Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот tratto » Вто Апр 22, 2014 7:59 pm

Като цяло курбела ме кефи много добре са го направили. Тялото на средното също е добре но пустите му лагери се трошат по веднъж на сезон и са много капризни.
Та от SRAM -"Не срам" ако предлагаха просто лагерчета на нормална цена като резервна част щеше да е супер.
Ново GXP е около 43лв (не в България!), лагерите са около 39лв ( не в България).
Има и опция да мина на HOPE ВВ чрез адаптор.
Помогнете ми кой път да поема или дайте идея за друг. Ама без да сменяме курбели, само средно и да е бюджетен!
А да колелото ми трябва за 1'ви Май!
Нагоре без лифт, а надоле с дрифт!!
Аватар
tratto
 
Мнения: 56
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 29, 2011 3:45 pm

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот Келеша » Вто Апр 22, 2014 9:38 pm

Взимаш некви шимански холотек и си готов :D вече е тествано. А за тях има лагерчета под 2лв бройката с 1мм по широчки имат си семеринги моите курбели са Срам х9 твоите също ги пригаждах на един рам няма проблем диаметъра е стандартен с шиманските средни.
Келеша
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1282
Регистриран на: Нед Сеп 19, 2010 8:49 pm

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот tratto » Вто Апр 22, 2014 9:54 pm

Благодаря за съвета, примерно този ще стане, викаш?
Нещо да гледам ли или ако не стане, за продаване.
Нагоре без лифт, а надоле с дрифт!!
Аватар
tratto
 
Мнения: 56
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 29, 2011 3:45 pm

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот bio » Сря Апр 23, 2014 2:13 pm

tratto написа:Благодаря за съвета, примерно този ще стане, викаш?
Нещо да гледам ли или ако не стане, за продаване.

ами добре си е ориентирал
EXTERNAL CUPS WITH BSA THREADS FOR 24MM SPINDLES
SHIMANO, RACE FACE


"GXP" EXTERNAL CUPS WITH BSA THREADS 24MM X 22MM SPINDLES
TRUVATIV, SRAM, BONTRAGER


незнам как при Келеша се е получило ... с някакви допълнителни втулки или е използвал старите от GXP ... не е моя работа.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот Келеша » Нед Юни 15, 2014 10:25 pm

Валовете са с еднакви диаметри регулира се само аксиалният луфт. Измери вала на курбела при труватив лагерите са нестандартни, шиманските имат пластмасова втулка но ползват стандартен лагер.
Келеша
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1282
Регистриран на: Нед Сеп 19, 2010 8:49 pm

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот Ozzie » Нед Юни 15, 2014 10:43 pm

Келеша написа:...шиманските имат пластмасова втулка но ползват стандартен лагер.


стандартен, ама друг път
"стандартния" е широк 7 мм., пък шиБанския - 6 мм.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот Келеша » Пон Юни 16, 2014 7:05 pm

Ози стига се шашка 1мм малко стърчал Пилчока е с такива за по левче рангелчето аз пък на срам х9 курбелаците също с таквиз еднолевки имат си семеринги даже за избиването съм се специализирал, може и на място.
Келеша
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1282
Регистриран на: Нед Сеп 19, 2010 8:49 pm

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот Анелия » Вто Ное 18, 2014 7:54 pm

А за X0 някой да е виждал лагери? Ето такова е средното, лагерите са 24х37х8 и не мога да намеря никъде. Ако вземем лагери 25 вместо 24, дали ще паснат?
Левият е изцяло блокирал, не помръдва.
Аватар
Анелия
 
Мнения: 2165
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 2:01 pm

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот marsa » Вто Ное 18, 2014 8:15 pm

Като гледам и тия са нестандартни лагери, каквато е тенденцията, нямат стандартна маркировка. Различните производители си ги кръщават със собствена маркировка и повечето включват 2437 или 3724 и букви.

Може да пробваш така:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... ng&_sop=15
Както и с размерите по нашите магазини, но тук може и да се окажат по-скъпи или да чакаш да ги поръчат.

Моят съвет е ако си вземеш нови лагери да ги напълниш на 100% с грес, защото поне моите наблюдения са, че фабрично слагат малко и това позволява водата да влиза по-лесно. Вече 3 средни ми блокират още на първото по-мокро каране след кратка експлоатация и след почистване и раздвижване се ползват многократно по-дълго. Впрочем и твоите лагери може би подлежат на съживяване.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот MacLeod » Вто Ное 18, 2014 9:44 pm

Според мен ако минеш на hope средно, няма да сбъркаш. В онлайн магазините има лагери колкото искаш, ако въобще ти се наложи да ги сменяш.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот marsa » Вто Ное 18, 2014 10:02 pm

Че то за под 100Е ще си вземеш фул керамик лагери, дето нямат проблем с водата и калта.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Малко въпроси относно GXP BB (средно движение)

Мнениеот MacLeod » Вто Ное 18, 2014 10:55 pm

Според мен нищо не може да издържи на солидна доза кал и улична сол, ако няма добри уплътнения и не е гресирано.
Не съм карал с керамични лагери, сигурно са по - хубави. Но като гледам уплътненията на хоуп лагерите по разни снимки и чета ревюта, по скоро бих заложил на тях.
Или може на керамичния им вариант, който е с 30-тина паунда отгоре.Все пак това ще е нещо, което се взима веднъж. После най - много да му купиш нови лагери след маса години.
Между другото и аз карам едното колело с sram gpx средно и нямам никакви проблеми вече втора година. Вярно че е набухано с грес до дупка.
Друго много важно според мен е да не се пренатяга болтът, който стяга левия курбел. Там си пише между 12 и 15 nm.
Ако се стегне повече, мисля че може самият курбел да притисне лагерите и да ги принуди да се въртят притиснати. Това би скъсило живота им драстично.

:offtopic: Динамометричен ключ е задължителен ако си ровичкаш сам по колелото. Осъзнах този факт след като скъсах резбите на 2 лапи.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bi11y и 2 госта


cron