от did » Чет Сеп 21, 2006 10:13 pm
Ясно, значи не щете да давате файлове.
Добре тогава, аз ще му дам няколко идеи за подобрения.
[img]http://bikedir.com/usr/did/sc1.jpg[/img]
1. Подсилваш рамката. За целта я режеш с ъглошлайф в позиции 3, 4, 5, 9, 12 и на няколко други места (навсякъде, където видиш заварки) и вместо оригиналните тръби, свързващи тези точки, слагаш някакви здрави тръби от качествен алуминий, като внимателно заваряваш. Може да промениш дължините на някои от тръбите по свое усмотрение. Ти ги разбираш тия работи, нали си дизайнер. Ако искаш да стане като Канондейл, може след това да изпилиш заварките.
2. Тръбата, която е в позиция 5 я заменяш с по-широчка, нека да е инч и 1/8 вместо досегашния 1 инч, а ако искаш, може да сложиш и инч и половина. За новата тръба ще трябват нови чашки.
3. Хвърляш онова нещо, на което е закрепено предното колело (позиция 6) и вместо него слагаш вилка.
4. Сменяш седалката (1) с някоя по-лека. Сменяш колчето (2) с качествено карбоново или такова от качествена алуминиева сплав.
5. Курбелите, средното движение и педалите (10, 11) са за хвърляне. Мяташ ги надалече и си купуваш нови, качествени.
6. Гумите (15) са за смяна. За около 160 лева можеш да си купиш в България комплект Schwalbe Racing Ralph плюс хубави леки вътрешни.
7. Венци, зъбчатки, заден дераельор, верига (12-14) - постъпва се както с курбелите и педалите.
8. Сменяш оная пружина под седалката с някакъв шок.
9. Двете колела, предно (8) и задно (15), се нуждаят от подмяна с такива с по-качествени главини, нормално наплетени 32 или 36 спици и здрава лека шина.
10. След смяната на челната тръба и вилката, естествено ще трябва да хвърлиш това стърчащото напред, на което е закрепена оная железната пръчка с гумите в двата края и да ги замениш с лапа и кормило. Разните неща по кормилото (команди, грипове, лостчета) е добре също да се подменят.
11.Спирачките са си добре, още повече, че рамката няма уши за диск, но може да завариш уши и за около 500-600 лева да си купиш хубави дискови спирачки.
12. Брони, жила, ... това са дреболии. Ще ги смениш, щом си почнал да сменяш.
Много е важно при всички тия подобрения да не одраскаш боята и лепенките "CROSS".
В края на краищата, колегата ти дизайнер толкова се е старал за тях, трябва да се уважава труда му, пък и накрая само те ще ти останат от оригиналното колело, след като приключиш с подобренията (ако успееш да ги опазиш).
УСПЕХ!
Q. b. f. f. f. s.