Разбира се, ама пак ти трябват 4 ръце... Щото с едната трябва да държиш байка да не падне, пък и да не е наколонен,с другата, да мериш разстояние по перпендикуляр към пода
[/quote]
Бъбреци

Аз просто го подпирам във вертикално положение на стената, верно цапам малко ама е лесно

[quote="Brave"]
Дали по-добър вариант от измерване в двете крайни положения, няма да е, да се измери травела за целия ход на шока
[/quote]
Помислих малко по въпроса и според мен е най-добре да се вземе минималния коефициент по протежение на хода.
Защо? Защото тук вече опираме до апроксимация на кривата на коефициента, което ти предлагаш да стане с права. Съответно си мисля, че е най-добре да се вземе минималния коефициент, за да се вземе възможно най-меката пружина, която няма да позволи да се продъни амортисьора
и се отчете противоналягането при компресия.
Ако не се взима минималния коефициент, пружината в комбинация с налягането в шока правят шока твърд и пружината явно трябва да е по-мека, затова е най-добре да се вземе минималния коефициент.
Тоест при нормалните рамки това е коефициента в началото на хода (регресивни окачвания или коефициента в края на хода (прогресивни окачвания).
Това разбира се важи само за рамки с една става при средното, където коефициента е монотонна функция (щото при VPP в общия случай не е).
Ето значи последния вариант на формулата
S - желан sag (%)
C - ход на шока в инчове (от сайта на производителя или премерен включително дебелината на тампона)
W - тегло на ездача в килограми
Кmin - минималния коефициент
X=търсената твърдост в lbs/inch
X=220*W*Kmin/(C*S)
оттам се дорегулира чрез реглаж на пружината и/или налягането в шока.
@TOYAGA:

@elfa: чакам си бирата
