако видя че накладката е изтъняла, мятам една резервна в раницата.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Поддръжка на дискови

Мнениеот V.Georgiev » Пон Сеп 16, 2013 11:24 am

Еми според мен малко е логично нова накладка да работи по добре от пред свършване, защо:
Примерно: Ако новата накладка с феродото е 5мм доближил си накладката до диска, така че да е на 1мм от диска, при натискане почва веднага да ти стърже, след време това феролдо се изхабява и от 5мм спада примерно на 2мм и разтояннието между диска и накладката се увеличава спрямо новостта на накладката..../ако се схваща какво се иска да се каже/ т.е. ако е захабена накладката да се затяга пак малко, докато има феродо" :evil: Ако се държи на 100% захабяване! :D

И аз съм с механични, но искам да питам за Хидравличните, как се обезвъздушават?
Как функционират при спиране? т.е. - както са си механичните ли зависи с каква сила натискаш лоста ти спира с такава сила?
Всяка спирачна течност ли става за тях?
Изображение
Аватар
V.Georgiev
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 11, 2013 9:19 am
Местоположение: София/Димитровград

Re: Поддръжка на дискови

Мнениеот yanevch0 » Пон Сеп 16, 2013 2:19 pm

По принцип и аз карам до пълно привършване до затова и двата ми диска за 6 месеца ползване вече имат ръб :D . А разликата между хидравличните и механичните, е че при механичните само едната накладка се движи и тя притиска диска до другата, макар че мисля имаше механика с 2 движещи се накладки но май не пожъна успех. А хидравличната и двете накладки се движат и затова на повечето хидравлики спирачната сила е по-голяма. Но Avid bb7 макар че е механика директно се сравнява с малко над средния клас хидравлики. Имам BB7 и я карам предна, макар че е доста стара (2005) спира бих казал еднакво с на един приятел Elexir 3 даже моята е малко по ковяща ама с това се свиква. С един пръст спирам на всякакъв терен и наклон даже е имало и сакатлъци от време на време. :D
Аватар
yanevch0
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 23, 2012 2:14 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


cron