различно поведение на вилка след профилактика

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

различно поведение на вилка след профилактика

Мнениеот GOA » Вто Мар 25, 2008 9:12 pm

Преди 6-7 месеца смених маслото на вилка RS с MC (без "дистанционно"), dual air. Налях масла с вискозитети каквито са писали в упътването - 5W и 15W (на моторекс).
Сглобих я и се опитах да я депресирам... Не успях, беше заключена независимо от положението на врътката на клапана. До тук добре, бях си играл точно с този клапан и реших че е запецнал. Монтирах на рамката, друснах се и вече всичко беше на ред.
Или само така си мисля ?

Преди 2-3 дни карах колелото и нямаше нищо нередно, освен по-силното съскане при компресиране. Налягането на въздушните пружини беше по-малко от обичайното и карах без слушалки - може и за това да съска... знам ли.
Но забелязах и друга съществена разлика - врътката за заключване на хода се върти много по-лесно от преди, с по-малко усилие (не съм заяквал напоследък). МС-а нямаше замърсяване или дефект, няма и от къде да се променя съпротивлението на въртене на тази ос.

?
Нормално ли е след разглобяване+сглобяване запецването в заключено положение и улесненото въртене на оста на "ключалката" (клапана) ?

До сега не се беше случвало, но пък и не сменям масла на вилки всеки ден.
Downhill by car.
Лопа ти прожината на амортесиора.

|-|
Аватар
GOA
 
Мнения: 732
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Окт 24, 2003 11:56 am

Мнениеот ZL0Z » Сря Мар 26, 2008 1:44 pm

Ми нещо не е в ред!
Отиди на някой воломеханик
в БАС, Кайма ако си от София де.
ZL0Z
 
Мнения: 124
Рейтинг: 1269
Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 2:17 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта