Надрани капли при смяна на гуми

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Надрани капли при смяна на гуми

Мнениеот svil1 » Пет Ное 14, 2008 4:23 pm

Бихте ли ми казали как да загладя шините, понеже ги свалях с малка отвертка и леко съм ги наранил, въпреки че подложих меко парцалче на два ката овито на отвертката?
Дали може да ги заравня със шкурка за метал, без последствия за шината?
И последно бихте ли ми казали откъде да си взема щангички за демонтаж, понеже имам само една и то със счупен връх

Благодаря ви предварително
svil1
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1170
Регистриран на: Сря Авг 15, 2007 9:30 pm

Мнениеот axelmax » Пет Ное 14, 2008 4:31 pm

ако са по дълбоки ги заглади с пила за метал и после шкурка

важното да няма ръбове ,които могат да наранят вътрешната или външната гума

препоръчвам ти щангичките на SCHWALBE
http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1146

много удобни :agree:

@Stancho-

за какво ти е мотика като има трактор? :dunno:
Последна промяна axelmax на Пет Ное 14, 2008 4:47 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Stancho » Пет Ное 14, 2008 4:32 pm

Проблема може с пиличка да го отстраниш, стига да не си направил шината на нищо..., а щанги - във всеки веломагазин. ;)

П.П. Научи се да сваляш гумата с ръце. ;)
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот Анелия » Пет Ное 14, 2008 4:41 pm

Stancho написа:а щанги - във всеки веломагазин. ;)

Интересното е, че точно тази стока е изключително дефицитна в Шумен и единствения ни веломагазин :(!:
Сори за офтопика.
Аз така си бях наранила леко каплата и си я оставих така. Не съм забелязвала да ми пречи :) Даже не знам какво е станало.
Аватар
Анелия
 
Мнения: 2165
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 2:01 pm

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 14, 2008 4:50 pm

Надирането на каплата не е първостепенен проблем, по-неприятаното е възможността за прекълцване на вътрешната гума при сваляне с помощта на въпросната отвертка ако не се внимава!! :crap:

Иначе 2 счупени дръжки на лъжици, омотани с изолирбанд може би биха били решение.... :dunno:
Или дръжките на 2 стари четки за зъби, само да не са много дебели и изчанчени като форма.....
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Editor » Съб Ное 15, 2008 12:01 pm

Разбира се зависи до каква степен си "наранил" каплата , но мисля ,че е най-добре да вземеш една финна пиличка за метал и да отстраниш проблема.Ако не ти пука как изглежда....Остави си я така и карай с здраве.
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Съб Ное 15, 2008 12:04 pm

jivkonik написа:Надирането на каплата не е първостепенен проблем, по-неприятаното е възможността за прекълцване на вътрешната гума при сваляне с помощта на въпросната отвертка ако не се внимава!! :crap:


това не е вярно!

при надрани бордове на капла и каране с ниско налягане, всяко изместване на външната спрямо каплата води до надиране на борда на външната гума и в определен момент се стига до срязване на борда.

каплата, пипана отвътре, трябва да е абсолютно гладка, без грапавини.

отвън не е важно, освен ако не си с v-brake, щото ако си и каплата е с грапавини... :bawling:

качествените гуми се демонтират без интструменти. ръцете са достатъчни, даже не се налага използване на сила. Ако само ръце не стигат, значи изборът на комбинация шини-гуми не е съвсем наред или ства дума за велотанк.

за другите има пластмасови щангички.

ръгането с отвертка е проява да първична велодиващина.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Foxy_FR » Съб Ное 15, 2008 10:34 pm

Editor написа:Разбира се зависи до каква степен си "наранил" каплата , но мисля ,че е най-добре да вземеш една финна пиличка за метал и да отстраниш проблема.Ако не ти пука как изглежда....Остави си я така и карай с здраве.

:agree:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Foxy_FR
 
Мнения: 277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 9:38 pm
Местоположение: София

Мнениеот mito_dlx » Съб Ное 29, 2008 7:19 pm

@did Тва с отвертката е верно много голема диващина! :agree:
mito_dlx
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1187
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 3:00 pm

Мнениеот codename47 » Нед Ное 30, 2008 6:31 pm

:offtopic:
did написа:качествените гуми се демонтират без интструменти. ръцете са достатъчни, даже не се налага използване на сила. Ако само ръце не стигат, значи изборът на комбинация шини-гуми не е съвсем наред или ства дума за велотанк...

на колелата на RAM HT1 на приятелката ми сток окомплектовка от 2006 комбинацията е такава че досега съм счупил около 3 комплекта пластмасови щангички и чак когато взех метални махам външните без последствия. Гумите са Hansventure 2.3, шините бяха за vbrake, не ги знам какви са.
Последна промяна codename47 на Нед Ное 30, 2008 6:32 pm, променена общо 2 пъти
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Нед Ное 30, 2008 11:41 pm

codename47 написа:комбинацията е такава че досега съм счупил около 3 комплекта пластмасови щангички


Пробвал ли си първо да отлепиш гумата от бордовете и докато напъваш с щангата да стискаш гумата по цялата окръжност, за да не "заяжда" в тях? Често пъти това е причината за чупенете на щангите - жицата няма достатъчно хлабина за да прехвърли борда. Така съм махал гуми от капли с много високи бордове без проблем и то с пластмасова щанга.

Отдавна съм се отказал от метални щанги - все някога става белята.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот amestaff » Съб Дек 20, 2008 9:25 am

bikerider написа:
codename47 написа:комбинацията е такава че досега съм счупил около 3 комплекта пластмасови щангички


Пробвал ли си първо да отлепиш гумата от бордовете и докато напъваш с щангата да стискаш гумата по цялата окръжност, за да не "заяжда" в тях? Често пъти това е причината за чупенете на щангите - жицата няма достатъчно хлабина за да прехвърли борда. Така съм махал гуми от капли с много високи бордове без проблем и то с пластмасова щанга.

Отдавна съм се отказал от метални щанги - все някога става белята.


:agree:

+ още нещо...каква е логиката, щом шината е била идеално гладка преди твоята интервенция ( а тя трябва да е била такава), то тогава трябва да се погрижиш за възстановяването на нормалната гладкост на повърхността, с оглед избягването на поражения по гумата (вътрешна и външна).
Think positive :)
Аватар
amestaff
 
Мнения: 188
Рейтинг: 1392
Регистриран на: Нед Фев 22, 2004 7:35 pm
Местоположение: София, Казанлък

Мнениеот the.trademark » Нед Дек 21, 2008 10:28 am

Stancho написа:П.П. Научи се да сваляш гумата с ръце. ;)
Вчера един приятел ме викна да сменаме външни гуми. Чудех се за какво съм му, той може сам да се оправя. Наскоро си беше сменил каплата и беше сложил една шина с доста висок борд, при която словосъчетанието без щтанги не съществува. 1 час ни отне на нас двамата индианци да свалим и двете външни и една спукана гума. Така, че ако неговата капла е таква с по-висок борд, с ръце ще му бъде ДОСТА трудно. ;) Да не кажа почти IMPOSIBLE. :crazy:
You have not lived...
Until you haven't found something worth dying for...
Аватар
the.trademark
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1066
Регистриран на: Пет Авг 01, 2008 9:23 pm
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот TNAMADA » Нед Дек 28, 2008 12:46 am

с метални щангички е наи-яко ,на шините с по-жисок борд е трудно да се махат със пластмасови а металните са здрави и не пукат гумата
те също драскат шината ама тва не е никакъв проблем ако си с диск а и с в-брейк-някой да е чъвал понятието ''грайнд'' в траяла(нарочно се надрасква борда на шината за да хваща спирачката повече)
http://userbars-bg.com/uploads/Други/Chuck%20Norris%20Facts%20(Animated).gif
TNAMADA
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Съб Дек 27, 2008 1:56 pm
Местоположение: казанлък

Мнениеот Admin » Нед Дек 28, 2008 11:13 am

@TNAMADA
Тук не става дума за драскане на каплата отвън, а от вътрешната страна на борда, което е лошо, тъй като може да протрие и среже външната гума впоследствие.
Темата е разисквана подробно и не един път. Аз лично съм ползвал и стоманени щанги - когато са с подходяща форма и се работи внимателно, няма проблеми за каплата. Но като цяло пластмасови или алуминиеви са по-безопасното решение.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот CoBHC » Вто Яну 27, 2009 11:47 pm

did написа:качествените гуми се демонтират без интструменти. ръцете са достатъчни, даже не се налага използване на сила. Ако само ръце не стигат, значи изборът на комбинация шини-гуми не е съвсем наред или ства дума за велотанк.

Не е задължително. Карам със шина МАД и често разменям гумите. Максис Хуукуорм 2,5 (двупластова) веднъж ще се опиташ да я свалиш с голи ръце, но ако имаш акъл, повече няма да посмееш. Докато с Швалбето не е така, независимо 4е каплата е същата :beer:
Аватар
CoBHC
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1024
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 10:33 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта