Boxxer R2C2 2012 Тунинг

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Boxxer R2C2 2012 Тунинг

Мнениеот Blaze™ » Чет Апр 10, 2014 1:47 pm

Здравейте,искам да разбера как да тунинговам компресията,как да пренаредя shim staca на компресията,така че да коригирам работата на вилката ще съм благодарен за всяко едно компетентно мнение,МОЛЯ ДА НЕ ПИШАТ ХОРА КОЙТО НЕ СА НА ЯСНО,Благодаря предварително. :beer: :beer: :beer:
Изображение
Аватар
Blaze™
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1253
Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 9:27 pm
Местоположение: Троян

Re: Boxxer R2C2 2012 Тунинг

Мнениеот GECKO » Чет Апр 10, 2014 2:16 pm

Въпроса, който задаваш няма конкретен отговор.

Както при автомобилите има Street, Track, Dirt tune така и при велосипедите и тяхните амортисьори има различни настройки.
Без да имаш цел няма смисъл да тръгваш по пътя изобщо.

Та:

Какво не му харесваш на компресията на Боксьора?
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Boxxer R2C2 2012 Тунинг

Мнениеот Blaze™ » Чет Апр 10, 2014 4:38 pm

Като цяло въпроса ми е дали има как да се направи да работи още по-добре,Нещо като push tuning или J-Tech tunning в домашни условия,иначе всичко си бачка супер. :beer: :beer:
Изображение
Аватар
Blaze™
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1253
Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 9:27 pm
Местоположение: Троян

Re: Boxxer R2C2 2012 Тунинг

Мнениеот PtD » Чет Апр 10, 2014 9:18 pm

По-добре, ама как точно по-добре: да е по-отзивчив на малки неравности или напротив, да е по-неотзивчив към малки неравности... и т.н. - според конкретния вид каране.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Boxxer R2C2 2012 Тунинг

Мнениеот Blaze™ » Чет Апр 10, 2014 9:39 pm

Предимно спускане,1.искам да е по устойчив на по-големи неравности(на плаващи камъни,корени и други по-тежки участъци спрямо спускането)2.Другото което е ако може да се направи да отхвърля повече при издърпване.
3.Другото което трябва да кажа в момента е с масло Bel Ray 5W и когато ребаунда е докрай на бързо не връща толкова бързо ако може да се коригира това по някакъв начин също ще е добре.
4.Ако може да ми помогнете също за shim stac-а как ще е по-добре да се пренареди според исканата от мене работа на вилката(имам доста shim-ове от задни амортисьори и вилки).Благодаря и на двама ви,че ме подтикнахте по някакъв начин да опиша по точно какво искам. :agree: :agree: :beer:
Ето и снимки на компресията: https://plus.google.com/photos/11632701 ... 8X7tcCCsgE
Мисля,че темата би помогнала и на други ездачи с подобна вилка :D
Изображение
Аватар
Blaze™
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1253
Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 9:27 pm
Местоположение: Троян

Re: Boxxer R2C2 2012 Тунинг

Мнениеот GECKO » Чет Апр 10, 2014 10:57 pm

Blaze™ написа:Предимно спускане,1.искам да е по устойчив на по-големи неравности(на плаващи камъни,корени и други по-тежки участъци спрямо спускането)2.Другото което е ако може да се направи да отхвърля повече при издърпване.
3.Другото което трябва да кажа в момента е с масло Bel Ray 5W и когато ребаунда е докрай на бързо не връща толкова бързо ако може да се коригира това по някакъв начин също ще е добре.
4.Ако може да ми помогнете също за shim stac-а как ще е по добре да се нареди според исканата от мене работа на вилката(имам доста shim-ове от задни амортисьори и вилки) Благодаря и на двама ви,че ме подтикнахте по някакъв начин да опиша по точно какво искам. :agree: :agree: :beer:


Така както го описваш нямаш проблеми с компресията и Shim Stack-a. Грижата ти е с Rebound-a и маслото, което използваш.

Също така грижата ти е, че искаш да отскачаш чрез вилката и да имаш стабилност при каране. Това е физически невъзможно защото двете си противодействат.

Причината вилката ти да има 4 врътки... (даже май са 5 с ботъм аут-а при пружината) е за да имаш реглаж около някакви средни настройки. Тази вилка (малко или много) е мислена да може да работи в повечето ситуации и стилове на каране. Ако направиш промяна по шайбите на компресията или ребаунд-а (и те са успешни) ти ще наклониш този баланс в полза на нещо и негатив на друго....

Давам пример:
В мека почва (кал/сняг) базова настройка би била по-мека пружина с по-бавна хидравлика.
на по-твърда почва (утъпкани пътеки/скали) базовата настройка би била по-твърда пружина с по-бърза хидравлика
на газене без летене (поглъщане на скали) базовата настройка би била с по-отворена хидравлика за дълбокия ход и някаква стабилност на ниски скорости
на скачане/дропене базовата настройка би била точно обратното с растящо съпротивление в края на хода.

от друга страна имаш и контрол на разгъването:
За контрол при скоростно каране искаш да имаш по-бавен бавен ребаунд но пъргав бърз.
за оцеляване от скоци е по-скоро обратното
за твърда почва е обратното от това за мека
и за капак ако ще летиш искаш да ти е балансиран спрямо задницата за да може на кикъра да имаш еднакъв преход от предницата и задницата при сгъването а при разгъването (когато гумите отлепят от земята искаш да имаш балансирано разгъване за да не те дръпне напред/назад спрямо колелото което се разгъва с различна скорост.

Трябва да се добави и това с пружината - тази част се променя също в много малки граници за метални (с шайби за прелоуд) по-големи граници за въздушни (с промяна на налягане) и най-големи при смяна на пружината изцяло.

Това, което написах до тук е постижимо до известни граници на стандартна вилка с фабричните реглажи.
Относно маслото - моят съвет е да го смениш с някое, на което знаеш свойствата и производителя си слага името зад тях (разликата е левове но си струва).

Като финал ще добавя (без да се опитвам да засегна който и да е) че си личи, че не си проучил темата на дълбоко.

Преди да отвориш вилката се поинтересувай как работи хидравликата ти.
Каква е разликата между маслата. Вискозитет и промяната му с температурата са две неща, които са различни от производител до производител (Maxima 5W е близка до свойства на Castrol 10W за пример). Маслото е важно, защото ако решиш да промениш шайбите и маслото едновременно ефекта може да се нулира или да стане негативен... та първо избери маслото с което ще продължаваш да караш дълго напред.
Когато разбереш как работи всичко и какво масло можеш да ползваш прочети за промените на шайбите:

Ето сайтче: http://www.shimrestackor.com/

Но не се ограничавай до него - има и други. Ще забележиш, че там не ти казват кое кога да ползваш - там само ти описват кое какво променя.

Когато го правиш сам за себе си (приемаме че правиш разлика между бърз и бавен ребаунд/компресия и как те работят) е редно да вземеш базовата настройка и да знаеш какво искаш да промениш и в каква насока.

Ако не можеш да си представиш как се отразяват промените то тези графики и рисунки на сайта за теб ще са една огромна шаренийка.

Също така да искаш Push тунинг, само защото знаеш че е по-добро не е достатъчно - трябва да знаеш какво искаш а в идеалният вариант - от какво имаш нужда. Тогава и само тогава можеш да правиш смислени промени по окачването си.

Има причина тунинга във Push например да струва парите, които му искат ;) даже малко искат.
Приятелче в сервиз за велосипеди/амортисьори направи над 20 отваряния на задният си амортисьор докато постигне близък до желаният ефект.
Причината фирмите, занимаващи се с това да искат максималното количество информация от теб е точно заради това - те нямат възможност да правят опити и за това се опитват да фокусират нещата до толкова на ездача, че настройките да са му достатъчни за реглаж между различните трасета.

Моят съвет за теб би бил:
1. Научи се да дърпаш а не да изпомпваш окачването
2. Смени си маслото (за мен напълно синтетичните масла на Motorex се справят повече от задоволително за Boxxer)
3. Чети... много - проучи първо кое е High / Low Speed Compression какво е Beginning / Ending stroke rebound (за мен този модел на маркиране е безумен и обичам да използвам High / Low Speed за това също)
4. Играй си с настройките, които са ти предложили от производителя - за препоръчване на много познато трасе и много, ама много предпазливо.

Като резултат ще знаеш кое какво е на вилката и как работи вече ще можеш да си настроиш максимално добре вилката с реглажите които разполага. Тогава и само тогава следва да мислиш за шайби за да ти добавят последните няколко процента оптимизация на окачването.

Ама преди това прегледай стила си на каране.
Най-лесният тунинг, който можеш да направиш с колелото си е да промениш ония 80% от комплекта Колело-Ездач над които имаш 100% контрол а именно себе си ;)
Геометрията на велосипеда е следващата стъпка и едва на края идват шайбите... че даже ако стигнеш до там карането ти да зависи от тях трябва да ги сменяш за всяко трасе и при всяка промяна на времето... още не съм видял българин да има полза от това :magnify:

Успех и наслука :peace:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта