Green rating for cars

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Green rating for cars

Мнениеот kagami » Вто Юли 17, 2007 12:16 pm

В БГ сме светлинни години назад в много отношения, но за щастие светът не се съобразява с нашата скорост на развитие - ако изобщо може да става дума за развитие в нашия случай - в посока green living, както е модерно да се казва напоследък.

Статия за това по какъв начин се изчислява Green Rating-a : http://autos.yahoo.com/green_center-article_144/

Top 100 Cars (in the US) by Green Rating: http://autos.yahoo.com/green_center-top100/

Хонда е най-напред, заедно с Тойота :)
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот bluskanie » Вто Юли 17, 2007 12:46 pm

Тц, деба тия Хонди "кирливи" :^:
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот thekidtwist » Вто Юли 17, 2007 12:57 pm

Кагами, искаш зелена кола?!

купи си Range Rover :)
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот halcor » Вто Юли 17, 2007 1:00 pm

Просто нов вид реклама "купете нашето, щото е по-екологично".

Поддържайте си колите, карайте на газ, научете да карате икономично (а не газ, газ и яка спирачка накрая), слизайте си по-често от колите (и без това в града не са ефективни) като искате да сте екологични. Освен това излиза и по-евтино.
Оправянето на стара кола може и да пести повече ресурси от производството на нова :idea: (не призовавам към каране на кошници, а към ефективно използване на съществуващите ресурси. Ама нали колата е статус, а не полезно средство...).

Ай сиктир с тая криворазбрана екология! Просто бъдете разумни и си пазете средата. На Toyota и Honda целта им не е да пазят природата, а да ви вземат парите на първо място :idea:
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот kagami » Вто Юли 17, 2007 1:25 pm

halcor написа:Ай сиктир с тая криворазбрана екология!

Ей това имах предвид като казах, че сме светлинни години назад. Добре, че сме малка държава.

halcor написа:На Toyota и Honda целта им не е да пазят природата, а да ви вземат парите на първо място :idea:


Има начин да вземеш парите на хората и като пазиш околната среда. В Япония този въпрос е особено болен, защото е остров с територия 3 пъти колкото нашата и население 127 милиона (гъстотата на населението е 335 души/кв.км, докато при нас е 71). Затова Тойота и Хонда нямат голям избор, освен да дърпат (сравнително) екологично чистите технологии напред - иначе потенциалните им клиенти ще изпогинат от астма в най-добрия слуай.

halcor написа:Просто бъдете разумни и си пазете средата.

:) :agree:
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот halcor » Вто Юли 17, 2007 2:10 pm

Така е, не съм казал, че са несъвместими екологията и парите. Toyota и Honda наистина нямат полза да заложат на мощни коли, "който ни кара е ебаси алфа-самеца и му е голяма оная работа", "с нас винаги ще отлепяте първи на светофара" и подобни меми. Само дето... не вярвам да има компания, която да постави общото благо преди собствената си печалба.

Та мисълта ми е кое е по-екологично:
а) имаш бензинова кола, от която си доволен и ти върши добра работа и решаваш, че ще си по-екологичен =>
караш предимно колело в града, поддържаш си колата изправна, слагаш газова уредба, караш спокойно и като видиш червен светофар пускаш газта и стигаш по инерция до светофара, който светва зелено
(бонус: убергъзарите, които са те задминали с ръчка и са набили спирачки тепърва трябва пак да ускоряват докато ти кротко си ги задминаваш през някоя свободна лента, освен това си по-напред от тях с гориво, по-малко вредни емисии, феродо и обща амортизация на колата)

б) казваш си "ааа, искам да съм екологичен, моята текуща кола много мърси, ще си взема нова екологична такава, гласовете така ми казаха". Взимаш си най-якия хибрид на Toyota (идеята, че в града имаш много спирания и потегляния, които по-ефективно се обезпечават от електродвигателя си е хитра, ама някакси възпитава всички да си останат по колите в града с всички недостатъци, произтичащи от това и с чистата съвест, че са по-екологични. На извънградско от хибрида няма кяр), за който са вложени пари за производство и заебаваш нещо, което ти върши работа. Е това ако не е хабене на ресурс и консуматорщина и ПЕЧАЛБА за големите еколози...

Освен всичко, вариант а) в общия случай е и доста по-евтин...

Това ми е мисълта, екологията е в главата, другото са рекламни брътвежи и моди.

Гледай как ще се реши и кризата с боклука като стане по-изгодно да добиваш ресурси от боклук вместо да търсиш източници, които намаляват... джапанките са добър пример за това :)

Edit: сетих се за следния паралел: трябва ви компютър, с който да си пишете документи, да си чатите, да зяпате Интернет и прочие такива работи. Ако се увлечете по моди: баяяя може да олекнете за мощ, която няма да употребите. Иначе и една пентиум тройка с линукс би вършила перфектна работа, а цената е много пъти по-ниска. Освен това сте екологични, щото ако никой не употребява пентиум тройките или другите по-дърти компютри (които също могат да вършат перфектна работа), те ще бъдат изхвърлени и ще се изхабят ресурси за създаване на нови компютри, които да ви бъдат продадени. Цикълът цикли грозно, зловещо :)

Не бъдете нито клошари, нито консуматори, мислете и намерете тънкия баланс. Бъдете щастливи и не забравяйте, че няма мерна единица за щастие, но според мен мислейки имате много по-добри шансове да го постигнете (е това малко като за темата за религиите се получи :D).

Айде поздрав с Guano Apes - Open Your Eyes :)
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот Velio » Пон Авг 06, 2007 10:10 am

Play it safe
Аватар
Velio
 
Мнения: 85
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 12:49 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Пон Авг 06, 2007 6:48 pm

kagami написа:В Япония този въпрос е особено болен, защото е остров с територия 3 пъти колкото нашата и население 127 милиона (гъстотата на населението е 335 души/кв.км, докато при нас е 71). Затова Тойота и Хонда нямат голям избор, освен да дърпат (сравнително) екологично чистите технологии напред - иначе потенциалните им клиенти ще изпогинат от астма в най-добрия слуай.


Не че нещо, но логиката ти е доста сбъркана :peace:
помисли върху двете думички: пазар + глобален и виж къде двете компании продават най-много.

Edit: a, да, щях да забравя, бебетата ги носят щъркелите :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пон Авг 06, 2007 8:19 pm

bikerider написа:
Не че нещо, но логиката ти е доста сбъркана :peace:
помисли върху двете думички: пазар + глобален и виж къде двете компании продават най-много.


Хм, ама и твойта кънти малко ;) Като продават най-много навън, не значи, че си подценяват вътрешния пазар, нали? ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Авг 06, 2007 8:49 pm

Факт е, че "зелените" коли нито са толкова зелени, нито си струва да ги плащаш.Мода без покритие. Поне за момента.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Пон Авг 06, 2007 9:56 pm

halcor написа:Така е, не съм казал, че са несъвместими екологията и парите. Toyota и Honda наистина нямат полза да заложат на мощни коли...


В Япония и въобще в Азия синия път е много слабо познат, както у нас техния, там производителите на автомобили се конкурират с производителите на мотоскутери, така че ако използваш неадекватна за тамошаната модалност на времето гледна точка ще получиш неадекватни резултати

София е може би много по-близо до азиатската ситуация отколкото която и да е друга част на България и въобще Европа, плътността на населението е около 130000 души/кв.км, а това което те разбират/неразбират използват/неизползват подлежи на постоянна промяна ^__^
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот rarekin » Пон Авг 06, 2007 11:30 pm

Докато не видя автомобили с ИЗЦЯЛО електрически двигатели на цени под 10000 евро няма да мога да повярвам, че "зелената вълна" е нещо повече от нова стратегия за налагане на пазара на автомобили. В крайна сметка е ясно, че електродвигателите нямат конкуренция (спрямо ДВГ или хибридните технологии,които в момента се вграждат като инженерни решения в автомобилостроенето) откъм КПД, а да не говорим за емисии на CO2 и други парникови газове
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот PtD » Пон Авг 06, 2007 11:57 pm

Неведнъж сме обсъждали, че електромобилите имат всъщност МНОГО по-ниско КПД от обикновено ДВГ (става дума за целия цикъл гориво -> механична енергия). Това се дължи на сравнително ниското КПД на получаване на ел. енергия по разпространените методи (ТЕЦ, АЕЦ) , а също и на ниското КПД за съхранение на енергия под форма на електричество.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот rarekin » Вто Авг 07, 2007 12:44 am

@PtD

:agree:

...но зависи в какъв контекст са поставени нещата.


..The tank-to-wheel efficiency of a fuel cell vehicle is about 45% at low loads and shows average values of about 36% when a driving cycle like the NEDC (New European Driving Cycle) is used as test procedure.[12]. The comparable NEDC value for a Diesel vehicle is 22%.

rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот screamBoy » Вто Авг 07, 2007 6:40 am

без съмнение
дизелите са измежду най-неекологичните не от днес или вчера
има си с 2 вида газ, има с бензин, има с водород, и с други горива има
за момента май най-'еко' са с някой от видовете газ, ако не се лъжа с метан, защото се произвежда еко и защото се разгражда еко, което никак не може да се каже за петролните горива - дизел и бензин
а има и на слънчеви батерии (т.е. наистина еко електрозадвижвани автомобили), има и материали осигуряващи над 43% процента КПД при преработката светлина->електричество, а на пазара няма нищо такова ^__^

но, като се говори за тия неща рекламите на който и да е производител са като рекламите на който и да е производител на печки - т.е. смешни - може да се пече с помощта на 1кв.м картон облицован с фолио стига да има слънце и не е нужна печка, но нещата са добре уредени всички да ползват печки а не нещо екологично
та така и с колите

и значи похвала биха могли да получават само тези които се стремят да променят нещата, в случая това са японските производители.
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот PtD » Вто Авг 07, 2007 7:17 am

@rarekin, тоя tank-to-wheel са го сметнали добре, ама water-to-hydrogen-to-tank са пропуснали да го включат! A точно той включва пак производство на електроенергия с КПД между 30 и 40%. Та излиза че имаме 0.35 ел.енергия * 0.45 двигател, става 15% тотал (грубо). А дизелите гонят 40%.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 07, 2007 12:20 pm

PtD написа:
bikerider написа:
Не че нещо, но логиката ти е доста сбъркана :peace:
помисли върху двете думички: пазар + глобален и виж къде двете компании продават най-много.


Хм, ама и твойта кънти малко ;) Като продават най-много навън, не значи, че си подценяват вътрешния пазар, нали? ;)


Не съм твърдял такова нещо :)
Оборвам логиката на kagami в точката, че еко-мобилите видите ли са еко, щото в Япония било фраш. NC го каза по-горе - и аз това твърдя - еко-мобилите са еко основно в маркетинга и рекламата. Или сега ще ми кажеш, че има една модификация на модела X за навън и друга (по-еко) за Япония? :)

Edit: още нещо:
"Pollution from manufacturing the vehicle and its components."
кой рейтва това и въз основа на ЧИИ данни? :)

PtD написа:@rarekin, тоя tank-to-wheel са го сметнали добре, ама water-to-hydrogen-to-tank са пропуснали да го включат! A точно той включва пак производство на електроенергия с КПД между 30 и 40%. Та излиза че имаме 0.35 ел.енергия * 0.45 двигател, става 15% тотал (грубо). А дизелите гонят 40%.


:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Вто Авг 07, 2007 1:50 pm

bikerider написа:Или сега ще ми кажеш, че има една модификация на модела X за навън и друга (по-еко) за Япония? :)


Не, ще ти кажа, че има един модел (еко) за Япония, друг за Европа, трети за Америка, четвърти за Азия...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 07, 2007 2:43 pm

Чудесно. Значи все пак има разделение и "еко"-то не е нищо друго освен локална маркетинг стратегия. QED.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Вто Авг 07, 2007 3:25 pm

bikerider написа:Чудесно. Значи все пак има разделение и "еко"-то не е нищо друго освен локална маркетинг стратегия. QED.


Не е маркетинг стратегия. Sales стратегия е. И не заради екото, а заради различните желания на потребителите в различните региони. (А също и заради различните изисквания.)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 07, 2007 3:35 pm

Извинявам се, че гледам на sales като част от маркетинга, сигурно е щото съм лаик :)

Мисълта ми е друга, но отново ще задълбаем. Важното е, че ти потвърди това, което другите казват - компаниите на първо място удовлетворяват исканията на локалните пазари, тоест целта им на първо място са парите, а не екологията. Което не е лошо, разбира се, важното е да има все пак някакъв напредък в опазването на околната среда, било то само в Япония, нали :)

Въпроса е, че kagami се опитва да изкара тези факти като част от системно усилие да се произвеждат по-екологични коли. Което не е вярно, поне засега.


Edit: още нещо:
"Pollution from manufacturing the vehicle and its components."

кой рейтва това и въз основа на ЧИИ данни? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот rarekin » Вто Авг 07, 2007 11:57 pm

@PtD



...rarekin, тоя tank-to-wheel са го сметнали добре, ама water-to-hydrogen-to-tank са пропуснали да го включат! A точно той включва пак производство на електроенергия с КПД между 30 и 40%. Та излиза че имаме 0.35 ел.енергия * 0.45 двигател, става 15% тотал (грубо). А дизелите гонят 40%.



Хмммм. Ми то и дизелите не горят чист петрол направо от кладенците нали?
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот PtD » Сря Авг 08, 2007 8:49 am

rarekin написа: Хмммм. Ми то и дизелите не горят чист петрол направо от кладенците нали?


Задълбаваш в посока, за която си нямаш идея. Само няколко малки подсказки ще ти дам: ТЕЦовете също искат да им донесеш мазут/газ от кладенците, нали така? Не е като да извира направо в котела...

А уранчето, дето се добива за АЕЦ, имаш ли бегла представа колко енергия се изразходва, за да се обогати?

Т.е. за дизелярките имаме кладенец - (~100% КПД) - резервоар - (40% КПД) - движение
За електричките имаме кладенец - (~100% КПД) - ТЕЦ - (40% КПД) - Електричество - (? < 100% КПД) - Водород - (~100% КПД) - Резервоар - (40% КПД) - движение.

Та къ мислиш ти, кое е по-ефективно като сумарен процес?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот rarekin » Сря Авг 08, 2007 10:40 pm

@PtD

Така както си го написал - дизела. Понеже темата е интересна ще се поинтересувам повече, за да не


...Задълбаваш в посока, за която си нямаш идея...

:agree:

А после може пак да поговорим :)

:popcorn:

P.S. Аз имах нещо друго впредвид, а не точно това което спомена ти/и накъдето тръгнаха репликите, но понеже сега не мога да си прецизирам това което искам да кажа, а ми трябва малко допълнителна информация ( и време, за да я получа, каквото в момента нямам) вероятно ще резюмваме толкс лейтър :)

:beer:
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот TOYAGA » Сря Авг 08, 2007 11:29 pm

Ебаси! Тук глупостите са още повече от тук! :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот rarekin » Сря Авг 08, 2007 11:45 pm

@TOYAGA

...Ебаси! Тук глупостите са още повече от тук! :D


:rofl: . Еми свърши ТУРА и затва :rofl:
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот TOYAGA » Сря Авг 08, 2007 11:48 pm

rarekin написа:Еми свърши ТУРА...


УРА!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София


Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта