Blaze™ написа:Предимно спускане,1.искам да е по устойчив на по-големи неравности(на плаващи камъни,корени и други по-тежки участъци спрямо спускането)2.Другото което е ако може да се направи да отхвърля повече при издърпване.
3.Другото което трябва да кажа в момента е с масло Bel Ray 5W и когато ребаунда е докрай на бързо не връща толкова бързо ако може да се коригира това по някакъв начин също ще е добре.
4.Ако може да ми помогнете също за shim stac-а как ще е по добре да се нареди според исканата от мене работа на вилката(имам доста shim-ове от задни амортисьори и вилки) Благодаря и на двама ви,че ме подтикнахте по някакъв начин да опиша по точно какво искам.

Така както го описваш нямаш проблеми с компресията и Shim Stack-a. Грижата ти е с Rebound-a и маслото, което използваш.
Също така грижата ти е, че искаш да отскачаш чрез вилката и да имаш стабилност при каране. Това е физически невъзможно защото двете си противодействат.
Причината вилката ти да има 4 врътки... (даже май са 5 с ботъм аут-а при пружината) е за да имаш реглаж около някакви средни настройки. Тази вилка (малко или много) е мислена да може да работи в повечето ситуации и стилове на каране. Ако направиш промяна по шайбите на компресията или ребаунд-а (и те са успешни) ти ще наклониш този баланс в полза на нещо и негатив на друго....
Давам пример:
В мека почва (кал/сняг) базова настройка би била по-мека пружина с по-бавна хидравлика.
на по-твърда почва (утъпкани пътеки/скали) базовата настройка би била по-твърда пружина с по-бърза хидравлика
на газене без летене (поглъщане на скали) базовата настройка би била с по-отворена хидравлика за дълбокия ход и някаква стабилност на ниски скорости
на скачане/дропене базовата настройка би била точно обратното с растящо съпротивление в края на хода.
от друга страна имаш и контрол на разгъването:
За контрол при скоростно каране искаш да имаш по-бавен бавен ребаунд но пъргав бърз.
за оцеляване от скоци е по-скоро обратното
за твърда почва е обратното от това за мека
и за капак ако ще летиш искаш да ти е балансиран спрямо задницата за да може на кикъра да имаш еднакъв преход от предницата и задницата при сгъването а при разгъването (когато гумите отлепят от земята искаш да имаш балансирано разгъване за да не те дръпне напред/назад спрямо колелото което се разгъва с различна скорост.
Трябва да се добави и това с пружината - тази част се променя също в много малки граници за метални (с шайби за прелоуд) по-големи граници за въздушни (с промяна на налягане) и най-големи при смяна на пружината изцяло.
Това, което написах до тук е постижимо до известни граници на стандартна вилка с фабричните реглажи.
Относно маслото - моят съвет е да го смениш с някое, на което знаеш свойствата и производителя си слага името зад тях (разликата е левове но си струва).
Като финал ще добавя (без да се опитвам да засегна който и да е) че си личи, че не си проучил темата на дълбоко.
Преди да отвориш вилката се поинтересувай как работи хидравликата ти.
Каква е разликата между маслата. Вискозитет и промяната му с температурата са две неща, които са различни от производител до производител (Maxima 5W е близка до свойства на Castrol 10W за пример). Маслото е важно, защото ако решиш да промениш шайбите и маслото едновременно ефекта може да се нулира или да стане негативен... та първо избери маслото с което ще
продължаваш да караш дълго напред.
Когато разбереш как работи всичко и какво масло можеш да ползваш прочети за промените на шайбите:
Ето сайтче:
http://www.shimrestackor.com/Но не се ограничавай до него - има и други. Ще забележиш, че там не ти казват кое кога да ползваш - там само ти описват кое какво променя.
Когато го правиш сам за себе си (приемаме че правиш разлика между бърз и бавен ребаунд/компресия и как те работят) е редно да вземеш базовата настройка и да знаеш какво искаш да промениш и в каква насока.
Ако не можеш да си представиш как се отразяват промените то тези графики и рисунки на сайта за теб ще са една огромна шаренийка.
Също така да искаш Push тунинг, само защото знаеш че е по-добро не е достатъчно - трябва да знаеш какво искаш а в идеалният вариант - от какво имаш нужда. Тогава и само тогава можеш да правиш смислени промени по окачването си.
Има причина тунинга във Push например да струва парите, които му искат

даже малко искат.
Приятелче в сервиз за велосипеди/амортисьори направи над 20 отваряния на задният си амортисьор докато постигне близък до желаният ефект.
Причината фирмите, занимаващи се с това да искат максималното количество информация от теб е точно заради това - те нямат възможност да правят опити и за това се опитват да фокусират нещата до толкова на ездача, че настройките да са му достатъчни за реглаж между различните трасета.
Моят съвет за теб би бил:
1. Научи се да дърпаш а не да изпомпваш окачването
2. Смени си маслото (за мен напълно синтетичните масла на Motorex се справят повече от задоволително за Boxxer)
3. Чети... много - проучи първо кое е High / Low Speed Compression какво е Beginning / Ending stroke rebound (за мен този модел на маркиране е безумен и обичам да използвам High / Low Speed за това също)
4. Играй си с настройките, които са ти предложили от производителя - за препоръчване на много познато трасе и много, ама много предпазливо.
Като резултат ще знаеш кое какво е на вилката и как работи вече ще можеш да си настроиш максимално добре вилката с реглажите които разполага. Тогава и само тогава следва да мислиш за шайби за да ти добавят последните няколко процента оптимизация на окачването.
Ама преди това прегледай стила си на каране.
Най-лесният тунинг, който можеш да направиш с колелото си е да промениш ония 80% от комплекта Колело-Ездач над които имаш 100% контрол а именно себе си

Геометрията на велосипеда е следващата стъпка и едва на края идват шайбите... че даже ако стигнеш до там карането ти да зависи от тях трябва да ги сменяш за всяко трасе и при всяка промяна на времето... още не съм видял българин да има полза от това

Успех и наслука
