Ролки на заден дерайльор

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Ролки на заден дерайльор

Мнениеот gogo_1 » Пет Авг 26, 2011 4:42 pm

Здравейте!

След шум, тракане, прескачане на веригата, лаг в превключването и безброй настройки на задния дерайльор, от няколко сервиза ме убедиха, че дерайльора е крив и трябва да се смени с нов. (Shimano Alivio)
Да, ама аз не съм толкова наивен и както и да го гледам дерайльора не е крив (ролките и шините на обтегача са в една равнина с венците на задната ос и плочите на курбела)

Тръгнах да търся къде е проблема и воала - разглобих си ролките на задния дерайльор и от там само гущер не изкочи - пълно с пясък, кал, косми и тн.. (това става след около 900км навъртяни на MTB байк) знете за ква мацаница става дума. Водещата ролка "играеше" безобразно много. Винта който я стяга към шините беше леко разхлабен.
След почистване на ролките и лагерчетата им - [по скоро само едната имаше лагер (разбирайте втулка намазана с грес въртяща се директно в отвора на ролката!!!!)] - гореописаните проблеми се заличиха и всичко заработи по мед и масло.

От тук следват и въпросите ми:
- Трябва ли и ако да колко може да "играе" ролката? (След почистването и смазването като я бутна с пръст се мести около 1 до 2mm по оста, преди поне 4-5mm)
- В БГ продават ли се ролки с капсуловани лагери, поне в повечето магазини ми предлагат същите като мойте - дайте предложения, линк... Аз намирам само това което силно ми прилича да е като мойте.
- И не на последно място - заслужава ли си да се инвестира в ролки или редовното отваряне, почистване и смазване на Alivio-to ще си върши работата?

Из гугъл намирам че има керамични капсуловани ролки, но по наште магазини йок.
Изображение


Предварително благодаря!
gogo_1
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Вто Юни 14, 2011 5:06 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот botroid » Пет Авг 26, 2011 10:51 pm

gogo_1 написа:Трябва ли и ако да колко може да "играе" ролката?

Колкото повече е износена, толкова повече играе, но обикновено луфта в ролките не е проблем, просто по-лесно влиза вътре пясък и кал. Когато ролката не се движи свободно и задира, значи е време за отваряне и почистване, което е типично за некапсулованите ролки, понеже мръсотията свободно прониква вътре до втулките.

gogo_1 написа:В БГ продават ли се ролки с капсуловани лагери

Продават се пластмасови капсуловани ролки за 20-30 лв. но не се намират лесно. Керамични не съм виждал. Тия XTR с умопомрачителната цена от 44 лв. не ги гледай, дори нямат вид на капсуловани, а дори и да са, на тази цена са тотално неизгодна покупка. По сайтовете няма кой знае какъв избор на капс. ролки, но тук-там се намира по нещо.

gogo_1 написа:заслужава ли си да се инвестира в ролки или редовното отваряне, почистване и смазване на Alivio-to ще си върши работата?

Ако караш често в кал, по някое време може да ти писне от честото отваряне и смазване, а и има известен риск от износване на резбите, където се завиват болтчетата на ролките. Долната ролка е най-уязвима от замърсяване, защото е най-близо до земята и предимно тя обира боклуците из гьоловете. Смятам, че си заслужава да се инвестира в капс. ролки или поне долната да е такава, както е при по-скъпите дерайльори.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот Шлек_народен » Съб Авг 27, 2011 7:38 am

На повечето по-евтини(а и не толкова евтини) модели горната ролка има фабричен луфт до около 0.5 мм.Не радиален ,а аксиален.Това е за да се оберат грешките от неточности във команди и касети.Нормално е и не пречи на работата, дори напротив.Вече, ако стане много голям, почва да пречи на работата.Ама това не става за месец -два, а след години каране.Можеш спокойно да си караш, без да се притесняваш. И не е необходимо всеки път да го разглобяваш, достатъчно е да се измие със някакъв обезмаслител и да капнеш малко масло.Ролките се смазват от маслото по веригата.Виж да са хлабави болтовете не е добре :)
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот monkols » Нед Авг 28, 2011 1:13 pm

Шлек_народен написа:Ролките се смазват от маслото по веригата

Ако това беше така,кой ще спре водата и калта да проникват.Ролката се гресира, и колкото по-изолирана е от някакво външно влияние,толкова по-добре,а като пръскаш с обезмаслител най-много да отмиеш и малкото останала смазка.Разглобяване,почистване и гресиране му е майката.
monkols
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Пон Яну 03, 2011 8:02 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот subritual » Нед Авг 28, 2011 2:01 pm

Всъщност,колкото повече смазка има,толкова повече мръсотия се събира.Този род ролки не се нуждаят от гресиране или ако да-съвсем оскъдно.Това не са елементи,работещи под напрежение и съответно силите на триене не са големи,както е във веригата например.Затова и лагери там няма,просто трябва да е чисто.
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот hikervelo » Нед Авг 28, 2011 6:01 pm

Здравейте, за информация горната ролка на дерейльор Sram X9 /карам такъв с дълго рамо/ може да се смени само с оригинална резервна част, защото отворите за закрепване на ролката са 2 бр. /за щифт и болта за закрепване/ и нито един от отворите не е в центъра на ролката. Х7 пак е така, други дерейльори от тази марка не съм карал. Казвам го не за да се фукам, а за да не отиде някой да си купи направо двете ролки с капсуловани лагери и закрепване в центъра и едната да не може да я монтира.
Отворих горната ролка и се оказа почти чиста и с фабрична грес /4 000 км, около 1000 от тях "по черно"/. Явно капачетата я защитават добре. Лагеруването е на втулка и триенето е метал с някаква много твърда пластмаса. Има си споменатия от колегата аксиален луфт и никакъв радиален, което показва, че практически няма износване. Долната ролка е с капсулован лагер и той също е защитен с капачета, които лягат в специални жлебове. Този лагер няма никакви луфтове. Интересното е, че долната ролка под капачетата беше абсолютно чиста, а не почти чиста, както горната.
hikervelo
 
Мнения: 47
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Нед Апр 11, 2010 7:31 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот Шлек_народен » Нед Авг 28, 2011 8:37 pm

monkols написа:Ако това беше така,кой ще спре водата и калта да проникват.

Никой! Или нищо не може да спре да не влиза вода.Те не са затвотени херметически ! Виж кал трудно ще влезе, щото капачките да направени със периферия, която влиза във канал и предпазва от прах донякъде, и от кал.
monkols написа:Разглобяване,почистване и гресиране му е майката.

Ми разглобявайте като си нямате друга работа....Карам по 10 000 км и повече на година и ако се сетя веднаж годишно да ги отворя и почистя, добре.Не съм ги гресирал никога!И си бачкат нещата... Като смазвам веригата (тънко масло ) се оливат целите, и тва е !
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот GECKO » Пон Авг 29, 2011 1:04 pm

Аз пък смятам, че е редно веднъж годишно да се почисти и там.
Факта е, че Saint-a когато и да съм го отварял е бил чист като огледало, но това не ме е спряло.

По темата - ролките са 2 вида защото изпълняват 2 функции.
Керамичнаа втулка има повече триене но е по-здрава и трудно поддава. Това е и причината такава система за лагероване да се прилага на горната ролка. Тя е прецизна и скоростите работят завидно по-добре. Каквато и да е обаче втулката винаги ще влиза фин прах който ще си я унищожава. За това има решение и при Saint-a конкретно е реализирано със уплътнение между капачката и ролката, чиято цел е да запази греста вътре и водата вън.

Ролката с капсулованият лагер ще издържи по-дълго на боя, който отнася един планински велосипед, но рано или късно ще започне да луфти ако бъде поставена като водеща. Луфт във водещата ролка е недопустимо, но в обтяжната няма такова влияние. Това е и причината такова лагероване да се избира основно за долната ролка. Капсулованият лагер се движи с далеч по-малко съпротивление и това му позволява да изпъва веригата отлично без това да намаля ефективността на ездача. Системата е фабрично изолирана от елементите, но това не значи, че 1 ден във вода ще му се отрази добре.

Сега на въпросите:

Нормално ли е да играят ролките - не. Можеш да си позволиш обтяжната да играе леко, но водещата трябва да е стабилна до последно.
В България се продават доста добри ролки за оптегачи. Тези, от твоя линк са чудесни, но това, което виждам са 2 G-Pullеy (водещи) и е безмислено да си сложиш такава за оптяжна. В магазини като Industrial и Jester можеш да намериш алуминиеви ролки на Shaman с капсулован лагер. Идеалното решение би било да вземеш G-Pulley от XTR (каквито си показал на линка си) за водеща (горна) и Shaman с капсулован лагер за оптяжна (долна) за да осигуриш максимално добра работа и дълголетие на системата. Сега друг е въпроса дали би дал тези пари. Също така трябва да провериш дали комплекта на Shimano не включва 2 различни ролки (1 водеща с керамична втулка и 1 обтяжна с капсулован лагер). ако това е така едната ще е като на снимката а на другата с бели букви ще пише "Sealed cartridge bearing" - в този случай ше имат всичко нужно и ще са една добра покупка но за малко повече пари.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот Шлек_народен » Пон Авг 29, 2011 1:33 pm

GECKO написа:Нормално ли е да играят ролките - не. Можеш да си позволиш обтяжната да играе леко, но водещата трябва да е стабилна до последно.

Що не идеш в някой магазин и да провериш тва дето казваш! На нови дерайльори,да няма съмнение за износване.Поне до 100лв цени ти гарантирам, че не е така!
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот exiteyes » Пон Авг 29, 2011 7:22 pm

За това, че ролките играят мога да твърдя, че Shadow Deore-то от 2011 и двете му ролки играят.
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот thepowerofone » Пон Авг 29, 2011 8:38 pm

Попадали са ми от Асера до Деоре ХТ задни дерейльори и с увереност мога да заявя, че горната водеща ролка има фабричен предивден аксиален луфт - тоест, движи се леко наляво-надясно по оста си (крепежния болт). Деоре ХТ са наистина с керамична втулка и с гумени прахозащитни уплътнения при горната ролка, но принципът е като при по-ниските класове. Та, има метална статична втулка и вбита друга такава в пластмасата на ролката - тоест, трие метал в метал или керамика в керамика при ХТ-то (говорим за Шимано, от Асера до Деоре ХТ, горна ролка). Статичната втулка е малко по-широка от тази, която е вбита в пластмасата и оттам идва фабричният луфт. Не съм откривал информация защо е направено така, но моето предположение е, че за гладко превключване трябва съвсем леко избутване на веригата към съседен венец. Част от движението на дерейльора се обира от този луфт и така на практика при превключва се намалява хода на дерейльора отзад. В момента, в който веригата качи на съседен венец, ролката се центрира сама по оста си според силите на опън на веригата. Същият този свободен ход прощава и по-лоши настройки на дерейльора, както и евентуални усуквания по системата и отмествания на дерейльора в следствие на по-агресивно каране, което май изобщо не е маловажно.
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот GECKO » Вто Авг 30, 2011 9:57 am

Шлек_народен написа:
GECKO написа:Нормално ли е да играят ролките - не. Можеш да си позволиш обтяжната да играе леко, но водещата трябва да е стабилна до последно.

Що не идеш в някой магазин и да провериш тва дето казваш! На нови дерайльори,да няма съмнение за износване.Поне до 100лв цени ти гарантирам, че не е така!


:D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот royalracing » Вто Авг 30, 2011 4:38 pm

Авторе,когато имах Шимано Ацера,в водещата ролка имаше луфт,когато имах Шимано Сора,пак имаше,когато имах Срам X7 с ролки от Х9 луфта в ролкте беше минимален, момента съм с Шимано Шадоу Деоре и луфта почти не се осеща,но обтегача е на едва 2седмици.През всички тези обтегачи които съм минал НИКОГА не са ми правили проблем ролките,или този луфт.
Относно почистването:Когато нямам време ги чистя с водоструика и ги търкам с четка за зъби.
Когато имам ги свалям от обтегача,вадя втулките и всчки останали глупости вътре почиствам ти и слагам грес на втулката.
П.П: Става въпрос за чистене което се изъвршва веднъж на 4 месеца,иначе от прах си го чистя всеки ден :agree:
I am SPECIALIZED
Аватар
royalracing
 
Мнения: 1161
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Фев 12, 2011 5:15 pm
Местоположение: София

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот botroid » Вто Авг 30, 2011 7:05 pm

hikervelo написа:за информация горната ролка на дерейльор Sram X9 може да се смени само с оригинална резервна част


Всички срамски дерайльори са така. Нестандартна конструкция и рез. части само оригинални. Имах случай, беше ми се счупила ролката (на X4) и се убих да търся същата, защото обикновените, масово разпространени ролки не ставаха. Не намерих такава и оттогава съм с дерайльор от друг производител, за който рез. части бол.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот bikerider » Вто Авг 30, 2011 8:41 pm

Шлек_народен написа:
GECKO написа:Нормално ли е да играят ролките - не. Можеш да си позволиш обтяжната да играе леко, но водещата трябва да е стабилна до последно.

Що не идеш в някой магазин и да провериш тва дето казваш! На нови дерайльори,да няма съмнение за износване.Поне до 100лв цени ти гарантирам, че не е така!


Е ти за 100 лева какво очакваш? Плюс това той обяснява как трябва да е, а не как е по магазините. Ум царува, ум робува... Ум белия делфин.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот rarekin » Вто Авг 30, 2011 10:20 pm

bikerider написа:
Шлек_народен написа:
GECKO написа:Нормално ли е да играят ролките - не. Можеш да си позволиш обтяжната да играе леко, но водещата трябва да е стабилна до последно.

Що не идеш в някой магазин и да провериш тва дето казваш! На нови дерайльори,да няма съмнение за износване.Поне до 100лв цени ти гарантирам, че не е така!


Е ти за 100 лева какво очакваш? Плюс това той обяснява как трябва да е, а не как е по магазините. Ум царува, ум робува... Ум белия делфин.


При дерайльорите на Шимано е предвидено във водещата ролка да има лек аксиален "луфт". Причините в общи линии са посочени от thepowerofone в тази част от поста му:

Същият този свободен ход прощава и по-лоши настройки на дерейльора, както и евентуални усуквания по системата .


Centeron® G-Pulley.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот Шлек_народен » Сря Авг 31, 2011 8:07 am

bikerider написа:Е ти за 100 лева какво очакваш? Плюс това той обяснява как трябва да е, а не как е по магазините. Ум царува, ум робува... Ум белия делфин.

Ми ако 100 лв за заден дерайльор са малко пари,май съм сбъркал форума.Това "Deore"-та разни ,105 -ци , и т.н. всичкото е боклук значи :))Доколкото си спомням ставаше въпрос за "Alivio" - то още по-зле тогава....Може би трябва да е благодарен човека, че изобщо прехвърля веригата..."bikerider" ако на теб дължа -20, благодаря!
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот bikerider » Сря Авг 31, 2011 12:31 pm

В грешка си за рейтинга. Що се отнася до дерайльорите, може би не съм бил ясен - колкото по-висок клас е окомплектовката, толкова по-малка нужда има от аксиален луфт на водещата ролка. Това имах предвид с репликата какво очакваш за 100 лв. Аливио е в горната част на ниските класове, съвсем нормално е от Шимано да очакват да се монтира на рамки (или да се кара от хора), които реално имат нужда от плуваща ролка.

Досега не съм чул някой да се оплаче от това, че дерайльорите на SRAM нямат плуваща водеща ролка. Напротив - преобладава мнението, че превключват по-бързо и категорично. Сигурно има защо? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот rarekin » Сря Авг 31, 2011 12:54 pm

bikerider написа: Досега не съм чул някой да се оплаче от това, че дерайльорите на SRAM нямат плуваща водеща ролка. Напротив - преобладава мнението, че превключват по-бързо и категорично. Сигурно има защо? :)


1.1 vs 1.7?
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот bikerider » Сря Авг 31, 2011 2:09 pm

:agree:
Но GECKO все още е прав, що се отнася до репликата на Шлек_народен.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот Шлек_народен » Сря Авг 31, 2011 3:30 pm

Преди няколко дена изкривих заради глупост рамката на една стара Ултегра.Изправих я, поне на око беше добре.Като пробвах обаче как включва си разбрах грешките и ми стана пределно ясно ролята на плаващата горна ролка(нейната почти нямаше аксиален луфт).Когато мина отпред от малък на голям венец се разцентрова отзад .Малко е сложно за обяснение, но при малка кривина(при мен наистина беше малка -даже не се забелязваше) във рамената, ролката се мести и странично при завъртане на рамото.Оправих го , но това е и част от обяснението за Срам.Тяхната ролка е на оста на въртене на рамото(поне тези които съм виждал ,или е почти там).Докато на Шимано е изместена -някъде повече другаде по-малко.Мисля че така се компенсират минимални грешки.Може и да греша,но така си го обяснявам.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот bikerider » Сря Авг 31, 2011 3:34 pm

Всъщност по-горе съм писал малко глупости: не зависи от класа на обтегача - високите класове Шимано също имат плуващи ролки. На практика rarekin изчерпа дискусията- точно отношението на издърпване е причината при двете марки ролките да са различни. Тоест GECKO е фен на SRAM :evil:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот thepowerofone » Сря Авг 31, 2011 4:01 pm

Шлек_народен написа:... Оправих го , но това е и част от обяснението за Срам.Тяхната ролка е на оста на въртене на рамото(поне тези които съм виждал ,или е почти там).Докато на Шимано е изместена -някъде повече другаде по-малко.Мисля че така се компенсират минимални грешки.Може и да греша,но така си го обяснявам.


При Шимано дерейльори тип Шадоу оста на горната ролка също е по продължението на оста на рамото. Причината е, че частта, на дерейльора, което се захваща с болта към ухото на рамката, е неподвижна. При Срам всичките дерейльори са така. Причината за изместената ролка при Шиманските не-шадоу дерейльори е друга. Ако превключиш на по-големи като зъби венци (без значение отпред или отзад, но за да ти е по-видим резултата - отпред) ще видиш, че с изпъването на веригата тялото на задния дерейльор се повдига към венците/чейнстей тръбата. Тоест, горната ролка би трябвало да се приближава много до венците. Да, но едновременно с това, рамото с ролките на дерейльора се изпъва напред, завърта се по оста си и по този начин се отмества и горната ролка - надолу спрямо венците. По този начин тези две отмествания се компенсират едно друго и разстоянието на горната ролка до венците остава относително постоянно. Същото нещо, но в обратна зависимост, се случва, когато веригата е на по-малки венци и дерейльорът е с прибрано назад и нагоре рамо.
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот Шлек_народен » Сря Авг 31, 2011 4:32 pm

Това е точно така, не спря !Аз говорех за аксиалния луфт на ролката.Защо някъде не е необходим.При Срам например.Там движението е относително по-просто.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот bikerider » Сря Авг 31, 2011 6:48 pm

Отношение 1.1 е по-прецизно от 1.7 и не се налагат ролката да се донаглася сама.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот TTT15 » Пет Яну 20, 2012 3:49 am

ролките на срам х4 и х5 са идентични , винаги почиствам и там,но и те както останалите неща се износват , откъм зъби,гледам ,че има като резервна част да се продават но не съм гледал ще станат ли на срама
hardcore biker on steroids
kona stinky primo+fox vanilla R+RS lyric 2step air 160mm
ipod nano 8gb + hardcore,gabba,trash metal,goa trance
Аватар
TTT15
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1168
Регистриран на: Сря Окт 12, 2011 9:56 pm
Местоположение: Североизток

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот APD » Пет Яну 20, 2012 9:43 am

rarekin написа:
bikerider написа:
Шлек_народен написа:
GECKO написа:Нормално ли е да играят ролките - не. Можеш да си позволиш обтяжната да играе леко, но водещата трябва да е стабилна до последно.

Що не идеш в някой магазин и да провериш тва дето казваш! На нови дерайльори,да няма съмнение за износване.Поне до 100лв цени ти гарантирам, че не е така!


Е ти за 100 лева какво очакваш? Плюс това той обяснява как трябва да е, а не как е по магазините. Ум царува, ум робува... Ум белия делфин.


При дерайльорите на Шимано е предвидено във водещата ролка да има лек аксиален "луфт". Причините в общи линии са посочени от thepowerofone в тази част от поста му:

Същият този свободен ход прощава и по-лоши настройки на дерейльора, както и евентуални усуквания по системата .


Centeron® G-Pulley.


По-скоро не усуквания, а веригата да не изронва ролките. Усукана е под ъгъл от ролка до ролка и ако няма луфт в едното ще има по-голям ъгъл, ще почне да ги износва доста бързо, ще се счупят, ще ти се заклини и ще препсуваш.
Между другото на SRAM им се износват по-бързо спрямо на Shimano.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот did » Пет Яну 20, 2012 7:18 pm

APD написа:Между другото на SRAM им се износват по-бързо спрямо на Shimano.

Нормално. При единица грешка в жило/броня системата, срамните дераельори правят почти 2 пъти по-малка грешка в позиционирането спрямо шиманските, но пък работят при почти 2 пъти по-голямо натоварване, т.е. отнасят го двойно ;)

Законите на физиката няма как да се заобиколят.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот EccentricMOTION » Пет Яну 20, 2012 7:57 pm

Само да вметна:
http://screambikes.eu/bg/shifters-parts/7542-rolki-za-zaden-derailior-mr-control-pul-02.html
Не са като ролките на KCNC, но ще ти свършат работа...
Всъщност ако съм прочел правилно - искаш да сложиш ролки с керамични лагери на Аливио? Да предположа ли, че ролките ще струват 1/5 от цената на велосипеда ти?
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Ролки на заден дерайльор

Мнениеот climbera » Пет Яну 20, 2012 10:09 pm

А за Срам къде да търся ролки? :dontknow:
С лагери предпочитам не с втулки. :)
Аватар
climbera
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1056
Регистриран на: Нед Юли 18, 2010 12:44 am

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта