от рс » Нед Юни 14, 2009 9:13 pm
Един железар от класа във Варна преработи няколко главини на резба до състояние да са здрави достатъчно и да не се чупят повече. Направо на каплата, ако не греша, изби чашките. После подготви два стандартни лагера обикновена серия с гумено-метални защитни пръстени (примерно 6008 2RS - ама може да не "8". RS е защитата от прах и вода), втулка с дължина като на степента в главинката (определяща разстоянието между двата лагера) и диаметри като на малките черупки на лагерите, и още втулките, които са отвън на лагерите и определят мястото на главината между ушите. Последното, и много важно, беше здрава ос и две зрави гайки - ама здрави не по велосипедно, ами в инженерен смисъл. Примерно някой болт 10.9 най-малко.
Когато се стегне всичко това силно, се получава здрава на огъване конструкция. Всичко се преобразува в натиск върху втулките и вътрешните черупки, а оста работи само на опън.
Лагерите влизали точно в главинката. Ако нещо шават леко или се монтират лесно, трябва да се залепят с анаеробно монтажно лепило - фиксатор за резба, за лагери или хидравличен уплътнител.
Лагерите са на цена левче-два, втулките... и другото трябва да се уцели от нещо или да се направи. По принцип термичната обработка е възможна, цената е малка - на килограм е и идва смешно евтино. Но знанието какво да се направи, от какво, къде и времето за тази работа струват пари. Все пак е правено и става. Онзи железарин е 100 кила и кара така 5 години, докато си смени колелото с ново, с главина-касета.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.