RAM FR '04 Frame или Dragomir F5

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот Extremna » Сря Сеп 15, 2004 9:34 pm

Ура за RAM FR!:beer:
Много яко вози!:naughty:

:peace:
Extremna
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 22, 2004 12:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот loopo » Сря Сеп 15, 2004 10:11 pm

@bikerider: Мерси за изчерпателния отговор, колега:agree::D

@Extremna: Честито колелце!!:D Пожелавам ти да му се кефиш максимално и незабавно:P
It usually comes down to a binary choice...
loopo
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 9:01 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Сря Сеп 15, 2004 10:16 pm

@еxtremna ,честито за рама

какъв цвят е
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот koko » Сря Сеп 15, 2004 10:48 pm

Защо ли си мисла че проблема на Drag-4eto се решева лесно
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=2909
гледайте снимката ;) е регресивно ли е окачване с тоя шок:?:;)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Extremna » Сря Сеп 15, 2004 11:39 pm

[quote="axelmax"]

@еxtremna ,честито за рама

какъв цвят е
[/quote]


СИВ :D
Extremna
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 22, 2004 12:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 16, 2004 10:13 am

[quote="PtD"]

[quote="bikerider"]

[quote="zero knowledge"]
Хмм, интересно ... поредната (FR?) рамка на българския пазар с [b]регресивно[/b] окачване.
[/quote]

не ми се коментираше изобщо... и това се води рамка за FR...
[/quote]


Е айде пояснете и за простосмъртните де... :uhh:;)
[/quote]


:nono:
Пинки... :D:D:8D::8D:

демек искаш да спомена за това, че:
1. горната втулка на шока се движи заедно с предната част на кобилицата по дъга която се явява част от окръжност...
2. дали е прогресивно или регресивно окачването зависи от лоста който се явява предната част на кобилицата за шока, тоест в коя точно част на окръжността се намира дъгата...
3. най-доброто решение за мен до момента е долната планка на амортисьора да се намира долу при касетата, тоест да служи за и за подсилка между главната и седалковата тръба, което освен всичко друго опростява и улеснява доста много проектирането на кобилиците...

така добре ли е? :banana:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 16, 2004 10:27 am

[quote="loopo"]

@bikerider: Мерси за изчерпателния отговор, колега:agree::D

@Extremna: Честито колелце!!:D Пожелавам ти да му се кефиш максимално и незабавно:P
[/quote]


@loopo: :beer:

@Extremna: честито... само кеф да ти доставя... :peace:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MOD » Чет Сеп 16, 2004 11:19 am

@Extremna - Честито !
Само хубаво да споделяте с новото конче ! Пожелавам ти да е кротко под краката ти и да не те хвърля :) :beer::beer::beer:
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 16, 2004 11:25 am

[quote="koko"]

Защо ли си мисла че проблема на Drag-4eto се решева лесно
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=2909
гледайте снимката ;) е регресивно ли е окачване с тоя шок:?:;)
[/quote]


е да - с по-дълъг шок се имитира донякъде прогресивност... променяш лоста на кобилиците... ама цената е твърде висока - доста вдигнато нагоре средно движение... което все пак не е зле за FR стига да не е прекалено... но за DH такова решение не е подходящо според мен заради страничната нестабилност при високите средни (високо средно=висок център на тежестта).

в трика с по-големия шок има и една маалка подробност: ако само eye-to-eye размера е по-голям бива, но ако И хода на стъблото е по-голям, те чакат доста груби изненади при приземяване...
има и още - забележи в твоя пример почти правата линия, която образуват кобилиците със задните тръби (seatstays). резултата е често сменяне на втулките/лагерите при тази сглобка...

според мен ако се преправя рамка с такова окачване е най-добре да й се сложат нови кобилици за прогресивност (предната част) и повече ход (задната част)... това решава проблема.
а ако се съчетае и с шок с по-голям ход на стъблото, получаваш по-плавни реглажи, демек по-фино настройваем ход.
само че всички тия подобрения си имат ограничения... зависи как е проектирана първоначално рамката... къде по седалковата тръба е оста на кобилиците... един куп параметри има тва уравнение дето е "решено" с по-голям шок в твоя пример...

Edit: допълнения
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Чет Сеп 16, 2004 11:38 am

[quote="bikerider"]

[quote="koko"]

Защо ли си мисла че проблема на Drag-4eto се решева лесно
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=2909
гледайте снимката ;) е регресивно ли е окачване с тоя шок:?:;)
[/quote]


е да - с по-дълъг шок се имитира донякъде прогресивност... променяш лоста на кобилиците... ама цената е твърде висока - доста вдигнато нагоре средно движение... което все пак не е зле за FR стига да не е прекалено...

иначе ако на по-големия шок само eye-to-eye размера е по-голям бива, но ако хода на стъблото е по-голям също, те чакат доста груби изненади при приземяване...
[/quote]

По начина по който аз "скачам" винаги има изненади:o):).
P.S.Не карам въпросната рамка просто мислех на глас.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 16, 2004 11:43 am

[quote="koko"]
P.S....просто мислех на глас.
[/quote]


и аз, и аз... ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tailor » Чет Сеп 16, 2004 12:46 pm

[quote="bikerider"]
@tailor: ако в догодишния модел смъкнете надолу оста на кобилиците, а самите тях направите тип "чайка", много неща ще се подобрят... да видим...
[/quote]

В момента се работи в тази посока-благодаря за идеята :)

Колкото за DRAG F5 - хода е почти линеен, с много малко регресия - която в комбинация с прогресивният ход на амортисьора дава много добро усещане за движение. Ако искаш, за мен ще бъде удоволствие да ти уредя един testdrive :lol:
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот Lubo » Чет Сеп 16, 2004 12:54 pm

[quote="tailor"]

Ако искаш, за мен ще бъде удоволствие да ти уредя един testdrive :lol:
[/quote]

Е това е мъжка дума. НЕ всички по магазините на Веломания са дървени глави.
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Чет Сеп 16, 2004 1:10 pm

[quote="bikerider"]


така добре ли е? :banana:
[/quote]


Aye, Brain! :idea:

:thumb:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 16, 2004 4:53 pm

[quote="PtD"]
Aye, Brain! :idea:
:thumb:
[/quote]


:thumb::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 16, 2004 5:03 pm

[quote="tailor"]
В момента се работи в тази посока-благодаря за идеята :)
[/quote]

А моля, тя идеята не е моя... дано наистина да подобрите рамката, ще е хубаво за всички.

[quote="tailor"]
Колкото за DRAG F5 - хода е почти линеен, с много малко регресия - която в комбинация с прогресивният ход на амортисьора дава много добро усещане за движение. Ако искаш, за мен ще бъде удоволствие да ти уредя един testdrive :lol:
[/quote]


Благодаря ти за предложението, много любезно от твоя страна, може да се възползвам, но само ако ме освободите от отговорност за колелото :^:... Щото ако ви покажа тва за което говоря, якия bottom-out ми е вързан в кърпа, ако не е яко напомпан шока (говоря за X-Fusion с преливник и вентил - такава комбинация съм пробвал).

Колкото до това което ми казваш за окачването - да така се получава, само дето (без да искам да те обидя) пропускаш специфичните елементи на стила FR, където САМО прогресивността на шока няма да те спаси от bottom-out при един хубав дроп, тоест трябва и прогресивно окачване.

Edit: съвсем теоретично - линеен ход с малко регресия в комбинация с прогресивен шок дава леко прогресивен ход до един момент и после линеен ход. чрез помпане на амортисьора се постига в най-добрия случай силно прогресивен ход в началото и по-малко прогресивен в края, но това с цената на яко напомпан шок и съвсем не съм убеден че позволения диапазон на наляганията при вашите OEM шокове са достатъчни за това. При всички случаи регресивно окачване и прогресивен шок е равно на скъсен живот за шока и уплътненията му, заради високите налягания, на които се налага да се помпи за да не става бум-тряс при приземяване.

Не знам точно какъв ви е шока с който предлагате F5, но ако няма помпане значи е съвсем зле положението - над определено тегло на ездача продънването е неизбежно.

Жалко че ме мързи и нямам време да чертая графики за да покажа нагледно за какво говоря...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Extremna » Чет Сеп 16, 2004 9:01 pm

[quote] [i]Originally posted by screamBoy[/i]

Браво, само така, знаех си че и естетическото ти усещане си го бива :]]
[/quote]

:^:
[quote]с тази рамка да постигнеш невъзможното и да бъдеш ярък пример за много други ти пожелавам !
[/quote]


:roll2:...А дано го постигна вече тва НЕВЪЗможНО!:D:D
А за яркия пример... много обичам да дарявам човечеството с естетика и съвършенство!:I

:thumb:Мерси! ;)
Extremna
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 22, 2004 12:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Extremna » Чет Сеп 16, 2004 9:32 pm

[quote="loopo"]
@Extremna: Честито колелце!!:D Пожелавам ти да му се кефиш максимално и незабавно:P[/quote]

:thumb:Без съмнение!

[quote="axelmax"]
@еxtremna ,честито за рама [/quote]

10х!:hbang2:

[quote="bikerider"]
@Extremna: честито... само кеф да ти доставя... [/quote]

:D:beer:

[quote="MOD"]
@Extremna - Честито !
Само хубаво да споделяте с новото конче ! Пожелавам ти да е кротко под краката ти и да не те хвърля [/quote]

:beer::drunk::nuts:;)

За всички - На здраве!!!!:beer:
Extremna
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 22, 2004 12:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Extremna » Чет Сеп 16, 2004 9:58 pm

[quote="TOYAGA"]

[b][color=red]Идеалният мъж не пуши, не пие, не изневерява, не играе хазарт... и най-важното - НЕ СЪЩЕСТВУВА![/[/color]b]
[/quote]


Е, не бъди такъв песемист де!:crap:
Вс е възможно!!!:dunno:

:idea:Може пък утре да се появи ...да те поведе към светлината във дългия мрачен тунел:eek2:, да внесе хармония и нежност:eek3: в сивото ти ежедневие...знам ли...:dunno:
:thumb:Успех и не унивай...
:santa2::lol::laugh:;)
Extremna
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 22, 2004 12:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Extremna » Пет Сеп 17, 2004 5:55 pm

[quote="screamBoy"]

Утре ?!? Няма ли да караме утре ????
Ако ще се запознаваме с разни мъже да знаеш че няма да играя !
[/quote]


Тфа пъ от де го измисли....???:dunno:

:idea:В отговор ще си направя следния тест:

Изберете кой пример отговаря на вашите стремления и интереси:confused::

[b]1. Цел[/b]-накакви интереси; [b]средство[/b]-хора със същите интереси
[b]2. Цел[/b]-хора с каквито са им интересите там; [b]средство[/b]-увиране в тези тяхни интереси за докопване до хората
[b]3. [/b]И двете възможности - както дойде

Отговор: Аз съм винаги и само номер 1.:D

Аз лично карам за карането и се запознавам за и в името на карането, не обратно,което не значи, че използвам хората-те са симпатичното допълнение към преживяванията. Служат за красота, веселие и без тях не може, служат и за много други неща и т.н.
Мъже, жени - се тая-хора да сте. :8D::peace:
Extremna
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 22, 2004 12:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Съб Сеп 18, 2004 11:08 am

Споменаха се разни криви... ето малко криви по темата.


[img]http://free.bol.bg/xtr/misc/krivi.JPG[/img]
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Extremna » Съб Сеп 18, 2004 1:40 pm

[quote="xtr"]

Споменаха се разни криви... ето малко криви по темата.
[/quote]


:cool:
Extremna
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 22, 2004 12:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Съб Сеп 18, 2004 6:58 pm

[quote="xtr"]

Споменаха се разни криви... ето малко криви по темата.
[/quote]


мда... мисля тук съвсем ясно се вижда за какво говорех... осите са разменени, но пак е съвсем ясно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tailor » Вто Сеп 21, 2004 2:48 pm

[quote="xtr"]

Споменаха се разни криви... ето малко криви по темата.

[/quote]

XTR, ти си или некомпетентен, или злонамерен:dunno:
Истинската крива на F5 за 165мм амортисьор [color=red][b]в червено[/b][/color].
[img]http://free.bol.bg/helixs/f5/F5comp.jpg[/img]
когато имам време ще направя и за 180мм амортисьор:lol:
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 21, 2004 3:17 pm

[quote="tailor"]

[quote="xtr"]

Споменаха се разни криви... ето малко криви по темата.

[/quote]

XTR, ти си или некомпетентен, или злонамерен:dunno:
Истинската крива на F5 за 165мм амортисьор [color=red][b]в червено[/b][/color].
...
когато имам време ще направя и за 180мм амортисьор:lol:
[/quote]


реших да оставя на теб коментара за тази "странност"... :D:8D:
някъде някое минусче се е промъкнало... :nuts:
"подробности" :lol:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Сря Сеп 22, 2004 10:42 am

[quote="tailor"]

[quote="xtr"]

Споменаха се разни криви... ето малко криви по темата.

[/quote]

XTR, ти си или некомпетентен, или злонамерен:dunno:
Истинската крива на F5 за 165мм амортисьор [color=red][b]в червено[/b][/color].
<cut> img </cut>
когато имам време ще направя и за 180мм амортисьор:lol:
[/quote]

Мога да те уверя, че не съм злонамерен и ти гарантирам, че съм достатъчно компетентен на тема "задно окачване при велосипедите" за да свеждам подобна информация до читателите на форума.

Би ли обяснил крива на какво си показал в червено?

edit:
По-дълъг шок не оказва съществено влияне върху прогресивността.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 22, 2004 2:40 pm

[quote="xtr"]
Мога да те уверя, че не съм злонамерен и ти гарантирам, че съм достатъчно компетентен на тема "задно окачване при велосипедите" за да свеждам подобна информация до читателите на форума.

Би ли обяснил крива на какво си показал в червено?

edit:
По-дълъг шок не оказва съществено влияне върху прогресивността.
[/quote]


Мога ли да се намеся и да попитам, че аз наистина не разбирам - как е възможно при растящ ход на задницата на F5, в твоята графика градиента да намалява, някакси физически просто не се получава ми се струва???

Би ли пояснил?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Сря Сеп 22, 2004 7:24 pm

[quote="bikerider"]



Мога ли да се намеся и да попитам, че аз наистина не разбирам - как е възможно при растящ ход на задницата на F5, в твоята графика градиента да намалява, някакси физически просто не се получава ми се струва???

Би ли пояснил?
[/quote]

Градиента е отношение, което показва хода на шока спрямо хода на задницата за конкретна точка от хода в зависимост от геометрията на окачването. То може да си нараства и намалява както иска (и го прави) по цялата дължина на хода. Ако теб конкретно те интересува повече може да си дълбаем по темата като се видим.

Сега ми е интересно да видя графиката при 180мм ход и някакво инфо от храбрия шивач относно рамките, които дискутираме.

Искрено ваш *злонамерен и некомпетентен*,
хЪтЪрЪ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 23, 2004 10:18 am

[quote="xtr"]

[quote="bikerider"]



Мога ли да се намеся и да попитам, че аз наистина не разбирам - как е възможно при растящ ход на задницата на F5, в твоята графика градиента да намалява, някакси физически просто не се получава ми се струва???

Би ли пояснил?
[/quote]

Градиента е отношение, което показва хода на шока спрямо хода на задницата за конкретна точка от хода в зависимост от геометрията на окачването. То може да си нараства и намалява както иска (и го прави) по цялата дължина на хода. Ако теб конкретно те интересува повече може да си дълбаем по темата като се видим.

Сега ми е интересно да видя графиката при 180мм ход и някакво инфо от храбрия шивач относно рамките, които дискутираме.

Искрено ваш *злонамерен и некомпетентен*,
хЪтЪрЪ;)
[/quote]


Искрени извинения, моя грешка :^:. Имах предвид как е възможно при растящ ход да намалява compression?
И btw, имате ли измервателен стенд в RAM Bikes/BAS, че така смело публикуваш данни за конкуренцията?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Чет Сеп 23, 2004 10:43 am

[quote="bikerider"]
Имах предвид как е възможно при растящ ход да намалява compression?
И btw, имате ли измервателен стенд в RAM Bikes/BAS, че така смело публикуваш данни за конкуренцията?
[/quote]


Приема се;)

Синята линия е на компресията.
Имаме нужното за да предоставим коректна информация по гореспоменатите въпроси.:^:
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта