Dragan_Trial написа:Windstream, я пак кажи за двойната предна стабилизираща щанга! Тя хваща долния носач и купето - всъщност е торсионна щанга и не разбирам какво толкова натоварва, та чак и греда над двигателя да трябва да слагам (не, че не съм обикалял разни стругари да питам колко ще ми излезне една такава разпънка - няколко приятели от Лада Клуб България имат такава и са доволни)!
Гледана отстрани стабилизиращата щанга наистина си е торзионна пружина, но спрямо надлъжната ос на колата си е баш твърд лост: представи си че правиш рязък десен завой, спрямо кардана примерно центъра на тежестта на купето ти прави въртящ момент наляво (counterclockwise), изместването на лявото долно рамо на предното окачване нагоре обаче измества и левия край на стаблизаращата щанга нагоре, а покрай него се опитва да мръдне и лявата предна част на купето нагоре - спрямо коляновия вал на мотора примерно купето получава въртящ момент надясно (clockwise). Тия двата въртящи момента се наслагват, в резултат на което купето се опитва да се суче в областта пред предния прозорец. Меката стабилизираща щанга поема голяма част от силите действащи на носачите и пораждащи това усукване, обаче ако сложиш по-корава щанга (или в твоя случай две) тази й абсорбираща способност е доста по-малка, съответно по-голяма част от силите действащи на окачването ще се предават на купето, увеличаващи сученето му.
Това е горе-долу теорията, доста отгоре-отгоре - намери си учебник за дизайн на окачвания, там би трябвало всичко да си го пише в повече подробности отколкото би ти се искало да прочетеш

Между другото, осите на кардана и коляновия вал ги избрах защото обикновено лежат по средата на равнината свързваща центровете на 4-те колела, пак бая грубо приближение.
Иначе двойната предна стабилизираща щанга не съм си я измислил аз - видял съм я както по сайтовете за унгарските Лади, така и сумати мои приятели имат такива щанги по колите си от много много време и никой още не се е оплакал да му се е счупило нещо!
Е, щом е доказано че става значи си ОК, ама все пак си имай едно наум и не прекаляваш със скоростта в острите завой през лятото, особено ако гумите ти са някакви по-"лепкави".
Аз лично съм много доволен от предницата на колата в момента - пружините от Нива много добре паснаха след като ги срязах с навивка и половина - колата ляга много по-малко в завоите! Е - возията се доближава до тази на Cross Champion, но избора си е мой! С помощта на фланците и пружините мога да взимам завои, които преди съм взима със 40км/ч, с 60 примерно!:)
А, тоя номер с пружините и аз го приложих на Континентал-а, новите са над 2.5 пъти по-корави и в комбинацията с дебела стабилизираща щанга стой та гледай какво става ако съм в настроение и асфалта е сух и чист, на колко ли шофьори съм им изкарал ангелите изпреварвайки ги в завой от външната страна... Обаче ако ще правиш подобни номера сложи си нископрофилни гуми (ако вече не си го направил де), и непременно гледай да са добри че поднасянето в насрещното платно си е бая кофти изживяване
