Искате ли да сътворим ориентир за начинаещите ?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Искате ли да сътворим ориентир за начинаещите ?

Мнениеот RaveUnit » Чет Юли 28, 2005 10:07 pm

Алоха
Предлагам да стигнем до консенсус относно какви компоненти/цена да има велосипед за
А)XC - приемлив минимум
Б)XC - добро колело за начало
В)DH - приемлив минимум
Г)DH - добро колело за начало
Д)FR - приемлив минимум
Е)FR - добро колело за начало
Ж)trial - приемлив минимум
З)trial - добро колело за начало
И)UA - приемлив минимум
Й)UA - добро колело за начало

вярвам това са основните стилове практикувани у нас - подстилове на MTB. Идеята е продиктувана от нежеланието ми да чета тъжни вопли като 'Търся колело за DH до около 500лв' (на които все се чудя накъде да насоча питащия - към предно или към задно колело) и може би има шанс да се заформи нещо като материал да влезе примерно в ЧЗВ и направо да се дава връзка към него.
Самоопределям се като последовател на FR религията, да отприщя бурята с

FR - приемлив минимум
разбирам го възможно най-евтината машина издържаща поне 1 сезон без преработки и смяна на части
рамка - Climber/HTII
вилка - DuroD
окомплектовка - Alivio/Sram 3.0
спирачки - задна VBR, предна BR-M475
най-евтини платформени педали, за сега знам такива само VP 20-25лв
гуми до около 35лв
другите неща са по подразбиране
обща цена около 550лв
отново напомням това според мен е абсолютния минимум който бих приел да използвам за FR

FR - добро колело за начало
HT - окомплектовка един клас нагоре, 2 дискови (които ще се сменят само те после, а не цяло предно/задно колело), по-реални гуми за поне 50ина лв
FS - F4/F5/Бегемот
накратко нещо между 800 и 1000лв
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот TOYAGA » Чет Юли 28, 2005 10:16 pm

@ RaveUnit

Мархаба

Идеята ти е отлична, но ти предлагам да оттеглиш класификацията "FR" от тва, което си сътворил, преди някой да припадне от смях...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Чет Юли 28, 2005 10:21 pm

[quote="RaveUnit"]

Алоха
Предлагам да стигнем до консенсус относно какви компоненти/цена да има велосипед за
А)XC - приемлив минимум
Б)XC - добро колело за начало
В)DH - приемлив минимум
Г)DH - добро колело за начало
Д)FR - приемлив минимум
Е)FR - добро колело за начало
Ж)trial - приемлив минимум
З)trial - добро колело за начало
И)UA - приемлив минимум
Й)UA - добро колело за начало

вярвам това са основните стилове практикувани у нас - подстилове на MTB. Идеята е продиктувана от нежеланието ми да чета тъжни вопли като 'Търся колело за DH до около 500лв' (на които все се чудя накъде да насоча питащия - към предно или към задно колело) и може би има шанс да се заформи нещо като материал да влезе примерно в ЧЗВ и направо да се дава връзка към него.
Самоопределям се като последовател на FR религията, да отприщя бурята с

[u]FR - приемлив минимум[/u]
разбирам го възможно най-евтината машина издържаща поне 1 сезон без преработки и смяна на части
рамка - Climber/HTII
вилка - DuroD
окомплектовка - Alivio/Sram 3.0
спирачки - задна VBR, предна BR-M475
най-евтини платформени педали, за сега знам такива само VP 20-25лв
гуми до около 35лв
другите неща са по подразбиране
обща цена около 550лв
отново напомням това според мен е абсолютния минимум който бих приел да използвам за FR

[u]FR - добро колело за начало[/u]
HT - окомплектовка един клас нагоре, 2 дискови (които ще се сменят само те после, а не цяло предно/задно колело), по-реални гуми за поне 50ина лв
FS - F4/F5/Бегемот
накратко нещо между 800 и 1000лв
[/quote]


Откажи се от тая работа, много крива ще излезе. ГАРАНЦИЯ!!!
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот GОA2 » Чет Юли 28, 2005 10:29 pm

Аз предлагам първо да се стигне до консенсус кой стил какво представлява за да няма припаднали от смях.

@RaveUnit
никога не бих си взел толкова къса рамка за ФР ;)
[center]Слей се с тълпата. Остави глупаците да блестят.
GОA2
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 26, 2004 1:08 pm

Мнениеот Cocko » Чет Юли 28, 2005 10:31 pm

Съгласен съм, но кой ще е достатъчно смел да пише, като веднага ще се появи някой, който да не е на същото мнение за дадената дисциплина и да напълни темата с офтопик. Айде първо да определим грубо поне горни граници за двете нива, после всеки да си каже мнението и тогава да се оформи в една статия?
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bodom » Чет Юли 28, 2005 11:57 pm

Според мен идеята за такава тема на RaveUnit е доста добра!
Имайки предвид, че в България много неща се използват не по-предназначение (както се и споменава в наскоро излязлото ревю на BR-M465) си мисля, че RaveUnit е има право. TOYAGA, не се обиждай, знам, че си прав, но истината е, че булшинството хора тук искат да практикуват спорта с минимални средства. Наистина е пълно с въпроси от типа 'Търся колело за DH до около 500лв'. Какво ще ги посъветваш тези хора? Ще им кажеш истината ли? Че за тези пари могат да си вземат среден (даже да не кажа нисък) клас XC колело ?! (Обикновено така става де)
Аз имам едно друго питане. Какво тук в България е Freeride? А какво е Downhill? Къде може да се практикуват? Трасетата, по които се кара Freeride по западните филмчета не са това, което може да се намери тук! Нито пък за DH. Или греша?
Аз си мисля, че практикувам нещо като Freeride по пътеките на Витоша с колело, което струва 639лв - базовия Climber. А точно такава машина е описал RaveUnit като минимум. Кажете сега, че това е XC! Или AM ?

p.s. А какво е UA ?
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот MAN6 » Пет Юли 29, 2005 12:01 am

доколкото разбирам, става дума за колегите от специалност "урбанизъм" ... ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Alien » Пет Юли 29, 2005 12:01 pm

@bodom - в България могат да се практикуват ВСИЧКИ стилове на планинското колоездене - от ХиксЦе до Екстремен Фрийрайд. Т.е - ИМА КЪДЕ. Това, че НЯМА КОЙ е друг въпрос. Така че въпроси от сорта - какво е фрийрайд и къде може да се практикува Даунгил са безсмислени. Нашите планини са същите като тези в Америка (айде, малко по-ниски), така че места бол.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Юли 29, 2005 12:08 pm

Енциклопедист-утопист си ти, RaveUnit, явно непоправим утопист при това. Искаш да събереш в орехова чУрупка цялото познание на вселената за планинските велосипеди и после форума да фалира. Знам те аз тебе. Ама няма да ти мине номера и тоя път, щото повечето хора тук вече са се парили от готови рецепти, а както е всеизвестно, парен от каша духа и кисело мляко.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ThEUfO » Пет Юли 29, 2005 12:25 pm

Cliber и HT = FR :rofl:, DH са си бе! :spin:
Древна мъдрост: "s****** ** **** po default"
ThEUfO
 
Мнения: 374
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 5:20 pm
Местоположение: Madagascar

Мнениеот Victor » Пет Юли 29, 2005 3:10 pm

[quote]България могат да се практикуват ВСИЧКИ стилове на планинското колоездене - от ХиксЦе до Екстремен Фрийрайд. Т.е - ИМА КЪДЕ.[/quote]

Прав си .:agree:
@RaveUnit
Добра идея.
Абе секви ги има !
България не ме обича,
а аз съм ебати пича !
Victor
 
Мнения: 483
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 23, 2004 9:47 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chrischu » Пет Юли 29, 2005 6:01 pm

Е от тия стилове не знам FR и UA какво са...?

Смисъл ясно, че първото означава Freeride, ама какво точно е...?

Другите са ми що годе ясни.
Just a newbie ;)
chrischu
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 01, 2005 4:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пет Юли 29, 2005 6:03 pm

[b]F[/b]ree[b]R[/b]ide
[b]U[/b]rban [b]A[/b]ssault
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот gladstone » Пет Юли 29, 2005 6:26 pm

Извинявайте, но къде точно го виждате този Urban Assault в София? Имам предвид постоянно място, където се практикува този стил?:crazy:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пет Юли 29, 2005 6:32 pm

аз не знам някъде по света да има специални места за UA - всичко си зависи от карача как си подбира трасето из града, или аз поне така си го обяснявам. UA e агресивен street, ако го тълкувам правилно, нещо като градски freeride, само че не по бордюрите, а по парапети, покриви, големи стълбища...
:dunno:
ако някой има по-точна представа, нека ме допълни...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Cocko » Пет Юли 29, 2005 7:08 pm

А не може ли, въпреки че е плагатство, да използваме определенията на BAS, които да надградим според обстановката?
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пет Юли 29, 2005 7:13 pm

[quote="Cocko"]

А не може ли, въпреки че е плагатство, да използваме определенията на BAS, които да надградим според обстановката?
[/quote]

я ги постни тука да ги видим всички...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Cocko » Пет Юли 29, 2005 7:28 pm

Много се извинявам, стиловете са описани на сайта на [url=http://www.ram-bikes.com/index.htm]RAM[/url] Все пак ето ги, макар да не обхващат всички посочени по- горе дисциплини:

Cross Country (XC):
Каране по маршрути с голяма дължина, състоящи се от последователни изкачвания и спускания с ниска и средна степен на трудност и високо физическо натоварване. Включва преминаване с ниска скорост на малки препятствия - корени, камъни и естествените неравности на терена. Не се включват скокове от каквато и да е височина.

Four-Cross/Dirt Jumps (4x/DJ):
Дисциплини, използващи изкуствено създадени трасета. Включват скокове, виражи и други препятствия, както и изпълнението на различни трикове във въздуха. Наклонът на местата за приземяване след скоковете трябва да бъде съобразен с траекторията на полета за да се намали силата на удара.

All Mountain/Freeride (AM/FR):
Дисциплини, при които общия наклон обикновено е надолу, но не липсват и изкачвания. Включват преминаването на препятствия (корени, камъни и естествените неравности на терена) с ниска или средно висока скорост, както и малки скокове с подходящи попивки.

Downhill (DH):
Каране по тежки терени с голям наклон и висока трудност, включващо вертикални падове, скокове и преминаване с висока скорост през големи естествени и изкуствени препятствия. Наклонът на местата за приземяване след скоковете трябва да бъде съобразен с траекторията на полета за да се намали силата на удара..
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пет Юли 29, 2005 7:35 pm

според мен тези определения са писани по-скоро с оглед спазване на гаранционните условия на продуктите, продавани в BAS.
а и определения за UA и street и trial няма...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Alien » Пет Юли 29, 2005 7:46 pm

Според мен определенията на БАС не са верни... Freeride не винаги означава "преминаването на препятствия (корени, камъни и естествените неравности на терена) с ниска или средно висока скорост, както и малки скокове с подходящи попивки.". Пречи ли те да се минават с висока скорост? Пречи ли да има ОГРОМНИ дропове? Всичко според мен зависи от терена - аз така си го обяснявам - ако е сравнително равна, без големи камъни пътека - типичната такава за ДХ. Ако например пътеката е стръмна, с големи камъни, или пък се кара изобщо без пътека - те това е ФР. Да не се бърка с екстремен фрийрайд, който всички знаем какво е.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Пет Юли 29, 2005 8:00 pm

Според мен това със стиловете на каране е голяма хамалогия, както стиловете в музиката. Мен ако някой ме попита "тия какъв стил свирят" обикновено отказвам да отговоря. Вече всеки свири каквото иска и се правят всякакви комбинации. (Агресивен Death/Grind Metal с елементи на мелодичен Black :crazy:)
Според мен става същата каша с колоезденето. Сутрин като изляза от къщи карам малко street до лифта. После като се кача горе, малко FR с елементи на DH и накрая малко cross country докато сляза от планината и после пак street до вкъщи:eek3:. Аз така ги виждам нещата.:dunno:
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот gladstone » Пет Юли 29, 2005 8:42 pm

[quote="mih"]
нещо като градски freeride, само че не по бордюрите, а по парапети, покриви, големи стълбища...
:dunno:
[/quote]


Именно:thumbu: Идеята ми е, че тука имаме само 1 стълби до стадиона и едни на НДК и това е...:dunno:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пет Юли 29, 2005 8:50 pm

[quote="gladstone"]

[quote="mih"]
нещо като градски freeride, само че не по бордюрите, а по парапети, покриви, големи стълбища...
:dunno:
[/quote]


Именно:thumbu: Идеята ми е, че тука имаме само 1 стълби до стадиона и едни на НДК и това е...:dunno:
[/quote]

бе не е точно така, всъшност има повечко места,
стига да се разтърсиш...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Юли 29, 2005 9:08 pm

[quote="mih"]

[quote="gladstone"]

[quote="mih"]
нещо като градски freeride, само че не по бордюрите, а по парапети, покриви, големи стълбища...
:dunno:
[/quote]


Именно:thumbu: Идеята ми е, че тука имаме само 1 стълби до стадиона и едни на НДК и това е...:dunno:
[/quote]

бе не е точно така, всъшност има повечко места,
стига да се разтърсиш...
[/quote]


Например стълбите при Камбаните
:)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот gladstone » Пет Юли 29, 2005 11:13 pm

[/quote]

Например стълбите при Камбаните
:)
[/quote]

Добре, има няколко сълби в различните крайща на София. Добър УА ще му удари някой байкър, скача стълбите пред стадиона и върти 15 км до Камбаните :lol::lol: Или циркулира на едни стълби... А и точно това, което каза - не е само до стълбите...да речем, че те са най-основният елемемент, с който обаче далеч не се изчерпва "матрйала" за практикуване на този стил...А ние дори от тях нямаме колкото и каквито подобава...Просто няма как да ме убедите, че в София УА-а е развит. Развит е толкова, колкото и 4х-а, колкото и DJ-a (айде 1 рампи в борисовата, дето след още 1 зима ше станат на русенско варено:skull:). Също толкова щеше да е развит и трайъл-а, ако не бяха по-лесни за намиране, необходимите за него "предмети". Не ме разбирайте погрешно. Не казвам, че няма хора, които не практикуват и не ги влекат изброените стилове. Идеята ми е, че ги няма УСЛОВИЯТА...колкото и да не ми се иска да е така.
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RaveUnit » Съб Юли 30, 2005 9:43 am

е добре, все пак за XC/DH има по-съвпадащи представи/определения, за тях какви колела биха могли да се ползват като за начало ?
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот TOYAGA » Съб Юли 30, 2005 10:14 am

[quote="RaveUnit"]

е добре, все пак за XC/DH има по-съвпадащи представи/определения, за тях какви колела биха могли да се ползват като за начало ?
[/quote]


Не се засягай, но с този въпрос не сътворяваш ориентир за начинаещите... По-скоро им подаваш сигнал, че ти самият се нуждаеш от ориентири. ;) В което няма нищо лошо, разбира се...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот gladstone » Съб Юли 30, 2005 10:52 am

Ми ако трябва да се каже възможно най-просто, и за двата случая (XC/DH) е едно и също. Първо се купува колело което да "става" после такова "подходящо". Не, че не може човек да си купи направо скъпо колело, но аз не съм видял до сега човек навлизащ в спорта да си вземе в началото едно колело и след 1 година да продължава да иска да кара със същотото без промени. Иначе по-конкретно аз го виждам така:
XC: Начално колело: твърдак Драг/Рам/Спринт над 350 лв (условно казано), което да няма нищо общо със професионалните ХС колела, но да не се почупи на 2-рото каране и да не тежи повече от 14-15 кг. След това вече идва голямата цифромания...(вилки дето тежат 1493 грама и струват 1493 евро ;)) Или нещо от рода.

DH: Хм...Ми тук вече в началото според мен купувача трябва да се стреми единствено към здравина, защото комфорт няма да получи така или иначе за толкова пари (малко). Един Бегемот от старите и като цяло рамки със люлеещо се рамо, ако ше и стоманени. Просто всичко друго ми се вижда рисковано. Обшо взето в момента на пазара няма много предлагане на "колела за прохождане в DH-a". Може би нещо на старо, но доказано здраво, не знам, надявам се да се съберат повече предложения. Но според мен дори и в началото си трябва по-сериозна инвестиция. Първо риска от нараняване, поради failure на някой от компонентите (не дай си боже рамка/вилка/кормило/курбел/колче ако щете) ще се намали знчително. A рискът в началото ще е по-голям като приемем факта, че карача "навлиза" в спорта и натоварването върху компонентите ще е по-голямо поради липса на изградени до определено ниво умения.От друга страна ще е по-изгодно и финансово, защото дори и да разбере в последствие, че дадена част, не е за него, ще може по лесно да я продаде и да закупи нова. Защото ходи се отървавай после от почупен Бехемот, в който си налял толкова много грешни пари...
Аз така го виждам:thumbu:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Albinosko » Съб Юли 30, 2005 11:22 am

Нищо не искам да кажа по-сериозно към някой, но аз съм с Бехемот (стария) и мога да кажа че кърти миФки... Къде къде по-скъпи рамки за които се твърди че са на светлинни години напред са се трошили на съставните си части пред очите ми, а аз си минавам без проблем от там и мисля че едно такова Бехемот-че си е много добре и не са "грешни пари"... Зависи и с какъв чарколяк го сглобиш де... А и евтиното винаги излиза по-скъпо така че по-добре да си вземеш нещо качествено, а не 30 пъти един и същ боклук еднодневка. :beer:
Ако не успееш от първия път, явно не си Чък Норис...
Аватар
Albinosko
 
Мнения: 1260
Рейтинг: 1764
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 12:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Съб Юли 30, 2005 2:27 pm

Така де така, може би не беше правилен завършека на предишния ми пост. Идеята ми е като цяло за грешните пари вкарани за ъпгрейд на по-евтино колело, не за рамката Бегемот (старата). Именно за това я дадох за пример за рамка като за начало, защото е здрава.
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта