Защо в БГ не харесват особено AVID?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Защо в БГ не харесват особено AVID?

Мнениеот Jumpup » Пон Окт 03, 2016 4:04 pm

Почти всеки, който познавам и е ползвал авид-ски спирачки е брал ядове, включая и мен. Една зима като си заседнах в снега и колелото се облегна на една хвойна, като го дигнах лостчето на code r беше криво. От там започна ходенето по мъките. Загубиха ме като клиент. :D
Аватар
Jumpup
 
Мнения: 1095
Рейтинг: 1671
Регистриран на: Вто Яну 26, 2010 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Защо в БГ не харесват особено AVID?

Мнениеот Lucky Loser » Пон Окт 03, 2016 8:35 pm

Ползвам Avid Elexir 1 откакто съм си взел кууото - Март 2013-та. 70-72 кг съм, но пък зимата не спирам да го карам. Тази беше главно градско, но зимите срещу 2014-та и 2015-та ходих почти всяка седмица до Велинград, уикенд след уикенд, да обикаляме с другари горите наоколо. Като се има предвид колко мазнотия, мръсотия и какво ли още не е изпитала тая спирчака.. да чукна на дърво.. аз проблеми не съм имал. Пак казвам, и аз съм по-лек, но пък и тя не е кой знае какво, още повече като се има предвид, че вече е на 3 години и половина. Така че.. пък може и аз да съм случил ;)

Поздрави :)
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1953
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Защо в БГ не харесват особено AVID?

Мнениеот zImage » Пон Окт 03, 2016 10:17 pm

Едва ли може така с единични случки да се вадят генерални изводи, но и моето Canyon дойде с Avid Elixir през 2013 г. и оттогава вече 8000* км абсолютно никакви проблеми. Веднъж годишно ги водя за смяна на течност – не че се усеща нужда, просто така, профилактично.

* не че километрите имат някакво значение в планинското колоездене.
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Защо в БГ не харесват особено AVID?

Мнениеот iPop » Вто Окт 04, 2016 12:24 pm

Въпрос на късмет са Avid-ските спирачки. Аз бях първоначално с Juicy 3 и с Juicy 3,5 и имах ядове с тях. След това минах на Code 5 и бяха супер.
Сега като смених колелото съм със Zee на Shimano и пак съм доволен защото като мощ е същата като код-а. Дизайна на лостчето определено е по-добър и ергономията е по-хубава. Искам да пробвам новите Guide-ове да видя как са...
Аватар
iPop
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1544
Регистриран на: Сря Май 29, 2013 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Защо в БГ не харесват особено AVID?

Мнениеот GECKO » Сря Окт 05, 2016 12:06 pm

Ех, че хубава тема :)

Защо в БГ не харесват особено AVID?
- Защото не са надеждни в контекста на българският потребител.

Спирачка на DOT ползвана в екстремни ситуации (разбирайте голяма специфична температура на малък обем спирачна течност) прави по-големи температурни разлики.
Големите температурни разлики водят до конденз+газ (при кипенето) който се абсорбира в медията (спирачната течност).

Особеност на DOT-а - освен че абсорбира вода в целият си обем и му пада точката на кипене също се повишава и киселинността а кисело не е хубаво за карантиите на хидравличната система.

Защо "само" AVID страдат от това? (Логичният следващ въпрос)
Малко по-комплексен е отговора обаче:
- AVID правят ДОСТЪПНИ спирачки на DOT което ги прави интересни на клиент на който не му пука особено за поддръжката. Клиент, който иска да има спирачки за да може да кара и е склонен да ползва това, с което идва оборудван велосипеда му (в повечето случаи - продукти Sram). Обслужването е разредено и резултатите са на лице.
Formula и Hope също правят спирачки на DOT но тази "любов" при тях липсва - причината е малко по-далеч от практична.
- Formula не предлага продукти от интерес на същият клиент (доста евтина спирачка или доста силна 4 бутална система) което малко изолира фирмата от тази същата любов. Притежавал съм Formula и третирани по същият начин като Avid създават същите проблеми.
- Hope са в тотално друг ценови клас. Клас в който клиента "знае в какво се забърква" и където хората си поддържат спирачките (сменят цялата спирачна течност веднъж годишно). В допълнение продуктите на фирмата са доста... по-разтоварени температурно и успяват да намалят от тази страна риска също.

При минералното масло също има вода и въздух. Разликата идва от това, че маслото стои над водата и под въздуха а балончетата си пътуват по-лесно в по-хлъзгавият флуид а и също защото не кипи цялата течност а само водата долу. Като резултат спирачка на минерално масло се обезвъздушава за секунди (отваряш отгоре и сменяш въздуха с масло) и обслужва сравнително бързо също - отдолу да излезе водата. Смяна на цялата спирачна течност е хубава, даже препоръчителна, но доста рядко е наистина нужна.
Заради описаното по-горе се чува как "Shimano-то си го оставям и на сутринта се е оправило". То може да не е, но симптомите са излекувани и системата е караема.

А защо точно Shimano се предлага като заместител?
Тук е доста практичен отговора: - Това има
Tektro/TRP правят продукти на минерално масло които, ако се загледате, ще ви се сторят доста близки до продуктите на Shimano. Склонен съм да спекулирам, че променят само дизайна а не самата инженерна работа отзад. (даже накладките са същите).
Magura - там е особено. От както няма Gustav M марката не е толкова интересна :) - В добавка на това лостовете не са им... сила (солета ли исках да кажа тук или сила...) и като резултат славата им е далеч от добра.

Мое лично мнение/наблюдение - след първите ми хидравлични спирачки (Shimano Hone) следваха 4 комплекта DOT спирачки (Avid J5 / Code + Formula K24/K18) и честно казано не мога да се разправям с ежегодното обезвъздушаване + несигурност кога ще се нагълта с вода/въздух. В добавка едностранният лост на Shimano ми е далеч по удобен (сравнено с 4-те комплекта с обръщаеми лостове) и за това изборът ми е... избран :)
Е това и факта, че миналият уикенд за пръв път смених цялата течност на моите (Shimano Zee). Закупени на зимната разпродажба 2012 и обезвъздушени веднъж в началото на миналата година.

Ще забележите, че не конкретизирам на Avid - за мен са в една категория с другите DOT спирачки с "универсален" лост => не бих се занимавал.

В този ред на мисли... да ви напомня, че двустранният лост не е толкова от полза за нас, колкото за производителите, които ни продават една и съща спирачка с 2 дължини маркуч и разлика от 1 цент за производството на задна спрямо предна и ергономия в кофата.

Колкото до цял модул vs резервни части и дробинки - когато произвеждаш комбинации от лостове и апарати цената на модула пада а разликата се оправдава надеждността на цял нов модул сравнено с само едно уплътнение. Разбирайте - лост 50лв. срещу уплътнения + обслужване = 35лв като при второто има добавен риск лоста утре да се счупи или нещо друго да се предаде в него.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта