Rock Shox Judy XL

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Rock Shox Judy XL

Мнениеот alcoholyday » Чет Окт 07, 2004 11:01 am

така... идеята ми е да сложа няква хидравлика на вилката обаче незнам как да стане. Хрумна ми като четох за някви пичове дето им сложили от рох шох след rebuilt. Дали има някъв шанс примерно от judy sl u turn да се сложи или незнам и аз.... предложете нещо вилката е 100 или 120 мм ход не съм сигурен

айде очаквам мненията на техническите mastermind-и на форума :) :beer:
Think FAST,Ride HARD
alcoholyday
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1630
Регистриран на: Вто Дек 16, 2003 4:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Чет Окт 07, 2004 6:47 pm

Ако е с пружина само в единия крак ще ти е най-лесно да направиш open-bath:D
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот alcoholyday » Чет Окт 07, 2004 6:54 pm

доколкото знам в единия крак е пружина и маслен патрон а в другия само пружина... а open-bath-a каква е офертата?
Think FAST,Ride HARD
alcoholyday
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1630
Регистриран на: Вто Дек 16, 2003 4:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Окт 07, 2004 6:57 pm

да как се прави open bath ,-наливш масло и вече си с open bath:wavey:така ли е:?:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот F1-MAN » Чет Окт 07, 2004 9:03 pm

Че за какво ти е хидравлика на вилката, като си имаш маслен патрон в единия крак???:crazy: Тя си е маслена, а и ако не се лъжа това е то тези Judi-та, които са по-добри от сегашните. A opne-bath не е толкова лесно да се направи, щото ти трябва кухо бутало с диаметър на главата колкото са краката от вътре, клапан, и семеринг, които да се сложи в ботуша, за да спира маслото да не излиза навън.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Пет Окт 08, 2004 2:41 pm

[quote="axelmax"]

да как се прави open bath ,-наливш масло и вече си с open bath:wavey:така ли е:?:
[/quote]

Е требе да позатегнеш долу болта да не тече, тва за кухото бутало е верно, ама мисля, че и без него може да мине. И ако нямаш семеринги не трябва да обръщаш вилката наопаки, абе требе да се отвори вилката и да се прецени според случая. Ако имаш user-manual може да се измисли и по-лесно.
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот axelmax » Пет Окт 08, 2004 7:21 pm

ами като за тая вилка какво ще препоръчаш

http://www.srsuntour-cycling.com/servle ... 5ee1d83332

малко бавно зарежда щото е pdf file
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот F1-MAN » Пет Окт 08, 2004 10:03 pm

[quote="Sp0nG"]

[quote="axelmax"]

да как се прави open bath ,-наливш масло и вече си с open bath:wavey:така ли е:?:
[/quote]

Е требе да позатегнеш долу болта да не тече, тва за кухото бутало е верно, ама мисля, че и без него може да мине. И ако нямаш семеринги не трябва да обръщаш вилката наопаки, абе требе да се отвори вилката и да се прецени според случая. Ако имаш user-manual може да се измисли и по-лесно.
[/quote]

Без кухо бутало няма да стане. Просто маслото трябва да може да минава и над главата на буталото, защото обемът на камерите, които се получават в ботушите и краката са различни. А и без семеринг не става, щото дори да не обръща вилката, маслото пак ще избие, защото при работа то е под налягане. Абе въобще според мен е безмислено, вилката си е маслена(нали не бъркам). Има смисъл да слагаш масло в другия крак само ако искаш да си сложиш настройка на компресията или rebound, ама това ще я направи по-тежка(а до колкото знам това е вилка за ХС, нищо че е двукоронна), а пък отворената баня ще ти създаде само проблеми според мен.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот alcoholyday » Съб Окт 09, 2004 7:52 am

[quote="F1-MAN"]

[quote="Sp0nG"]

[quote="axelmax"]

да как се прави open bath ,-наливш масло и вече си с open bath:wavey:така ли е:?:
[/quote]

Е требе да позатегнеш долу болта да не тече, тва за кухото бутало е верно, ама мисля, че и без него може да мине. И ако нямаш семеринги не трябва да обръщаш вилката наопаки, абе требе да се отвори вилката и да се прецени според случая. Ако имаш user-manual може да се измисли и по-лесно.
[/quote]

Без кухо бутало няма да стане. Просто маслото трябва да може да минава и над главата на буталото, защото обемът на камерите, които се получават в ботушите и краката са различни. А и без семеринг не става, щото дори да не обръща вилката, маслото пак ще избие, защото при работа то е под налягане. Абе въобще според мен е безмислено, вилката си е маслена(нали не бъркам). Има смисъл да слагаш масло в другия крак само ако искаш да си сложиш настройка на компресията или rebound, ама това ще я направи по-тежка(а до колкото знам това е вилка за ХС, нищо че е двукоронна), а пък отворената баня ще ти създаде само проблеми според мен.
[/quote]

Ами идеята беше точно такава да сложа rebound. А иначе вилката е за ХС ама аз не я ползвам по предназначение, така че теглото не е толкова важно... :^:
Think FAST,Ride HARD
alcoholyday
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1630
Регистриран на: Вто Дек 16, 2003 4:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Съб Окт 09, 2004 9:39 am

а настроиката на rebound да не е промяа на натегнатоста пружината на клапана за вращатане ,щото тума имам един от кола и маи е така :
има два клапан -един за вращане и един при сгаване,и още един които предпазва при много рязко сгаване
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Sp0nG » Съб Окт 09, 2004 3:07 pm

И все пак да се изкажа. Ако не ви мързи си свалете http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox ... ervice.pdf това е за моята вилка, там се вижда че на фиг. 15а главата на буталото не е плътна, а е като решетка. Металните пластинки отдолу(3бр.) се раздалечават/събират една спрямо друга и вършат работата на клапан. Така че все пак мисля, че ще стане без кух шиш, а маслото ще минава отстрани. Обаче ще трябва да се сложи истински клапан(разтварящ се при натиск отдолу) над въпросната глава, понеже на вилката на алкохолидей сигурно ги няма. Трябва да си намериш и гумено уплътнение за болта отдолу. А тук е най-добре да се обади и Windstream да каже как стоят нещата със семеринга, понеже доколкото помня си беше правил разни модификации на един сънтур. Но моето мнение е, че няма да избие през уплътненията, налягането не е толкова голямо, а и маслото трябва да е много рядко, за да фърчи:D
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Sp0nG » Съб Окт 09, 2004 3:10 pm

[quote="axelmax"]

а настроиката на rebound да не е промяа на натегнатоста пружината на клапана за вращатане ,щото тума имам един от кола и маи е така :
има два клапан -един за вращане и един при сгаване,и още един които предпазва при много рязко сгаване

[/quote]
По-скоро промяна на диаметъра на дупката, през която минава маслото навръщане. То може да има и други технологии...:^:
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот axelmax » Съб Окт 09, 2004 4:56 pm

ами буталото има малки и големи отвори ,като натиснеш маслотоото преминава през големите за да не създава съпротивление,а като се драпне на горе големите се затварят и малките се отварят и през т-ях минава маслото
това исках да кажа като и ,че клапаните са едни пръстени
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Windstream » Съб Окт 09, 2004 10:49 pm

[quote="axelmax"]

ами буталото има малки и големи отвори ,като натиснеш маслотоото преминава през големите за да не създава съпротивление,а като се драпне на горе големите се затварят и малките се отварят и през т-ях минава маслото
това исках да кажа като и ,че клапаните са едни пръстени
[/quote]

Еее, това сега е принципа на който работи рибаунда, регулирането му обаче обикновено става точно както каза SpOnG - с промяна на сечението на отворите през които преминава маслото. Ако имаш система с отворена маслена баня най-лесно се прави с един подвижен конус в долната част на кухите бутала.

@SpOnG
Да, Suntour-а ми наистина е пълен с масло, само че целта му съвсем не е смекчаване, а само ефективно смазване на втулките - просто ми писна като стане студено и вилката ми да се "одървя". Тъй като в горната си част подпорите не са херметизирани (т.е. не са с плътни тапи с уплътнения) при сгъване на вилката въздуха от подпорите спокойно си преминава навън през врътките за натягане на пружините и увеличаване на налягането което би довело до избиване на масло през втулките и праховите семеринги над тях на практика не се наблюдава. При Judy XL обаче нещата може и да стана по-различно, не знам...
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта