Какво ще кацете за велосипед с ABS ?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Какво ще кацете за велосипед с ABS ?

Мнениеот GOA » Пет Мар 05, 2004 10:03 pm

УВОД..
Всеки знае колко е неприятно блокирането на някое от колелата при висока скорост,
особено ако се случи на предното, и ако е назавой... Поради тази и други причини
господ е изобретил ABS (anti blocking system), не позволяваща на колелото да блокира
и да се влачи по настилката с бясна скорост. Но за сега тази система се използва предимно
при моторни возила. А какво пречи да се направи нещо подобно и при безмоторните ?
Едва някой ще тръгне да го прави на делта планер, но на Велосипед би било много
полезно. Моятя идея е следната:
датчик следи за движението (въртенето) на колелото и подава сигнала на електронна схема
(напр. на вело компютъра) и ако не се засича движение спирачката се отпуска. Използването
на микроконтролер (вело компютър) е за предпочитане, тъй като чрез обработка на сигнала от
датчика могат пак да се измерват скорост, пробег, RPM и др.

ИЗЛОЖЕНИЕ..
(тук му е мястото да се изложа)
/* следват общи положения, без да се впускам в подробности */
Необходимо е спирачката да се управлява електронно, например с реверсивен серво-електромотор
(в това изложение обмислям вариант за спирачка с жило), към ротора на който е закрепено
жилото на спирачката. При задействане на мотора в едната посока жилото се опъва, а в другата-
се охлабва.
Също така трябва да се сложи и датчик за стисната спирачка. Последният може да бъде
механичен електрически ключ с няколко положения, при които са включени различни контакти
(подобно на превключвателя на напрежение на китайските адаптори). Така при стискане на
лостчето постепенно се включват последователно различни контакти и към управляващата схема
се подават различни сигнали (напр. колкото повече се стиска-толкова по-високо напрежение
се подава към схемата).
Друг вариант за датчик е кондензатор, чийто капацитет се промена при стискането му (напр.
ако е разположен под ръкохватката). При всички варианти обаче е желателно да се остави
жилото свързано с лоста на спирачката, за аварийни случаи с електрониката. (При първия
вариант може първата половина от хода на лоста да се използва за електронно управление, а
втората - за механично, както си е сега.)
Датчикът, който измъдрих, следящ за въртенето на колел_ото/ата не се влияе от вода,
прах, кал, сняг, трева и др., но би си направил лоша шега при каране в областта на бермудския
3ъгълник (или подобна). На задната част на рамката, върху тръбите минаващи покрай колелата
(или отпред, на вилката) се навиват бобини със сравнително голяма индуктивност(но не прекалено
за да не се увеличава инертността),а спиците се намагнитват. Желателно е намотките да се
разположат до тръбите, а не наистина да се навиват върху тръбите поради големите загуби в
алуминиевата сърцевина, а ако рамката е 100манена, де що има пирони, болтове, ламаринки и др.
по пътя - ще се окичат на байка като на рокерия . Спиците трябва да са от твърд метал, но
това ще доведе до по-лесното им счупване. Може да се нанесе някакво феромагнитмо покритие или
например да се нанижат тръбички от закалена високовъглеродна стомана(педварително намагнитени).
Така при въртене се индуцира електродвижещо напрежение(ЕДН), и електрониката разпознава
движение.
Ако реша да спирам и дръпна спирачното лостче (или стисна кондензатора) сервомотора се
задейства и опъва жилото. Ако изчезне индуцираното ЕДН в датчика - схемата подава сигнал
към мотора за отпускане на жилото. И ако тази система има малък хистерезисен цикъл не би
трябвало да стига до блокаж. В зависимост от схемното решение (или от алгоритъма, ако се
използва микроконтролер) могат да се разпознават различни състояния на поведение на
Велосипеда. Например при блокиране на колелото, движейки се с голяма скорост сигналът от
датчика със скок става нула, а при нормално спиране - ще намалява по-бавно (в повечето
случаи почти линейно) пак до нула.
За захранване на цялата джаджа е необходима батерия, чийто капацитет се определя
най-вече от консумацията на електромотора, тъй като тя е много по-голяма от тази на схемата
за управление. Поради тази причина може да се търси начин за свързване на жилото към мотора
чрез лостова система. Удобно е батериите да се разположат възможно по-ниско, за да се смъкне
центъра на тежестта на системата велосипед-колоездач. Добра възможност за това дава широката
куха рамка, непосредствено до средното движение (последното е работа на проектантите на
рамки). Евентуално може да се включи динамо за дозареждане на акумулаторите, но в планина не
е препоръчително заради повишената вероятност за друсане и оставане без генератор.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ..
Никога не съм си представял че мога да събера толкова много глупости на 1 място...


Graduation
Oligofren~s
Association
|-|
Downhill by car.
Лопа ти прожината на амортесиора.

|-|
Аватар
GOA
 
Мнения: 732
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Окт 24, 2003 11:56 am

Мнениеот thefatcat » Пет Мар 05, 2004 10:50 pm

Taz glupost kolko vreme q misli:?::):);)[:p]
Spored men e hiper tupo da imash ABS ili tam kakvoto e na spira4kite, zashtoto kontrola vurhu spiraneto shte e mnogo po gaden i dosta 4esto se nalaga da blokirash zadnata primerno, za da vzemesh ostur zavoi. Za tova si predpo4itam dobrite "stari" Avidi ;)
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mr.jungle » Съб Мар 06, 2004 5:18 pm

Ееее ама ти си бил неотразим бе СОА.Вместо да си затормозяваш гениалния мозък с подобни тъпотии не ти ли е идвало на акъла, че ГОСПОД вместо да мисли АБС за колело ти е дал пръстчета на ръцете.Вместо да стискаш спирачките бъди нежен с тях, както примерно с циците на гаджето си и няма да имаш проблеми с блокажа.Айде и извинявай.:D:D:D:D
mr.jungle
 
Мнения: 43
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 8:29 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mus » Съб Мар 06, 2004 5:57 pm

Ще извиняваш ама този роман на коя ракия го написа?
Ништо лично:D:)
mus
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 15, 2003 11:29 am

Мнениеот Avid » Съб Мар 06, 2004 6:57 pm

Абе сигурен ли си, че твоя ABS ще е [i]anti blocking system[/i] а не [i]anti breaking system[/i]?;)
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот Alien » Съб Мар 06, 2004 7:17 pm

[quote="Avid"]

Абе сигурен ли си, че твоя ABS ще е [i]anti blocking system[/i] а не [i]anti breaking system[/i]?;)
[/quote]


:D:D:D Много добре казано! БТВ - подписа ти е много добър, Avid.

Не разбрах много какво е написал GOA, обаче се чудия дали има има смисъл. На предната гума трудно може да ти се блокира колелото освен ако не се движиш с 2 км/час на наклон от 45 градуса. :D Тогава ще стане много зле верно е. :D За задната то може дори да е полезно някои пъти. Но това далеч не е експертно мнение, така че не ме слушайте какво говоря. :D
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Avid » Съб Мар 06, 2004 7:25 pm

Мерси, мерси:8D: И твоя е добър, въпреки че не мога да си го преведа [:p]
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот Admin » Съб Мар 06, 2004 11:43 pm

GOA, честно казано не разбрах всичко от поста ти ;)(някои от джаджите, за които говориш може би дори не съм ги и виждал), но ако наистина си измислил ABS система за велосипеди, според мен (всъщност този въпрос се е засягал и в др. форуми, списания и т.н., така че преобладаващото мнение е, че...) тя би могла да намери приложение при сити-велосипедите, туристическите и т.н. В планинското колоездене често се търси ефекта блокиране на гумата, дори и на предната (питай трайълджиите). :8D:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Нед Мар 07, 2004 12:51 am

ABS-системата вече е измислена.Може да я видите на сайта на www.biria.com и наистина е приложена в градско колело.Имам цяла статия за ная,но не ми се превежда цялата от немски.Според тази статия или по-скоро тест,ABS-системата намалява спирачния път с повече от 50%.Но най-добре я вижте:)
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Metal_Psycho » Нед Мар 07, 2004 12:51 am

Zna4i prosto ne se sdurjah da ne pi6a,ot neznam koga go gledam tva ta eto mi misulta(:D):
Zna4i edin primer-zna4i vseki dobur 6ofior,sustezatel ili pilot 6te vi kaje,4e ABS e izmislen to4no za po-neopitnite,po-to4no za gradskite 6ofiori,to4no kakto kaza Admin.Kogato edin kasakdior iska da naprvavi niakoia manevra s kola,ABS-a v pove4eto ot slu4aite mu pre4i(govoril sum s mnogo takiva,za tova znam).Neka sega premina i kum dvukolesnite-motorite su6to ve4e imat ABS,no pri tiah su6to ima smisal ot nego,poradi po-goelmite skorosti ot koeto sledva i po-dulgia spira4en put,no i v tozi slu4ai kakto i pri kolite sistemata e ograni4ena za pistovite,a ne crosovite(edinstvenite crosovi motori s ABS sa enduro-tata,no te ve4e imat i All wheel drive,taka4e tova ne e ni6to novo).Ot tova koeto kazah za motorite vednaga moje da se razber 4e za XC,FR,DH,DJ i vsi4ki planinski disciplini(ne mi doide drugo nazvanie na um:D)niamat nujda ot ABS,no za gradskite bikove,koito 6te budat karani glavno ot neopitni kara4i,ABS-a 6te im e ot polza(za6toto obiknovenno pri niakoia opsana situacia te prosto se nabirat na spira4kite,a kakto znaete tova vlo6ava ne6tata:D:D)
No iskam da te pohvalia za tova,4e si se napunal da izmisli6 samata sistema,samo deto ne sum mnogo siguren dali 6te sraboti:D:D:D;)
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Нед Мар 07, 2004 10:39 am

ALIEN
nesam sigoren 4e nemoje6 da blokira6 prednoto kolelo pri spyskate DH az go prava mnogo 4esto ito ne s 2-km i 45gradysa naklon
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот boi4ka » Нед Мар 07, 2004 12:31 pm

[quote="GOA"]

УВОД..
Всеки знае колко е неприятно блокирането на някое от колелата при висока скорост,
особено ако се случи на предното, и ако е назавой... Поради тази и други причини
господ е изобретил ABS (anti blocking system), не позволяваща на колелото да блокира
и да се влачи по настилката с бясна скорост. Но за сега тази система се използва предимно
при моторни возила. А какво пречи да се направи нещо подобно и при безмоторните ?
Едва някой ще тръгне да го прави на делта планер, но на Велосипед би било много
полезно. Моятя идея е следната:
датчик следи за движението (въртенето) на колелото и подава сигнала на електронна схема
(напр. на вело компютъра) и ако не се засича движение спирачката се отпуска. Използването
на микроконтролер (вело компютър) е за предпочитане, тъй като чрез обработка на сигнала от
датчика могат пак да се измерват скорост, пробег, RPM и др.

ИЗЛОЖЕНИЕ..
(тук му е мястото да се изложа)
/* следват общи положения, без да се впускам в подробности */
Необходимо е спирачката да се управлява електронно, например с реверсивен серво-електромотор
(в това изложение обмислям вариант за спирачка с жило), към ротора на който е закрепено
жилото на спирачката. При задействане на мотора в едната посока жилото се опъва, а в другата-
се охлабва.
Също така трябва да се сложи и датчик за стисната спирачка. Последният може да бъде
механичен електрически ключ с няколко положения, при които са включени различни контакти
(подобно на превключвателя на напрежение на китайските адаптори). Така при стискане на
лостчето постепенно се включват последователно различни контакти и към управляващата схема
се подават различни сигнали (напр. колкото повече се стиска-толкова по-високо напрежение
се подава към схемата).
Друг вариант за датчик е кондензатор, чийто капацитет се промена при стискането му (напр.
ако е разположен под ръкохватката). При всички варианти обаче е желателно да се остави
жилото свързано с лоста на спирачката, за аварийни случаи с електрониката. (При първия
вариант може първата половина от хода на лоста да се използва за електронно управление, а
втората - за механично, както си е сега.)
Датчикът, който измъдрих, следящ за въртенето на колел_ото/ата не се влияе от вода,
прах, кал, сняг, трева и др., но би си направил лоша шега при каране в областта на бермудския
3ъгълник (или подобна). На задната част на рамката, върху тръбите минаващи покрай колелата
(или отпред, на вилката) се навиват бобини със сравнително голяма индуктивност(но не прекалено
за да не се увеличава инертността),а спиците се намагнитват. Желателно е намотките да се
разположат до тръбите, а не наистина да се навиват върху тръбите поради големите загуби в
алуминиевата сърцевина, а ако рамката е 100манена, де що има пирони, болтове, ламаринки и др.
по пътя - ще се окичат на байка като на рокерия . Спиците трябва да са от твърд метал, но
това ще доведе до по-лесното им счупване. Може да се нанесе някакво феромагнитмо покритие или
например да се нанижат тръбички от закалена високовъглеродна стомана(педварително намагнитени).
Така при въртене се индуцира електродвижещо напрежение(ЕДН), и електрониката разпознава
движение.
Ако реша да спирам и дръпна спирачното лостче (или стисна кондензатора) сервомотора се
задейства и опъва жилото. Ако изчезне индуцираното ЕДН в датчика - схемата подава сигнал
към мотора за отпускане на жилото. И ако тази система има малък хистерезисен цикъл не би
трябвало да стига до блокаж. В зависимост от схемното решение (или от алгоритъма, ако се
използва микроконтролер) могат да се разпознават различни състояния на поведение на
Велосипеда. Например при блокиране на колелото, движейки се с голяма скорост сигналът от
датчика със скок става нула, а при нормално спиране - ще намалява по-бавно (в повечето
случаи почти линейно) пак до нула.
За захранване на цялата джаджа е необходима батерия, чийто капацитет се определя
най-вече от консумацията на електромотора, тъй като тя е много по-голяма от тази на схемата
за управление. Поради тази причина може да се търси начин за свързване на жилото към мотора
чрез лостова система. Удобно е батериите да се разположат възможно по-ниско, за да се смъкне
центъра на тежестта на системата велосипед-колоездач. Добра възможност за това дава широката
куха рамка, непосредствено до средното движение (последното е работа на проектантите на
рамки). Евентуално може да се включи динамо за дозареждане на акумулаторите, но в планина не
е препоръчително заради повишената вероятност за друсане и оставане без генератор.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ..
Никога не съм си представял че мога да събера толкова много глупости на 1 място...


Graduation
Oligofren~s
Association
|-|
[/quote]

eeeeхххххххххеееееееееее.........иииихихихихихихихихихихихихихиихихихихиихихихиахахахахахахахахахахахахах уууааааааааахахахахахахахахахахх охохохохохохохохохохохохохохохо.......гениално калега:D:D:Dаз ще ви спонсорирам в начинанието ви.Направо ми стана симпатичен,абе имам динамо за захранването,накладки от едно ПЕЖО 405 и старо гърне за газовете!Та с удоволствие ще ти ги дам..дори няма да ми ги плащаш хехехехАЙДЕ И УСПЕХ
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот thefatcat » Нед Мар 07, 2004 8:30 pm

GOA zashto ne naso4ish svoqta genialna misul ot ABS kum AIR-BAG, mislq 4e tova e po-neobhodimo na baikurite;)
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mus » Нед Мар 07, 2004 9:54 pm

[quote="thefatcat"]

GOA zashto ne naso4ish svoqta genialna misul ot ABS kum AIR-BAG, mislq 4e tova e po-neobhodimo na baikurite;)
[/quote]

AIR-BAG-a shte extra ama ako sloji i parshut za po-burzo spirane,kato tezi deto se izpolzvat za sovalkite shte e napravo vurha:D
mus
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 15, 2003 11:29 am

Мнениеот Metal_Psycho » Нед Мар 07, 2004 10:24 pm

AAAHAAHAAH eiiii,ludi ste ei eeeheehe!
Air-bag,hhhhmmm stava,6te ia natikame u sterjenai ako se sgune do krai vilkata i nekuv dat4ik 6te aktivira vuzdu6en kompresor koito puk 6te napulni vuzglavnivata,a dotogava vie ve4e 6te ste si razmazali fullface-a v lapata AAAHHAHAHHAHAHHAHAH:D:D[:p][:p]:D;)
Ei ma ste izobretateli xeeeeeexexexexe xooooo ffffff iiiiiihhh;)
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Мар 08, 2004 11:40 am

[quote="mr.jungle"]

Ееее ама ти си бил неотразим бе СОА.Вместо да си затормозяваш гениалния мозък с подобни тъпотии не ти ли е идвало на акъла, че ГОСПОД вместо да мисли АБС за колело ти е дал пръстчета на ръцете.Вместо да стискаш спирачките бъди нежен с тях, както примерно с циците на гаджето си и няма да имаш проблеми с блокажа.Айде и извинявай.:D:D:D:D
[/quote]


10 точки :D:D:D:8D::8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Мар 08, 2004 11:44 am

@GOA: проблемите с блокажа идват от спирачката и от спиращия (вж. по-горе :D:8D:)

Доколкото изобщо е проблем блокирането идва от две неща - от хапливо феродо (което може да се смени) и от прекомерна модулация на спирачната сила (която може да се регулира). Ако имаш две положения на жилото в лостчето сложи жилото го на горното положение и ще ти блокират по-малко гумите...

Искам да кажа няма смисъл да трепеш муха с парен чук... пардон с ABS :D:D:8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пон Мар 08, 2004 12:46 pm

[quote="thefatcat"]

GOA zashto ne naso4ish svoqta genialna misul ot ABS kum AIR-BAG, mislq 4e tova e po-neobhodimo na baikurite;)
[/quote]


Ми то и еърбаг вече отдавна е измислен... [url=http://www.sheldonbrown.com/airbag-helmet.html]Ей го, на[/url]
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Мар 08, 2004 2:28 pm

[quote="did"]

[quote="thefatcat"]

GOA zashto ne naso4ish svoqta genialna misul ot ABS kum AIR-BAG, mislq 4e tova e po-neobhodimo na baikurite;)
[/quote]


Ми то и еърбаг вече отдавна е измислен... [url=http://www.sheldonbrown.com/airbag-helmet.html]Ей го, на[/url]

[/quote]


Шелдън Браун СуперСтар е един велик, но за съжаление непризнат гений :D:D:D:8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Мар 09, 2004 1:17 pm

[quote="GOA"]

Ne znam 6to re6ihte 4e mi blokirat kolelata vseki put kogato spiram.
Ne vijdam ni6to lo6o v namalqvaneto na spira4niq put, kudeto i da se kara. A otnosno blokiraneto sum napisal
"[color=red]При всички варианти обаче е желателно да се остави
жилото свързано с лоста на спирачката, за аварийни случаи с електрониката. (При първия
вариант може първата половина от хода на лоста да се използва за електронно управление, а
втората - за механично, както си е сега.)[/color]"

Spoko be hora, 4eteneto ne vredi !! (osven ako u4i6 fizika ili matematika)

[quote="thefatcat"]

GOA zashto ne naso4ish svoqta genialna misul ot ABS kum AIR-BAG, mislq 4e tova e po-neobhodimo na baikurite;)
[/quote]

Mi 6toto mnogo rqdko padam.
Ako mnogo ti e zor - eto re6enie :
obli4a6 si naduvaema spasitelna jiletka. Ako iska6 pove4e AIR-BAGS - obli4a6 pove4e (mai ti e nujno... :D )

P.S. Ot vsqkakvite prostotii, 4iqto teoriq sum razvival, tazi e sred nai-serioznite! Nqma mqsto za podigravki :D:D[:p]:):)[:p]:8D:
[/quote]


Кажи ми моля те, ако нямаш проблеми със спирането, кое те накара да искаш ABS на колелото си? Не те иронизирам, просто ми е любопитно...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Мар 09, 2004 2:31 pm

[quote="bikerider"]

Кажи ми моля те, ако нямаш проблеми със спирането, кое те накара да искаш ABS на колелото си?[/quote]

Хм, не си съвсем коректен! ABS върши повече работа от подпомагане на спирането. Например, ако диференциала на триколката му не е блокиран, може с едната задна гума да стъпина хлъзгаво и т.н. и т.н. Аз като прочетох какви супер радикални модификации се готви да прави GOA, нищо чудно това да има предвид.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Вто Мар 09, 2004 2:43 pm

@GOA:
Всъщност, ако наистина гледаш сериозно на това, много по-лесно е да се направи такова нещо с хидравлична дискова спирачка! Лостчето не се пипа въобще. Може понижението на налягането с цел отпускане на спирачката да стане в клапан, разположен другаде (само не знам като се отблокира автоматично веднъж после как пак ще се задейства, но това са подробности). Датчик за движение може да е коя да е от наличните на пазара главини с вградено динамо. Датчик за натисната спирачка е прост манометър на маслото с малък АЦП.

Какво печелиш: Възможност да изпишеш още две-три страници с подробно обяснение принципа на работа. Печелиш и още няколко нежни, слаби и чупливи места в най-важната система - спирачната.
Какво губиш: Контрол при спиране.

Освен това, ако стане нещо с теб в планината, като видят какво накипрено колело караш, спасителите лесно ще обявят инцидента за самоубийство и няма да се налага да ти се плаща застраховка.

EDITED 5 min later:
Пък аз като гледам какви ги пиша, явно наистина четенето на физика и математика ми се е отразило много зле и което е най-лошото, оправяне няма!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот boi4ka » Вто Мар 09, 2004 3:45 pm

[quote="did"]

@GOA:
Всъщност, ако наистина гледаш сериозно на това, много по-лесно е да се направи такова нещо с хидравлична дискова спирачка! Лостчето не се пипа въобще. Може понижението на налягането с цел отпускане на спирачката да стане в клапан, разположен другаде (само не знам като се отблокира автоматично веднъж после как пак ще се задейства, но това са подробности). Датчик за движение може да е коя да е от наличните на пазара главини с вградено динамо. Датчик за натисната спирачка е прост манометър на маслото с малък АЦП.

Какво печелиш: Възможност да изпишеш още две-три страници с подробно обяснение принципа на работа. Печелиш и още няколко нежни, слаби и чупливи места в най-важната система - спирачната.
Какво губиш: Контрол при спиране.

Освен това, ако стане нещо с теб в планината, като видят какво накипрено колело караш, спасителите лесно ще обявят инцидента за самоубийство и няма да се налага да ти се плаща застраховка.

EDITED 5 min later:
Пък аз като гледам какви ги пиша, явно наистина четенето на физика и математика ми се е отразило много зле и което е най-лошото, оправяне няма!

[/quote]

O здравей did,как я карате в Пловдив?Снимките са супер/благодарности!!!/Ще карате ли тази неделя?Може да ви правим компания,но не е сигурно още,защото може да има сняг:^::^:
Иначе по темата -може да направите един добър екип,с goa де,може да се казва ABS team:D:D:D:):):):8D::8D::8D:и да направите революция хехехе;)радвам се че се засякохме,АЙДЕ УСПЕХ:8D:
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот bikerider » Вто Мар 09, 2004 5:09 pm

[quote="did"]

@GOA:
Всъщност, ако наистина гледаш сериозно на това, много по-лесно е да се направи такова нещо с хидравлична дискова спирачка! Лостчето не се пипа въобще. Може понижението на налягането с цел отпускане на спирачката да стане в клапан, разположен другаде (само не знам като се отблокира автоматично веднъж после как пак ще се задейства, но това са подробности). Датчик за движение може да е коя да е от наличните на пазара главини с вградено динамо. Датчик за натисната спирачка е прост манометър на маслото с малък АЦП.

Какво печелиш: Възможност да изпишеш още две-три страници с подробно обяснение принципа на работа. Печелиш и още няколко нежни, слаби и чупливи места в най-важната система - спирачната.
Какво губиш: Контрол при спиране.

Освен това, ако стане нещо с теб в планината, като видят какво накипрено колело караш, спасителите лесно ще обявят инцидента за самоубийство и няма да се налага да ти се плаща застраховка.

EDITED 5 min later:
Пък аз като гледам какви ги пиша, явно наистина четенето на физика и математика ми се е отразило много зле и което е най-лошото, оправяне няма!

[/quote]


Ако трябва да го мислим това нещо, най-лесно е с предпазен клапан и допълнителен резервоар - като превиши дебита на флуида някакъв праг, клапана се отваря така че да поддържа изходното налягане под този праг, а щом входното му налягане падне под прага той се затваря (например с пружинка).

Освен това за липсата на контрол си абсолютно прав - мен все още ми е мътно защо GOA в крайна сметка му е дотрябвало това (не можах да разбера от големия му пост).

Лично за мен това е опасна линия на развитие (най-вече за спускане) - GOA ще го домързи да включва скорости, ще си измисли автоматик, после ще си измисли още някое приспособление и така нататък и къде остава кефа от карането, адреналина от риска да се пребиеш, когато знаеш че всичко от живота ти до колелото ти е в твоите ръце? Къде отива карането, не се ли изражда във возене?

Казвам опасна линия, защото вярвам, че този начин на мислене (за автоматизация на всичко де що може да се автоматизира) поражда фалшиво чувство на сигурност - от личен опит знам че в планина е най-сигурно да не зависиш от електроника или други сложни и нежни чаркове... KISS :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Black » Вто Мар 09, 2004 5:54 pm

da taka si e trebe dase pada ina4e nema da e interesno
dane zabravi6 mirizmata na BORA ILI NA TRAFOPOSTA ILI NA Betonenata stena
Trafoposta-kofti iz6ivqvane kato hodite pri kaimata VNIMAVAITE S trafoposta otstrani nogo e tvart ot opit znam:D:D:D:D:D
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Metal_Psycho » Вто Мар 09, 2004 7:01 pm

Podpisa mi sam si govori:8D:
Tva razni mega mnogo reglaji,iako avtomatic skorosti,ABS,SPV-ta;),all wheel drive systems i vsiakvi takiva trupko-ubiici sa absolutno izli6ni,trebe si umneie,jelanie,kef,merak i faktora-proba/gre6ka:D:D.Kakvo kato izfur4i6 nad kormiloto zadeto si stisnal prednata susu zubi(koi te e karal;):D),taka sledva6tia put 6te znae6 da ne pravi6 pove4e taka ili 6te se opita6 bez da izpolzva6 spira4kite kak da mine6 ot tam jiv i zdrav,taka se gradi opit.Ina4e stava kato formula 1-niakva kola koiato i sama moje da si kara do fini6a,stava tupo prosto.Nali zatova e Freeride-a,za da si kara6 za udovolstvie,ostavete gi tezi gluposti!

p.s. Black,tebe te znaem,4e mnogo si obi4a6 elekrtotabla ;):D:D:D[:p]
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Мар 09, 2004 8:42 pm

[quote="Black"]

da taka si e trebe dase pada ina4e nema da e interesno
dane zabravi6 mirizmata na BORA ILI NA TRAFOPOSTA ILI NA Betonenata stena
Trafoposta-kofti iz6ivqvane kato hodite pri kaimata VNIMAVAITE S trafoposta otstrani nogo e tvart ot opit znam:D:D:D:D:D
[/quote]


ти знаеш :D:D:8D::8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Вто Мар 09, 2004 8:49 pm

[quote="bikerider"]

Ако трябва да го мислим това нещо, най-лесно е с предпазен клапан и допълнителен резервоар - като превиши дебита на флуида някакъв праг, клапана се отваря така че да поддържа изходното налягане под този праг, а щом входното му налягане падне под прага той се затваря (например с пружинка).
[/quote]

А ако си с механична спирачка ползваш шиманските Power Modulator-и за VBR - спирането ще си е също толкова неконтролируемо :D:8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Avid » Вто Мар 09, 2004 9:15 pm

bikerider - [quote]Къде остава кефа от карането, адреналина от риска да се пребиеш, когато знаеш че всичко от живота ти до колелото ти е в твоите ръце? Къде отива карането, не се ли изражда във возене?[/quote]

Може ли да си го сложа за подпис това? :):D[:p]
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 09, 2004 9:23 pm

[quote]Може ли да си го сложа за подпис това? [/quote]


Употребяваните ми мисли омръзнаха ли ти вече? Що не си напънеш мозъка малко и да измислиш нещо сам?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта