Що за чудо е това?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Що за чудо е това?

Мнениеот atanas90 » Нед Фев 13, 2005 8:25 pm

какво е това чудо някой знае ли нещо за него добро ли е?:crazy::confused:
ИзображениеИзображениеИзображение
atanas90
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 2:42 pm

Мнениеот Admin » Нед Фев 13, 2005 8:36 pm

Каквото виждаш - вилка с малко по-особено устройство ;)
Доста отдавна не съм чел нищо за продуктите на Noleen, така че не знам доколко са добри в момента. Лично на мен това не ми се струва най-практичното и добро на фона на конкуренцията, но това мнение е само теоретично, разбира се :spin:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот atanas90 » Нед Фев 13, 2005 8:40 pm

е гати и нещото аз не съм виждал никой да кара с такова нещо. ама като се има в предвид че струват 99$ ако са здрави искам [color=red][size=167]Noleen[/size][/color]
atanas90
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 2:42 pm

Мнениеот Nymphetamine » Нед Фев 13, 2005 9:10 pm

А някакъ сайт да ви се намира? В гуугъл.ком няма нищо полезно. Тая цена е толкова ниска, защото според мен шока е обикновен, сигурно няма лагери, ами втулки на ставите, липсва 20мм ос, пък и е с уши за v-спирачка. Въобще като я гледам, хич не е ориентирана към нанадолни дисциплини. Това разпира се е моето мнение, може и грешно да е.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Нед Фев 13, 2005 10:47 pm

доста интеерсно решение на проблемите с втулки/луфтове/семеринзи и компания - краката са 1 пар4е алуминий(или кото е там)...
ма "леко" странно седи стрежена спрямо шока...
и ми е чудно каде се слага лапата...
:)
+ какъв челен ъгъл би трябвало да има рамката в която да влезе тая вилка???
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот hlebarka » Нед Фев 13, 2005 11:05 pm

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

доста интеерсно решение на проблемите с втулки/луфтове/семеринзи и компания - краката са 1 пар4е алуминий(или кото е там)...
ма "леко" странно седи стрежена спрямо шока...
и ми е чудно каде се слага лапата...
:)
+ какъв челен ъгъл би трябвало да има рамката в която да влезе тая вилка???
[/quote]


хамстер, проблемите с втулки и компания най-лесно ги решават твърдите вилки.

1 1/8 threadless steerer tube
3" travel
Easton Carbon Fiber leg
Adjustable Compression and rebound
Noleen NR-2 Coil over Shock.
Weight: 3lbs 10ozs

"кото е там" е "carbon fiber" кото и аз не знам ко е
а лапата - на стержена
в ebay има още малко картинки
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Admin » Пон Фев 14, 2005 9:15 am

Имаше сайт едно време, ама вече го няма. Което ме навежда на мисълта, че Noleen вече не се произвеждат. А това значи, че ако си вземеш такава и нещо й стане, няма как да се снабдиш с резервни части (то по принцип щеше да е трудно да намериш в БГ, ама сега ще става все по-трудно и в USA;)).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 14, 2005 9:52 am

Марката Noleen принадлежи на фирмата за производство на ски К2, които първо решиха да правят велосипеди, а после се амбицираха да ги комплектоват и с вилки собствена конструкция/производство. Сътресенията на US-пазара преди 4-5 години обаче очевидно се отразиха доста тежко на К2, защото от хоризонта изчезнаха първо Noleen, а сега и MTB-присъствието на К2 здраво позаглъхна. Да не говорим, че и ските им напоследък не са нещо особено...

Както каза Admin, официален сайт на Noleen вече няма, но инфо за вилките може да се намери на сайта на К2. Моделът на конкретната (общо взето класическа паралелограмна) вилка е Crosslink Pro-Carbon, а exploded view на въпросната може да се види на адрес
[url]http://www.k2bikes.com/tech_library/2000products.asp[/url] -> 1999 Noleen Crosslink Fork Assembly
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Fery » Пон Фев 14, 2005 12:40 pm

[color=red]HLEBARKA[/color] ще уточня за "Carbon Fiber" това са изтъкани в плат графитени нишки, от който, за да се получи нещо твърдо и здраво се маже с епоксидна смола и се изтегля на вакуум. От туй става изключително здрав материал 5 пъти по здрав от стомана (за тва ако щете ми вярваите, работил съм с такъв и наистина е мн. здрав) и 10 пъти по лек от нея (то беше 9 цяло и нещо ама не помня и колко).:thumb::)
Fery
 
Мнения: 61
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 9:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Пон Фев 14, 2005 3:15 pm

без вакуум получава ли се?
да си образувам за колата малко от моливи и смола?
не се ли слага и в печка?

като говорим за коли
има ли смисъл двигателите да са свързани така:
[img]http://www.mtb-bg.com/album/hlebarka/P1010020.jpg[/img]
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Fery » Чет Фев 17, 2005 8:19 pm

Първо за първият въпрос: Не нестава без вакуум пробвал съм и става грапаво, набръчкано и вобще гадно е. Вакуума за тези изделия се създава чрез поставяне на парче дебел найлон в/у облеченият с карбон и вече намазан със смола детаил, над наилона се постажя парче плат и в/у плата се слага чисто нов чувал от доста здрав найлон без никакви дупчици и от него се изсмуква въздухът с помощта на хладилен компресор. Тва за печката не е много верно обаче, макар че при по висока температура втвърдява по-бързо и все пак температурата не трябва да е над 40 градуса. За вторият въпрос: Аз преди се занимавах с такива неща, но с разликата, че бяха професионални. Има смисъл да са свързани така, защото въртящият момент на два двигателя е по-голям от на един, при тези обаче няма значение как са, защото както гледам това е играчка и тези двигателчета са по 0,5 вата. Ако искаш да се занимаваш с нещо по сериозно, като модели с двигатели с вътрешно горене (развиват скорост от 160км/ч) пиши ми на [email protected] да ти поразясня малко как стоят нещата с тези модели:):thumb:
Fery
 
Мнения: 61
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 9:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Fery » Чет Фев 17, 2005 8:27 pm

Збравих да ти спомена, че между графит от молив и карбонов плат има огрооооооооооооооооооооомна разлика. Един молив струва 50 ст. , а 1 кв/м карбон струва около 50 лв. И карбонът е графитени нишки изплетени в плат. Има един много по здрав материал от карбона, но той е 65 лв. на кв/м и се нарича Карбон-Кевлар (стават ужасно здрави рамки от него) карбона работи на натиск, а кевлара работи на опън, така че материалът няма слаби места. Аз тренирам парапланеризъм и вървите ми са изработени от кевлар и са дебели 3мм и държат 100кг едната.
Fery
 
Мнения: 61
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 9:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Чет Фев 17, 2005 8:41 pm

Като знам колко струват 13 см при байковете, представям си ватовете на каква цена са.
Засега ще си я карам с 1 ват.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот PtD » Чет Фев 17, 2005 11:13 pm

@Fery & hlebarka: Кефите! :thumb:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Nymphetamine » Пет Фев 18, 2005 6:25 pm

[quote="Fery"]

Збравих да ти спомена, че между графит от молив и карбонов плат има огрооооооооооооооооооооомна разлика. Един молив струва 50 ст. , а 1 кв/м карбон струва около 50 лв. И карбонът е графитени нишки изплетени в плат.
[/quote]

Малко пояснение ще внеса аз (дано не звучи нахално и натрапващо, но...)
Карбон (иде от латински - Carbonium) всъщност означава вългерод. Въглерода има няколко алотропни модификации - графит, диамант, фулерен, карбин, сажди (гр. allos - "друг" и trepo (има такава "~" чертичка над "о"-то) - "обръщам" (свойството на някои химични елементи да съществуват в свободно състояние под друга форма, с различни химични и физични свойства)). В случая с карбоновите нишки: графит са, точно като този в моливите, защото диамантът е твърде твърд :), за да бъде обработван, фулеренът е пластичен и се разтваря в органични разтворители, карбинът е прах, а саждите знаем какво са. Хубавото е, че при достатъчно висока температура (3000*С) графита, демек въглердоните нишки, могат да се превърнат в диамант. Де факто, тези с въглродни рамки разполагат с бая скъпа техника.:)
Fery, моля те не се обиждай от пояснението. Всичко което си казал е напълно вярно: въпросния материал е плат,да, от графитени нишки. Въвеждам го, защото някой, който си няма понятие наистина може да се обърка, а някой неща, според мен звучат малко объркващо ако не знаеш, пък е важно. Виж до какъв извод достигнахме...:) Между другото тунинговаш ли двигатели...на коли? Винаги ми е била интересна тази материя. Някой пък може и да си поговорим..:)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот Fery » Съб Фев 19, 2005 6:17 pm

Няма проблеми Nymphetamine, защо да се обиждам, хубаво е някой, която е учил повече Химия от мен да разясни. СПОКО:thumb::). Ако искаш да си поговорим влез в IRC в #mtb и ме намери, аз съм Fery. Можеш да ме намериш след 7:30 - 8:00 там. Ще ми е интересно да си поговорим. И тва за скъпото на тея рамки от карбон наистина е така. Незнам кои би отделил няколко хиляди (говоря за над 2000) лева за рамка. Ако се видя със учитела си по моделизъм може да говоря с него за това дали не мойем да направим калъпче за някоя рамка и да се опитаме да извадим нещо с него, той определено разбира от тези технологии.
Fery
 
Мнения: 61
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 9:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот simo » Вто Фев 22, 2005 10:34 pm

BTW edin priqtel kara6e edna podobna vilka sys sy6toto ustroistvo i hi4 ne be6e dovolen . Pyk 4esno da vi kaja az kato q karah imah 4uvstovo 4e sa mi slojili amort. na kormiloto malko e kuci4ko . Spored men istinska vilka nemoe se sravnqva s "tva" ! :^:
:fire: Тука на Бахамите е идеално за FR ;) .
Само Bender , Gracia , Root i Klassen . :P
simo
 
Мнения: 199
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Сеп 20, 2003 8:07 pm
Местоположение: Bahamas


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта