jivkonik написа:Надирането на каплата не е първостепенен проблем, по-неприятаното е възможността за прекълцване на вътрешната гума при сваляне с помощта на въпросната отвертка ако не се внимава!!
това не е вярно!
при надрани бордове на капла и каране с ниско налягане, всяко изместване на външната спрямо каплата води до надиране на борда на външната гума и в определен момент се стига до срязване на борда.
каплата, пипана отвътре, трябва да е абсолютно гладка, без грапавини.
отвън не е важно, освен ако не си с v-brake, щото ако си и каплата е с грапавини...
качествените гуми се демонтират без интструменти. ръцете са достатъчни, даже не се налага използване на сила. Ако само ръце не стигат, значи изборът на комбинация шини-гуми не е съвсем наред или ства дума за велотанк.
за другите има пластмасови щангички.
ръгането с отвертка е проява да първична велодиващина.
Q. b. f. f. f. s.