В последните постове се разисква доста критичен въпрос и се изписаха доста глупости. Без да се засягате, но с някои неща експерименти не бива да се правят, защото може да имат буквално фатални последствия. Когато даден производител дава ограничения в дадени стойности за продуктите си се придържайте в тях! Изключително важно е да се спазват тези ограничения, те са резултат от тестове на професионалисти - хора с много по-богат опит от вас, хора с подходящото образование, също така хора които в дадени ситуации поемат рискове вместо вас, за да е сигурно, че вие като потребители ще сте обезопасени.
Баце_КЗ е дал напълно адекватно мнение - около 4 бара е ориентировъчното максимално налягане за типичните байкови размери гуми (около 2" ширина), чете се какво пише на гумата и точка. Леките шини имат допълнително ограничения - факт, и това е обосновано, а не случайност или прищявка на някой инженер.
Така наречените "кратки натоварвания" могат дори да не се проявят като проблем на момента, но да увредят компонентите безвъзвратно и това да доведе до последствия в още по-неочакван момент. Какво може да се случи на шината при 3, при 7 бара или при колкото и да било - няма универсалено отговор, защото и компонентите не са с еднакви параметри. Например има еднакви размери шини с тегла вариращи неколкократно, да не споменавам останалите характеристики на една шина, за които повечето потребители въобще не се замислят (материал, ширина/форма, отвори и др.). Абсурдно е да се твърди, че всички 26" шини (примерен размер) не биха се разцепили, защото една конкретна шина веднъж не се е разцепила.
Това е един добър съвет:
Kobeto написа:Аз лично не бих карал с вече претоварван компонент
По повод повишаване на налягането в гумата при каране или с други думи "при близки срещи с големи препядствия", отговора е прост - повишаването е минимално. За да удвоиш налягането трябва да намалиш наполовина обема на камерата (гумата) при същото количество газ и температура. Спекулирам, но според мен при ботъмване на гумата на равно (шина в земята), общия обем на гумата е намален с не повече от 10%, което ще увеличи налягането приблизително с толкова. И отново към спецификациите - нека оставим това "пиково претоварване" на плещите на производителя и да не си правим заключения на база наши разсъждения.
Стигам и до теорията - защо всъщност байковите гуми не се помпат на толкова много?! Ето ги сметките, много добре синтезирано на следния линк:
http://flocycling.blogspot.bg/2014/11/f ... -tire.htmlВ обобщене да повторя: Надхвърлянето на спецификации на производителя е опасно, а препоръката за това е безотговорно деяние.