[quote="PtD"]
Да, затова чупят курбели при старт, заради малките натоварвания
Абе хора, мислете *преди* да пишете...
[/quote]
Това не го знаех, но продължавам да държа на своето. Дали едно шосейно колело ще издържи на скоци от метър, метър и половина? Натоварването върху карача е огромно, но не и това върху колелото(е при старт сигурно найстина има голямо натоварване върху движещите се части, но като наберат веднжъж скорост това натоварване спада)все пак са правени да се движат по равен асвалтов път. Някой преди беше писал че има страшно леки ХС колела(точно тегло не помня, но под 10) и че на 200-300 килметра им се налагало основен ремонт. Значи те са сигурно с части на нивото на шосейните като здравина, за да може да се постигне такова тегло. Според мен здравината на една скъпа част за шосеен велосипед, не може да се сравнява по здравина дори с една по-евтина за планински. Може и да е два пъти по-лека, ама не и по-здрава. А пък за предпазители да не говорим. От какво има да се предпазват курбелите, да не минават през половин метрови камъни:).