Разлика между жила за спирачка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Разлика между жила за спирачка

Мнениеот mitk_ » Чет Окт 15, 2009 4:05 pm

Интерсува ме ако си сменя жилото на задната спирачка в момента е 1лв Bike center с жило DuraAce за 5,90лв същата деделина, без да сменям брони и лостове ще се увели ли спирачната сила?
Аз си мисля че по скъпо жило ще се разтяга по малко и ще спира по добре.
mitk_
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Сря Юли 15, 2009 3:14 pm

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот did » Чет Окт 15, 2009 4:11 pm

Ново жило в стари брони... малко става като нов бардак със стари к**ви.

Щом ще сменяш, сменяй всичко, включително капачетата на броните. Другото е хвърляне на пари и време на вятъра.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот Ride_or_Die » Чет Окт 15, 2009 10:26 pm

Все още не съм толкова Update-нат че да споря с did но мисля че добър варянт е също да пръснеш броните с WD-40. Иначе аз бих избрал брони от кевлар. А какво общо имат капачетата на броните?
Ride_or_Die
 
Мнения: 151
Рейтинг: 992
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 8:56 pm

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот marsa » Чет Окт 15, 2009 10:48 pm

С препарата може да почистиш от стара смазка и мръсотия броните и жилата, но не и да възстановиш протрито, или заело дадена форма (огънато) място. Старото ново не става, може да се подобри (понякога значително), но не възстанови напълно.

Разлика между евтини и по- скъпи жила например е валцоването, примерно има жила с двойна оплетка, в която нишките не вървят спираловидно само в една посока, а и в противоположната.

Иначе наистина е добре да се сменя всичко, а не да оплескаш новите жила със старите брони и после пак да смениш всичко...

Не съм видял някой да продава жила на старо :) Новото си е ново.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот mitk_ » Пет Окт 16, 2009 9:55 am

Нов бардак със стари к. не става, :D правилно
Четох преди да пусна темата за хубавите брони 8лв метъра и накрайниците и калкулирах че ще ми излезне около 25лв още 50лв за 2 бр триосни челюси спирачко Tektro и стана 75лв made in Chaina
Ок благодаря за отговорите.

ПС
Аз вече съм ги чистил и смазвал броните и мисля, че са в добро състояние не са кевларени, но са на реномиран производител, лостовете са прекрани, така че ми остава само едно слагам спирачните апарати с планки по надоло така че увеличавам рамото и силата на спиране. В момента има доста разстояние между апаратите и гумите от любов към калниците.
mitk_
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Сря Юли 15, 2009 3:14 pm

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот veskoz » Пет Окт 16, 2009 1:43 pm

Ride_or_Die написа:Иначе аз бих избрал брони от кевлар.

Най-голямата грешка точно за спирачки :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот jivkonik » Пет Окт 16, 2009 2:00 pm

veskoz написа:
Ride_or_Die написа:Иначе аз бих избрал брони от кевлар.

Най-голямата грешка точно за спирачки :peace:

И какво им е на Кевларените Jagwire брони? :eek3: Покарах 3-4 години с тях.... преживях ги....
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот Ride_or_Die » Пет Окт 16, 2009 3:36 pm

veskoz написа:
Ride_or_Die написа:Иначе аз бих избрал брони от кевлар.

Най-голямата грешка точно за спирачки :peace:

Защо?
Ride_or_Die
 
Мнения: 151
Рейтинг: 992
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 8:56 pm

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот veskoz » Пет Окт 16, 2009 4:29 pm

jivkonik написа:И какво им е на Кевларените Jagwire брони?

Задържат.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот Ozzie » Пет Окт 16, 2009 4:55 pm

veskoz написа:Задържат.

само ако са по- дълги от необходимото ;)
на мен не ми харесват, че са прекалено твърди, лошо няма, но чак толкова не мисля че е нужно
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот SeSSion » Пет Окт 16, 2009 5:57 pm

Аз карам с такива http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=673 и съм ужасно доволен от тях,взех си такъв комплект преди няколко месеца и до сега не съм ги смазвал изобщо сложих ги и забравих за проблеми с жила и брони ,ако си вземеш този комплект и си с две дискови спирачки даже ще ти остане резерва колкото заедна предна спирачка.
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Разлика между жила за спирачка

Мнениеот individual » Пет Окт 23, 2009 11:15 am

Ако искаш да се разминеш по-тънко и в същото време с добро качство се насочи към брони (2,50-3лв) и жила (2,90-7,50лв) на Shimano. Аз лично имам малко лоши впечатления от броните на Jagwire. Впечатленията ми са в това, че прекалено бързо започват да циклят. Много е изнервящо, поне за мен. А това дали ще си земеш жило от лев или 10, разлика в спирачното усилие няма да намериш. Те не са направени от ластик. Разлика ще намериш в по-доброто движение на жилото в бронята поради по-добрата иработка.
Един съвет от мен: никога не използваи WD-40 за смазване на жила. Това е спрей за раздвижване, но за добро и продължително смазване не става. Ако си смазваш жилата с него, много бързо се появява ефекта на броните на Jagwire - циклене. Тесвал съм го многократно. Ако някой иска да успори това, насреща съм. Общо взето до сега не съм намерил добро приложение на WD-40 по велосипеди (освен ако имаш нещо клеасало и трябва да го развиеш или раздвижиш).
И втори съвет от мен: след като си напишеш поста прочети го поне веднъж, ако е нужно и дваЖ, пък редактирай го малко от малко, че ще имаш проблими с модератори и други ;)
Успех в избора...
Изображение
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта