Максималното налягане на Sr Suntour Epicon-а е 12.5 бара, сага при 140мм трябва да е 28-35мм. Моят епикон е 2008-ма до колкото ми казаха, тунингован е при Любо от Веломания/Drag Zone


Нарича се "въздушна пружина" и е нормално да се държи така. Въздушните пружини имат голям preload*, пропадане около средата на хода и голям ramp-up в края.Snuupy93 написа: Вилката е мека, пък SAG-а го няма...
did написа:Сега видях - всъщност желязното е пластмасово, но направено от алуминий.
did написа:Сега видях - всъщност желязното е пластмасово, но направено от алуминий.
marsa написа:П-с: Тунинга със сигурност също се е отразил. Що ли не започнат производителите да си продават вилките тунинговани
vlekov написа:Почисти си хубаво праховите уплътнители, смажи ги с малко тефлоново масло, за да отстраниш този възможен проблем (т.нар. начално триене от въпросните уплътнители, stiction). А това, което колегите се опитват да ти обяснят, е че Аполона не е предвиден за вилка с толкова голям ход и по всяка вероятност ъгъла, под който застава вилката, не ѝ позволява да се сгъне в началото както трябва, но при по-силни удари поддава. Виж също дали не си направил тая глупост и да си заключил вилката. Знам, че звучи тъпо, но заключването на Епикона работи така, че дори и заключена, при по-силен удар пак се сгъва малко. Това е направено с цел безопасност, както за тебе, така и за вилката. Aз тежа 56кг. и в моя Епикон има около 5 бар, ако това може да ти служи за някакъв ориентир.marsa написа:П-с: Тунинга със сигурност също се е отразил. Що ли не започнат производителите да си продават вилките тунинговани
Това "тунинговане" е описано като процедура от производителя и се състои в поставянето или премахването на определен брой спейсъри, които ограничават хода на вилката. Напълно обичайна процедура, и доколкото знам, почти всеки Епикон може по този начин да се преобразува от 100 на 140мм ход и обратно, говоря за моделите с фиксиран ход, тези с променлив са друга бира. Моя в момента е 120, и ако реша, мога да го преправя на една от другите две стойности, според желанието и целите, които искам да постигна с вилката.
Като чуя за тунинговане се сещам за Перник, а на Български му викаме "настройка". И аз карам подобен Сънтур, но не бих го нарекъл "тунингован"vlekov написа:Това "тунинговане" е описано като процедура от производителя и се състои в поставянето или премахването на определен брой спейсъри, които ограничават хода на вилката.
b1k3ra написа:И аз до преди няколко дни се чудех за тези спейсъри.
Според мен би трябвало да са с дължина 20мм и могат да се направят каквато тръба и материал ти харесва. Просто да може добре да ляга при пружините.
За дължината им си мисля така, защото все пак хода се променя през толкова - 100, 120, 140...
b1k3ra написа:OMV???
И мислиш, че успяваш да направиш нещо с компресор за помпане на автомобилни гуми?
Я пред ида си съсипеш вилката с напразни опити, намери една помпа за шокове, нагласи я на 5-6 бара и тогава виж има или няма sag.
dimochito написа:Нарича се "въздушна пружина" и е нормално да се държи така. Въздушните пружини имат голям preload*, пропадане около средата на хода и голям ramp-up в края.Snuupy93 написа: Вилката е мека, пък SAG-а го няма...
Тези вилки се спадат и помпят с помпа за амортисьори!
*нужната сила, за да започне да се сгъва вилката
penmark написа:Апффф как 7 бара на 73кг?!!! Затова нямаш саг! Аз съм 93кг и на 100 ход съм я напомпил 85 psi (5.86 bar), на 120мм - 75 psi и на 140mm когато беше, 65 psi.
Сага като седнеш на седалката трябва да е 20%. Сега ако е 125мм както казваш, значи сага трябва да е 25мм.
b1k3ra написа:200% не е нормално.
Карах счупен епикон 2007 на 140мм, сега епикон 2012 на 120. И двете си имаха sag и той можеше да се регулира перфектно според килограмите.
Имаш някакъв проблем. Иди някъде да я погледне някой, който разбира.
Snuupy93 написа:Ми, така ще стане, ама препоръчайте някой добър сервиз.
b1k3ra написа:Snuupy93 написа:Ми, така ще стане, ама препоръчайте някой добър сервиз.
Ако си от София - Пацо от Вело 2009 или Любо във Веломания на бул. България.
penmark написа:Точно щото той я е правил, трябва на него да я занесеш. Ако след неговата манипулация се е развалила, питай го какво е правил.
Ммм сега погледнах снимката на разглобения въздушен патрон която си дал. Горната пружина или е рязана, или е счупена. И има едно черно пластмасово пръстенче, което стои между двете пружини, а при теб е смачкано и завряно в 'чупената пружина.
Snuupy93 написа:Рязана е, поне така изглежда, а иначе манипулацията кой знае кога е правена, тя е била в някъв, после тоя я продаде на приятел, аз я взех от моя приятел.Смятм знаеш
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта