
И се размислих, какви са предимствата на квадрата пред клина?
Аз виждам следните разлики
1) Клина се разглобява/сглобява с ключ 10 и чук, квадрата-със специален ключ и скоба
2)Не съм имал случай да се повреди съединение с клин. Квадрата-смята се почти за нормално отвреме навреме
3) Клиновете обикновенно се правят от по-мек материал от остта/курбела, така че ако нещо все пак се скапе, това е клина (1 лев) а при квадрата - курбела,остта или и двете
4)Конструкцията с клин изглежда по-тежка
5) Конструкцията с клин изглежда по-лошо балансирана
6) При клина, курбела задължително трябва да е метален. При квадрата може да е пластмасов със метална вложка
Та ако не съм пропуснал нещо наистина фундаментално, квадрата може и да има смисъл за професионални байкове, ама приложението му в масовите колела изглежда е единствено с цел търговски оборот на майсторите и магазините.
Ще се радвам някой да разсее тази моя (надявам се) заблуда.