Appolo?!

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот Admin » Пет Дек 19, 2003 12:39 am

[quote]Да, познаваме се, но сме карали заедно само веднъж и не знам дали ме помни.[/quote]


Помня, как да не помня! И колената ти помня! :D
За Drag Climber не помня онзи пост, но тогава сигурно не съм ти казал това, което Windstream ти спомена, защото още не съм й знаел мерките. Принципно ниските рамки за градско (urban), Dirt Jumps, Dual/4-Cross не са толкова лесно пригодни за ХС (само да им сложиш дълго колче за седалката и готово), тъй като много от тях са с по-къса горна тръба (и то не като резултат от по-ниското й съединяване със седалковата тръба, а заради по-специфичната им геометрия). Drag Climber не е с толкова къса горна тръба – напротив! Тя е 57см (ако съм запомнил правилно), т.е. с около 1 – 1,5см. по-къса от тези на един обикновен твърдак за ХС. Така че при него може и да се получи. Но все пак Climber-a е и по-тежък, защото за целите, за които е предвидена рамката, здравината е най-важна. :)
А и смятам, че макар да е възможно ниската рамка да се приспособи за висок човек, най-доброто си е рамката да ти е точно по мярка. В твоя случай за ХС това значи 18 или дори 19 инча. Ако вземеш Climber-а, ще ти трябва доста дълго колче, защото по най-груби сметки ще трябва да се подава поне с около 30см. над ръба на седалковата тръба. Най-добре е да изчакаш новия сезон – някой тук беше казал в една тема, че в БАС ще има още един модел твърда рамка, Веломания може също да докарат нещо ново и т.н. :8D:


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пет Дек 19, 2003 12:42 am

[quote="xtr"]
Геометрията на рамката е мислена за вилка с 100мм ход. И височината на BB е нормална за байк за всичко. Ако искаш по висок BB на твърда рамка вече отиваш към trial или DS, 4X специфични рамки или новото поколение твърди рамки за freeride, но от този, който в БГ никой не практикува.

...fucker...

[/quote]


Абе по-ниско й е средното движение от на повечето други, поне според мен. Аз например съм с 90мм ход на вилката, т.е. само с 10мм по-малко от необходимото. А пък BB-то ми е на 27,5см от земята, което е с 2см по-малко от предишната ми рамка (Scott)със същата вилка. Също така, заради теста на RAM HT прегледах мерките на много ХС байкове с твърда задница и 80-100мм ход и почти всичките бяха с просвет около 30см. :8D:
А колко голям недостатък е това, е въпрос вече и на лично мнение – безспорно при големи прагове и др. подобни вероятността да закачиш венците е по-голяма :((правил съм го, поради което ми се ще да беше с 2см по-високо), но като цяло за мен не е “болка за умиране”. На друг пък може да му пречи много и т.н. :8D:


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот screamBoy » Пет Дек 19, 2003 1:00 am

да ама всичко си е на мястото, нали ? не е като други рамки дето не можеш да нацелиш педалите или почва да те боли гърба на 30-тата минута
на мен специално проблема на Аполо 2001 ми беше в много високото средно, което намирам е много по-кофти от ниското средно.

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот koko » Пет Дек 19, 2003 11:53 am

Toyaga,
ne sam ubeden 4e Sprint sa nesposobni da izmislqt gluposti na kilogram.
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=749
Viz gi teq ramki i togava 6e si govorime.Ako im nameri6 analog ...sigurno
6e e detzka risunka ili ne6to ot NASA:).
Na temata za Excela-Chris King i Easton sa na mnenie 4e namalqvaneto na plo6ta na zavarkite po 4eloto(spored mene saotventno i diametara na dolnata traba tam) vodi do namalqvane na zdravinata.Easton dori sa sazdali nqkakav spetzialen material s koito da se kombinira aluminiq ot koito da se pravqt dorespomenatite 4asti ot ramkata za povi6avane zdravinata.Obarni vnimanie i 4e Excela e uztanqvaniq i po sedalkovata i gornata traba.I ako za dolnata traba moze da ima ovalizirane koeto da ne se vizda ot snimkite za drugite dve trabi takav priom e meko kazano interesen:?:
P.S.Pls dai linkove kam Dedaciai
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thefatcat » Пет Дек 19, 2003 12:14 pm

Spored mene 2-te nai dobri bulgarski hardtail ramki sa RAM HT i DRAG Climber, a i cenite im sa dobri - 139 lv.

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Дек 19, 2003 12:15 pm

@ коко

Имах предвид, че не могат да измислят сами нещо умно – нямам съмнение, че са царе на тъпотиите.

[quote]Chris King i Easton sa na mnenie 4e namalqvaneto na plo6ta na zavarkite po 4eloto(spored mene saotventno i diametara na dolnata traba tam) vodi do namalqvane na zdravinata[/quote]


Добрутро! Изкуството е в това да изоставиш екстензивния подход (т.е. следването на принципа "тургай да има!", чиито основни и традиционни застъпници са американците и руснаците) и вместо да лепиш клинове на поразия или да уширяваш тръбите до безобразие, да измислиш нещо по-интелигентно от "по-висока контактна площ – по-висока здравина", което и баба го знае...

[url]http://www.dedacciai.com[/url]


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот koko » Пет Дек 19, 2003 12:54 pm

Toyaga,
ako 6e govorime za izkustvo italiantzite sa nai-dobri:^: - spor nqma.Ama vaprosa e dali edikakav si nov podhod e po-dobar ot sa6tesvuva6tiq ili ne.Ako ostavime lugs and gussets namira na mene mi se struva 4e e dale4 po-hitro da pesti6 material/teglo na mesta kadeto sa po-malki natovarvaniqta otkolkoto obratnoto.I principno iztanqvane na trabite bez promqna na diametara e dobro re6eniq spored mene a udebelqvane i promqna na diametara sazdava i razliki v stiffnesa(toest ramkata 6e se gune kadeto e po-malak,teoriti4no) i flex-a 6e e nepostoqnen po tzqlata traba(vazmozni vibratzii,).Tuka nagazvam baq dalboko v opasna materiq i smqtam da spra.Za takiva raboti triabva da se izkaze nqkoi koito ima podhodq6t background.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jokata » Пет Дек 19, 2003 1:08 pm

[quote="koko"]

ako 6e govorime za izkustvo italiantzite sa nai-dobri:^: - spor nqma.[/quote]


Чак най-добри... ;)
Но със сигурност са в тройката. Ще те допълня - мода, дизайн и какво ли още не (за друго не се сещам в момента)

пп
По конкретната тема и аз не съм спец. Но както и друг път съм казвал харесвам МАСИВНИТЕ заварки и удебелените в крайщата тръби. Въпрос на вкус. :8D::8D::8D:

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Пет Дек 19, 2003 5:10 pm

Joka,
sega se vra6tam ot Velomaniqta.Ima DRAG F4 za 189lv!!!.Tolkova e evtina 4e mnogo se zamislqm.Det sa go kazali na 1 sait-The price is the point;).Otgovarq na tvoite iziskvaniq za masivnost.6e pusna edin drug topic za taq ram4itza.189lv. namalena ot 279lv. po4ti kato 50% namalenie[:p];)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот 4getcredo » Пет Дек 19, 2003 7:40 pm

[quote="koko"]

Joka,
parvo iskam da ti kaza 4e Excel-a e glupava ramka.Teq udebelqvaniq na trabite v sredata sa porednata selqniq na Sprint.S tqh ne se pe4eli zdravina a se dobavq teglo,za6toto sredata na trabata poema nai-malko ot natovarvaniqta.Toest 6e ti se s4upi 4eloto i ili dolnata traba predi udebelqvaniqta da vlqzat v upotreba;).Vpe4atlenie pravi i fakta 4e trabite sa nai-tanki na mestata koito poemat nai-mnogo natovarvane;)-krai6tata.
Ako ne mi vqvra6 otidi na easton.com ;).Sa6to zabelezi 4e nito edna ot tvoite lubimi ramki ne izpolzva takav vid udebelqvane a e po-zdrava ot Excel-a;).
I predi sam kazval za HT ramka tarsi6 Giant na staro.S moito leka XC ramka 1,7kg sam ska4al i sam q hvarlql metri(1 de:)) i ni6to i nqma samo boqta draska.
Dotuk i s tvoite predpolozeniq 4e leka XC ne izdarza na natovarvaniq a
i imam predvid 4e tq e s iztanqvaniq na trabite posredata;).
I RAM HT I EXCEL i APOLO i tam Apolon nqma da se s4upat ako kara6 trail.Az znam za edin slu4ai oba4e kogato 4getcredo 4upi Excel kato pada i rogtzata na kormiloto mu probivat gornata traba.(ne sam prisastval li4no).Tova e lo6 primer ama vsi4ko moze6 da s4upi6 pri dobro zelanie:).
That's my 50 cent anyway.
P.S.Kade li sa expertite ta az triabva6e da "obqsnqvam" tova za trabite
8):?:
P.P.S.Joka ako se 4udi6 ne se opitvam da se vaqzdam;)
[/quote]


Само да направя едно уточнение :))) Голяма история явно е станала. Това, което споменаваш се случи със Спринт Аполо (не Ексел) и рамката не се счупи, далече е от този момент, според мен, просто се обели зверски по средата! А относно здравината и нямам поводи да се съмнявам. Мисля, че в други отношения има недостатъци - центъра на тежеста е прекалено високо, когато човек кара, това обаче е недостатък само при по стръмни спускания, а това е XC рамка... ох, мързи ме да пиша... айде утре ше продътлжа, че днес беше дълъг ден!!! :)))))
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот jokata » Пет Дек 19, 2003 8:42 pm

[quote="koko"]

Joka,
sega se vra6tam ot Velomaniqta.Ima DRAG F4 za 189lv!!!.Tolkova e evtina 4e mnogo se zamislqm.Det sa go kazali na 1 sait-The price is the point;).Otgovarq na tvoite iziskvaniq za masivnost.6e pusna edin drug topic za taq ram4itza.189lv. namalena ot 279lv. po4ti kato 50% namalenie[:p];)
[/quote]


Ха, какво съвпадение... и аз от там идвам - при Нина. :D
F4-ката я видях, но погледа ми се спря на друго (най-напред се залепих за MZ-тата... размечтах се [:p]) - нова модификация на ZX5, има си и подсилки дори - струва точно 139 левчета, колкото беше и Climber-a (оказа се, че май-наистина няма повече рамки). Е... не може и без лоша новина - челото е за ИНТЕГРИРАНИ чашки...

ЗАЩО???
Кому беше нужно това? Или отново отговора е - ценово решение.
Ааа, имаше и Climber. Но само цели колела с много кофти монтаж и няк'ви дискове (Grimeca май, не съм сигурен). Преди време бях писал, че тоя LX ми е малко над моментните възможности. Сигурно не съм бил единствения на това мнение, те ти сега - "Climber" за 580.

P.S.
Чакам подробности за F4... с нетърпение. ;) Щото на сайта сичко си е по старому - докога ли???
Кога, най-сетне ще се научат, че наличието на сайт има смисъл ЕДИНСТВЕНО и само, когато въпросния се поддържа и обновява... РЕДОВНО!


Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Пет Дек 19, 2003 9:10 pm

4getcredo,
vnimavai s kakvi hora kara6 4e posle razpravqt;).Ne 4e az sam zapomnil ...A btw kakvo ozna4ava visok tzentar na tezesta-tzentara na tezesta zavisi ot kup ne6ta vklu4itelno i kara4a,vilka,ramka i e slozno da se iz4isli(ne se naemai da tvardi6 4e znae6 kade e).Ako ima6 predvid stoika na kara4a tova e razli4no i si misla 4e po-visoka e po-dobra za nadolu8).Kakto i da e.
Joka,
i az bqh pri Nina.Sigurno sme se razminali 6tot ima6e nekvi de4urliga i
edin koito si pora4a Behemoth...Ina4e za F4-kata ni6to ne sa pipali po ramkata.A i ramkite e po4ti estestveno da sa s integrirani 4a6ki-ne za drugo a za6toto e "moderno".A i Zokitata sa na baq niski tzeni-samo da mi padnat :8D:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Съб Дек 20, 2003 10:44 am

има разлика между интегрирани и набити чашки (integrated и semi-integrated)
при интегрираните едната повърхонст на лагеруване е челната тръба, докато при набитите има един пръстен който се набива в челната тръба и се лагерува на него, т.е. като нормалните чашки само че вътрешната чашка не се подава от челото. Доколкото знам и във Веломания и във БАС няма интегрирани а само набити чашки. Моля накой по-спец и наясно да ми оправи грешките :)

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Admin » Съб Дек 20, 2003 11:00 am

Koko, ама ти защо говориш за изтъняване на тръбите? Това може да се установи само ако разполагаш с техен разрез примерно.
Аз от снимката на Bianchi-то (и от Excel-a на живо) съм забелязал промяна във формата на тръбата, а не в дебелината. Признавам, че не разбирам достатъчно от металургия и т.н., т.е. и аз газя в малко дълбоки води, ама логиката сочи, че няма пречка въпросните ромбовидни или каквито и да е други тръби да са по-дебели в двата края и изтънени в средата. Говоря за дебелината на стените им.
Другото е форма, но не просто за външен вид (поне при Bianchi-то). Тук вече съм пас, но вероятно инженерите от Dedacciai ще кажат (и защо да не им вярваме), че тази форма на тръбите по-добре разпределя натоварванията, т.е. отвежда ги по-далеч от критичтите области на рамката или пък че имат някакво друго такова преимущество. Аз ей сега ще се разходя до сайта им, може вече да са го казали, таман да понауча нещо...:D


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Съб Дек 20, 2003 11:05 am

[quote="screamBoy"]

има разлика между интегрирани и набити чашки (integrated и semi-integrated)
при интегрираните едната повърхонст на лагеруване е челната тръба, докато при набитите има един пръстен който се набива в челната тръба и се лагерува на него, т.е. като нормалните чашки само че вътрешната чашка не се подава от челото. Доколкото знам и във Веломания и във БАС няма интегрирани а само набити чашки. Моля накой по-спец и наясно да ми оправи грешките :)

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
[/quote]


Screamboy, това за видовете чашки се обсъждаше вече в една друга тема - майче тази за Gitane Aggressor. Само че тези, на които ти им викаш "набити", други хора им казват "вътрешни" (internal headset), което ми се струва по-правилно, защото и нормалните се набиват в рамката, нали.

Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот koko » Съб Дек 20, 2003 11:44 am

[quote="Admin"]

Koko, ама ти защо говориш за изтъняване на тръбите? Това може да се установи само ако разполагаш с техен разрез примерно.
Аз от снимката на Bianchi-то (и от Excel-a на живо) съм забелязал промяна във формата на тръбата, а не в дебелината. Признавам, че не разбирам достатъчно от металургия и т.н., т.е. и аз газя в малко дълбоки води, ама логиката сочи, че няма пречка въпросните ромбовидни или каквито и да е други тръби да са по-дебели в двата края и изтънени в средата. Говоря за дебелината на стените им.
Другото е форма, но не просто за външен вид (поне при Bianchi-то). Тук вече съм пас, но вероятно инженерите от Dedacciai ще кажат (и защо да не им вярваме), че тази форма на тръбите по-добре разпределя натоварванията, т.е. отвежда ги по-далеч от критичтите области на рамката или пък че имат някакво друго такова преимущество. Аз ей сега ще се разходя до сайта им, може вече да са го казали, таман да понауча нещо...:D


Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]

Za iztanqvaneto-hvani edna obiknovena traba i s nokata na prasta udari.
Posle hvani traba s iztanqvaniq ili na koleloto sedalkovata traba 4astta kadeto se pripokriva s kol4eto i 4asta kadeto si siguren 4e kol4eto ne stiga.Ako ne useti6 razlika v 4uvstvo/zvuka zna4i nqma iztanqvane/udebelqvane,ina4e qsno.Za iztanqvane sam iskal da kaza ne za teq dvete ramki a kato poqsnenie po-princip.
Taka v slu4aq s Bianchi-to sam iskal da kaza slednoto:promqnata na formata na trabata promenq neinata zdravina za edikakav si vid natovarvane-ako ne deistvaha razli4ni vidove natovarvaniq nqma6e da ima
biaxialni trabi nali taka.Ako sam govoril za udebelqvane tam (koeto moze da ima/nqma na Bianchi-to)e triabvalo da kaza (i) za promqna na formata.Qsno e 4e edna traba s daden diametar ima dadena zdravina a traba s po-golqm diametar po-golqma.I kakto izglezda na snimkata trabi s po-malko d sa nekadeto triabva (toest ne sa v kriti4nite to4ki kadeto natovarvaneto e nai-golqmo,v krai6tata na trabite).Excela ne sam go zaglezdal 4estno i zatova gledam snimkata.Ot koqto se vizda i 4e ima podobni re6eniq na sedalkovata i gornata traba (ne6to koeto lipsva pri Bianchi-to) i saotveno e 6egi4ka na Sprint(ako nqkoi znae otkade sa go kopirali ...) i dori da priememe 4e dolnata traba e 4inno izkopiran fal6ifikat na inzinerno izkustvo to drugite dve trabi sa prosto glupost...
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Съб Дек 20, 2003 11:50 am

[quote="screamBoy"]

има разлика между интегрирани и набити чашки (integrated и semi-integrated)
при интегрираните едната повърхонст на лагеруване е челната тръба, докато при набитите има един пръстен който се набива в челната тръба и се лагерува на него, т.е. като нормалните чашки само че вътрешната чашка не се подава от челото. Доколкото знам и във Веломания и във БАС няма интегрирани а само набити чашки. Моля накой по-спец и наясно да ми оправи грешките :)

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
[/quote]

Hmm az pak togava kakvi li 4a6ki imam 4e sa s 2 prasten4eta;):8D:
P.S.Az taka gi razbiram ne6tata nikakvi prasten4eta:D-integrated,
po 1 otgore/dolu-semi,i ve4e po 2 dore/dolu -klasi4eski tip 4a6ki;)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Съб Дек 20, 2003 12:45 pm

[quote="koko"]

Toyaga,
ako 6e govorime za izkustvo italiantzite sa nai-dobri:^: - spor nqma.Ama vaprosa e dali edikakav si nov podhod e po-dobar ot sa6tesvuva6tiq ili ne.Ako ostavime lugs and gussets namira na mene mi se struva 4e e dale4 po-hitro da pesti6 material/teglo na mesta kadeto sa po-malki natovarvaniqta otkolkoto obratnoto.I principno iztanqvane na trabite bez promqna na diametara e dobro re6eniq spored mene a udebelqvane i promqna na diametara sazdava i razliki v stiffnesa(toest ramkata 6e se gune kadeto e po-malak,teoriti4no) i flex-a 6e e nepostoqnen po tzqlata traba(vazmozni vibratzii,).Tuka nagazvam baq dalboko v opasna materiq i smqtam da spra.Za takiva raboti triabva da se izkaze nqkoi koito ima podhodq6t background.

[/quote]


Хм, нещо прекалено много се омешаха нещата... Ще се опитам накратко (разбирай профанизирайки тема, за която може да се говори с месеци) да обясня за кво всъщност става въпрос:

1. Въпросът за здравината (най-грубо казано) на фиксиране на долната и горната тръба към челната. Тази здравина отново най-грубо казано зависи от:
- сечението на първите две тръби в контактната им област с третата и помежду им (по-голямото сечение означава по-дълъг контактен контур, респ. заваръчен шев и обратно)
- дебелината на техните стени в контактната област
- материалът на тръбите
- методът на заваряване

Така. Ако теглото нямаше значение, оптималният вариант би бил използване на дебелостенни тръби от алуминий от серията 6000 с максимално голямо сечение в контактната площ и профил, който да осигури максимално дълъг шев. Ако се вгледате в твърдите рамки за FR и DJ на реномираните производители, ще откриете доста илюстрации на този подход.
При XC обаче теглото е от значение, а конструкторите подхождат по най-различни начини, за да постигнат максимално здраво фиксиране при минимално тегло и себестойност. Два от най-разпространениете интелигентни методи в MTB-областта са решения, подобни на ORE-технологията на Specialized (създаване на мини-монокок от горната и долната тръба преди съединяването им с челната) и използването на "раздути" с хидроформинг в краищата си тръби като тези на Giant. (Няма да коментирам решенията с допълнителни клинове, защото не са особено интелигентни от инженерна гледна точка.) При споменатите два интелигентни способа се постига максимално голям контактен контур с достатъчно дълъг шев при запазване на тънкостенността на материала, респективно на теглото.
Bianchi обаче идват от шосейните велосипеди и прилагат коренно различна хватка – тръба, която прилича на вретено с дебели стени в двата края и извънредно тънкостенен централен "балон" със значително по-голямо, плавно увеличаващо се в обратна пропорция с дебелината на стената сечение. Дадох точно този пример, защото решението е нестандартно, но не по-малко ефективно от тези на Specialized и Giant. Работата е в това, че дебелостенната тръба с малко сечение осигурява по-малък контактен контур и по-къс шев, но пък при нея този шев може да бъде несравнимо по-масивен от този при застрашениете от прогаряне хидроформирани тънкостенни тръби. Освен това в края на тази тръба могат да се лепнат без проблеми и миниатюрни клинчета, които по изключение даже изглеждат добре....

2. Отнемането на материал или т. нар. "butting" не е универсална панацея и на практика лека-полека отмира (вероятно след време ще остане да се използва само при седалковите тръби) . Да, вярно е, че намаляването на дебелината на стената в незастрашените сечения е ефективен метод за спестяване на тегло, НО престърганата отвътре или отвън тръба с постоянен диаметър е ГОЛА ВОДА по отношение на поведението си под стрес пред тръба, чиито профил и дебелина на стените е постигнат целево чрез "помпане" с хидроформинг. Нещото, което най-много ме кефи в долната тръба на Bianchi е именно перфектния начин, по който оформеният по този начин елемент отвежда стреса – малко сечение с дебела стена на двата "входа" и аналогично по отношение на здравината голямо сечение с тънка стена, в което стресът "отшумява" оптимално...

Не знам доколко си разбрал за какво искам да кажа, още повече изобщо не ми се ще да засягам бездънни области като материал, топлинна обработка преди, по време и след заварката, поведение на различните профили при стрес от различен характер и т.н.


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот koko » Съб Дек 20, 2003 8:15 pm

Hmm misla 4e te razbiram:)
Samo da pitam ot koga i na koi modeli (ako slu4aino znae6) Giant izpozvat
hidroforming.Ina4e ne bih pribarzval da predri4am kraq na butting-a-vse pak tazgodi6ni ramki,kormila 4ak i spitzi izpolzvat tozi priom,principa e osnova na tehnologii kato taper wall...
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Дек 21, 2003 11:55 am

[quote="koko"]

Hmm misla 4e te razbiram:)
Samo da pitam ot koga i na koi modeli (ako slu4aino znae6) Giant izpozvat
hidroforming.Ina4e ne bih pribarzval da predri4am kraq na butting-a-vse pak tazgodi6ni ramki,kormila 4ak i spitzi izpolzvat tozi priom,principa e osnova na tehnologii kato taper wall...

[/quote]


От 2003 г. – при XtC NRS, XtC SE и AC, при които клиновете бяха заменени с целево профилирани тръби. От 2004 се прилага технологията FluidForm, която е доразвит и патентован от Giant хидроформинг и се използва при XtC NRS, XtC SE, VT и AC.

Говорих за отмирането на "butting"-а (техническият термин за този метод е "конифициране") в производството на тръби за рамки. При компонентите е възможно да преживее и по-дълго...


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта