Пълно разглобяване на Black Box Motion Control

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Пълно разглобяване на Black Box Motion Control

Мнениеот radius » Съб Яну 11, 2014 8:25 pm

Здравейте,
Боря се с една вилка Rock Shox Reba Team Dual Air (около 2009г.). Вилката е с BlackBox Motion Control и заключване от кормилото Push Lock. Изби масло от врътката за заключване. Не е от тази на гейта със сигурност.
FK4017__77112_zoom[1].jpg
FK4017__77112_zoom[1].jpg (27.57 KiB) Прегледано 921 пъти

След четене тук-там, съм разглобил горната част на патрона на Motion Control-a, в търсене на проблема. Както се вижда, махнал съм поп-нитовете, извадил съм шиша на гейта. Той е уплътнен културно с О-пръстен, обаче Lockout-a...
IMG2815.jpg
(480.36 KiB) 205 пъти

Сега не мога да разделя жълтата част от черната капачка. След като обезмаслих, забелязах че като въртя врътката за заключване има осезаемо триене и то като метал в метал. Извода за мен е, че там няма гумено уплътнение, а по някакъв начин се разчита на друг тип уплътняване. Като добавим и наличието на луфт, просто ума ми не побира, какво ще спре маслото да изтича. Някой разделял ли е тези части, да ми каже как и какво да очаквам. На запад сменят целия патрон, но ми се иска да мина с ремонт. Ето отвътре как изглежда
IMG2818.jpg
(473.57 KiB) 179 пъти

Има един О-пръстен между двата палеца на жълтата част, но той е за да стиска съчмичките на врътката на гейта ( за да е на степени и да не се саморазвива).
И така – как мога да доразглобя детайла и какво ли е това, което уплътнява врътката за заключване?
radius
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Яну 05, 2014 9:37 pm

Re: Пълно разглобяване на Black Box Motion Control

Мнениеот radius » Съб Яну 18, 2014 11:20 am

След 1 седмица и доста преглеждания, ми се струва, че никой не е дълбал толкова надълбоко. :crap: Лошото е, че и в западните форуми предпочитат да сменят целия патрон, вместо да ремонтират.
radius
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Яну 05, 2014 9:37 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта