X-Fusion Glyde R

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот bikerider » Сря Ное 09, 2005 2:27 pm

[quote="Brave"]
Разбира се, ама пак ти трябват 4 ръце... Щото с едната трябва да държиш байка да не падне, пък и да не е наколонен,с другата, да мериш разстояние по перпендикуляр към пода
[/quote]

Бъбреци :bulb::D
Аз просто го подпирам във вертикално положение на стената, верно цапам малко ама е лесно :D

[quote="Brave"]
Дали по-добър вариант от измерване в двете крайни положения, няма да е, да се измери травела за целия ход на шока
[/quote]


Помислих малко по въпроса и според мен е най-добре да се вземе минималния коефициент по протежение на хода.
Защо? Защото тук вече опираме до апроксимация на кривата на коефициента, което ти предлагаш да стане с права. Съответно си мисля, че е най-добре да се вземе минималния коефициент, за да се вземе възможно най-меката пружина, която няма да позволи да се продъни амортисьора
и се отчете противоналягането при компресия.
Ако не се взима минималния коефициент, пружината в комбинация с налягането в шока правят шока твърд и пружината явно трябва да е по-мека, затова е най-добре да се вземе минималния коефициент.
Тоест при нормалните рамки това е коефициента в началото на хода (регресивни окачвания или коефициента в края на хода (прогресивни окачвания).
Това разбира се важи само за рамки с една става при средното, където коефициента е монотонна функция (щото при VPP в общия случай не е).

Ето значи последния вариант на формулата
S - желан sag (%)
C - ход на шока в инчове (от сайта на производителя или премерен включително дебелината на тампона)
W - тегло на ездача в килограми
Кmin - минималния коефициент
X=търсената твърдост в lbs/inch

X=220*W*Kmin/(C*S)

оттам се дорегулира чрез реглаж на пружината и/или налягането в шока.

@TOYAGA: :beer:

@elfa: чакам си бирата :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Brave » Сря Ное 09, 2005 5:07 pm

[quote="bikerider"]
Бъбреци :bulb::D
Аз просто го подпирам във вертикално положение на стената, верно цапам малко ама е лесно :D
[/quote]

Лесно е. После обаче погледа на благоверната не е лесен. Да знаеш колко заплахи съм отнасял, че ако види още една черна черта на стената, байка, инструментите и разните части ще напуснат набързо къщата. Не че, аз и цепя басма, де, ама нали се сещаш, предпочитам да не се карам с нея за глупости - и без това е изнервена от гледането на бебето... Друг въпрос е, че ако я помоля, може да помогне де.

За това, което казваш - прав си, че така ще е добре, но пък е малко по-сложно за мерене - първо трябва да се ориентираш каква ти е рамката - прогресивна или регресивна, и после да мериш. Ако се оказва, че трябва да мериш при тампона, ще имаш проблем, защото, няма как да го разкараш и всъщност ще мериш малко по-разгънат шок, което не е голям проблем де, особено при шокове с 2 инча и повече ход, ама на такива като моя, може да се окаже, че тампона взема към 1/3 от хода на шока, или ще се окаже, че мериш в средата а не в края.

[quote]коефициента в началото на хода (регресивни окачвания)[/quote]

5 мин по-късно.
Хъм. Сега се се замислих по-внимателно и нещо в това което си написал ме притеснява. Ако оразмериш пружината за най-благоприятното за нея лостово отношение, няма ли да рискуваш особено при регресивни рамки като ф4-5 да получаваш гадни продънвания? Защото в края на хода, пружината вече ще е слаба за теглото на велосипедиста.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот bikerider » Сря Ное 09, 2005 5:36 pm

[quote="Brave"]
После обаче погледа на благоверната не е лесен....
[/quote]

Недей де, тъкмо бях забравил за женските проблеми при изчисленията :D

[quote="Brave"]
За това, което казваш - прав си, че така ще е добре, но пък е малко по-сложно за мерене - първо трябва да се ориентираш каква ти е рамката - прогресивна или регресивна, и после да мериш.
[/quote]

Ами да, понеже всяка рамка е прогресивна или линейна до доказване на противното :rofl:, може би е най-добре да се мери само в края на хода, тоест при тампона. Регресивните рамки ще спечелят от това, защото пружината ще бъде по-твърда от нужното за нормална рамка (работи се с максималния коефициент за регресивното окачване).

[quote="Brave"]
Ако се оказва, че трябва да мериш при тампона, ще имаш проблем, защото, няма как да го разкараш и всъщност ще мериш малко по-разгънат шок
[/quote]

Отново имам лесно решение - може просто dC да е дебелината на тампона. Тоест мериш височината на средното при сгънат шок до тампона, това е Т1. После разгъваш задницата на макс, мериш средното и изваждаш от това мерене пълния ход на задницата - така получаваш наготово височината на средното при пълна компресия (Т2) на шока без да се налага да сядаш без пружина и да сплескваш тампона за да мериш. После вадиш Т1 от Т2 и делиш резултата на дебелината на тампона.

[quote="Brave"]
Хъм. Сега се се замислих по-внимателно и нещо в това което си написал ме притеснява. Ако оразмериш пружината за най-благоприятното за нея лостово отношение, няма ли да рискуваш особено при регресивни рамки като ф4-5 да получаваш гадни продънвания? Защото в края на хода, пружината вече ще е слаба за теглото на велосипедиста.
[/quote]


1. Забравяш за газовото налягане - пружината не е единствена. Особено пък при по-новите шокове (като SPV) пружината обикновено служи единствено да уравновеси теглото на ездача в положение на sag.
2. Прав си за регресивните окачвания по принцип, затова явно коефициента е най-добре да се мери в края на хода, защото ще даде допълнителна защита (ще завиши твърдостта), което е май най-разумното за такива окачвания.
Edit:
3. Честно, според мен проблема на регресивните окачвания си е проблем на регресивните окачвания и не е редно с обща формула да търсим решение на този проблем, който е в основата си проблем на дизайнера на рамката.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Ное 09, 2005 5:55 pm

Поздрав с [b]Motorhead - [color=red]Overkill[/color][/b]! :beer:

Oбърнете особено внимание на куплета...

[i][b]On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine,
Shake your head you must be dead if it don't make you fly,
Don't sweat it, get it back to you,
Overkill, Overkill [/b][/i]

...щото има съществено значение за поведението на окачването! :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Ное 09, 2005 6:12 pm

хм, че уйдохме в реката, така си e :agree:

поздрав с Motorhead - Please Don't Touch :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Ное 09, 2005 6:22 pm

[quote="bikerider"]

хм, че уйдохме в реката, така си e :agree:

поздрав с Motorhead - Please Don't Touch :D:8D:
[/quote]


:headpho: и :beer: с [b]Motorhead - [color=red]Too Late, Too Late[/color][/b] :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Ное 09, 2005 6:23 pm

:D:D:D:hbang::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот elfa » Пон Дек 05, 2005 8:19 pm

Извиняваите, че връщам на моя тема по която не е писан наистина доста време ама пак имам въпрос!!!

1) Примерно на X-Fusion Glyde RL можели да сгънеш амортисьора до някаква степен и тогава да го заключиш или само в разгъната "поза" :D?

2)Нали същия шок X-Fusion Glyde RL има функция връщане(според мен това е регулация на връщането).Та тази регулация на връщането само 1 стенен на настройка ли има(крайна;връща доста бавно) или няколко степени, примерно завъртиш врътката малко и връща малко по-бавно,врътнеш още малко и връща още по-бавно и така нататък.

Благодаря предварително на отговорилите ми и МОЛЯ НЕ ПУСКАЙТЕ ОФ ТОПИЦИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот bikerider » Пон Дек 05, 2005 11:59 pm

1. не - в разгънато
2. да - няколко степени
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Дек 06, 2005 10:23 am

Toyaga, bikerider, Brave, предлагам да задълбочите до молекулярно ниво, че така е твърде просто. Тогава и did със сигурност ще се включи.:D:beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот elfa » Вто Дек 06, 2005 10:45 pm

А сега, ако ми кажете и колко са степените на връщането като брой, ще съм много щастлив:angel2:!
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот elfa » Сря Дек 07, 2005 7:56 pm

Аре ми кажете колко са стенените на връщането при този шок X-Fusion Glyde RL,МОЛЯВИ!!!!!!!!!!!!!!(БРОЙ)
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот Admin » Чет Дек 08, 2005 1:04 am

Какво значение има? По памет: не са по-малко от 4 и не са повче от 6 ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта