Коя дискова спирачка е по-добра, механична или хидравлична

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Коя дискова спирачка е по-добра, механична или хидравлична

Мнениеот stefanakus » Сря Дек 03, 2008 9:14 pm

Скоро ми казаха че хидравликата била по хубава за мокра настилка, като мокър асфалт, защото не блокирала колелото и имала ефекта на ABS-а ако мога да се изразя така, искам да попитам вас, защото мисля да си сложа хидравлика, а пък чувам лоши отзиви за нея,
Предварително благодаря :beer:
Аватар
stefanakus
 
Мнения: 154
Рейтинг: 985
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 9:38 am
Местоположение: надежда 1

Мнениеот bozidar » Сря Дек 03, 2008 9:20 pm

Задай си въпроса по друг начин и сам ще си отговориш. Първо почети малко преди да задаваш тъпи випроси. Абе аджаба защо на колите спирачките са хидравлични, щом механиката е по добра?
ПП:мерси за минуса
Последна промяна bozidar на Сря Дек 03, 2008 10:08 pm, променена общо 1 път
Аватар
bozidar
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1406
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 8:18 pm

Мнениеот jd » Сря Дек 03, 2008 9:40 pm

Име ефект на космически кораб, с АБС, ЕПС, турбо шукар гъзар "спри-на-място" система. :rofl:

Иначе по същество - разликата (предимно) е в усилието, което влагаш, за да натиснеш лостчетата и да спреш, както има и голяма разлика в начина на поддръжка. ;) Ако чакаш да спреш на мокър асфалт, без каска, няма да стане (нали си взе каска вече, надявам се?)

:beer:
Изображение
Аватар
jd
 
Мнения: 1721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 2:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот stefanakus » Сря Дек 03, 2008 9:58 pm

jd написа:Име ефект на космически кораб, с АБС, ЕПС, турбо шукар гъзар "спри-на-място" система. :rofl:

Иначе по същество - разликата (предимно) е в усилието, което влагаш, за да натиснеш лостчетата и да спреш, както има и голяма разлика в начина на поддръжка. ;) Ако чакаш да спреш на мокър асфалт, без каска, няма да стане (нали си взе каска вече, надявам се?)

:beer:

взех си, еми мерси за отговора
Аватар
stefanakus
 
Мнения: 154
Рейтинг: 985
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 9:38 am
Местоположение: надежда 1

Мнениеот jd » Сря Дек 03, 2008 10:29 pm

stefanakus написа:взех си, еми мерси за отговора

:agree:
Изображение
Аватар
jd
 
Мнения: 1721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 2:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот SpoileR » Сря Дек 03, 2008 10:44 pm

Механичната е по- добра...разбира се... :^:


@jd Пропусна Anti- Skid системата... :^:
:popcorn:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот -=[V@N10*P!4A]=- » Сря Дек 03, 2008 10:54 pm

Механичките спирачки са с една статична накладка и една подвижна-едно бутало. Хидравличните са с по 2, 4 и т.н. бутала. Повече бутала->по-голяма спирачка сила. Спирането става по-бързо с притискането на диска и от двете страни, отколкото само от едната.
И лостчето ти е по-меко като си с хидравлика.
Аватар
-=[V@N10*P!4A]=-
 
Мнения: 241
Рейтинг: 990
Регистриран на: Вто Мар 18, 2008 9:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Дек 03, 2008 10:56 pm

-=[V@N10*P!4A]=- написа:Механичките спирачки са с една статична накладка и една подвижна-едно бутало. Хидравличните са с по 2, 4 и т.н. бутала. Повече бутала->по-голяма спирачка сила. Спирането става по-бързо с притискането на диска и от двете страни, отколкото само от едната.
И лостчето ти е по-меко като си с хидравлика.


:bigeyes:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Alpina » Сря Дек 03, 2008 11:02 pm

Не се пули, ти нищо не разбираш, слушай го какво приказва :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот -=[V@N10*P!4A]=- » Сря Дек 03, 2008 11:46 pm

@did
@Alpina
Повече бутала, по-голяма площ на натиск.
Там механиката има дърпало, а не бутало, тва е се 1.
Верно, че и повечето хидравлики са с по-една подвижна накладка.
Е добре де, наговорил съм малко глупости.
Последна промяна -=[V@N10*P!4A]=- на Сря Дек 03, 2008 11:56 pm, променена общо 1 път
Аватар
-=[V@N10*P!4A]=-
 
Мнения: 241
Рейтинг: 990
Регистриран на: Вто Мар 18, 2008 9:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот SpoileR » Чет Дек 04, 2008 12:35 am

Хах, което ми напомня:

аз съм карал със дискова + в брейк отпреде :D Много си е добре ! :D

И лостчетата едно под друго и със по 2 пръста на всяко... спира кат кОпеле! :santa2: :hbang2:

Ама 30 лостчета и 18 000 жила ии.... и е леко идиотско, та го махнах :^:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Дек 04, 2008 1:34 pm

V@N10*P!4A написа:Е добре де, наговорил съм малко глупости.
И продължаваш да говориш още.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот EmZo » Пет Дек 05, 2008 1:48 pm

-=[V@N10*P!4A]=- написа:@did
@Alpina
Повече бутала, по-голяма площ на натиск.


А такаааа, обясни им на тия двамата, че нищо не разбират и само спамят по темите!

@SпoileR Ама ти сериозно ли? :bigeyes: :rofl:
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Re: Коя дискова спирачка е по-добра, механична или хидравлич

Мнениеот chill » Пет Дек 05, 2008 5:10 pm

stefanakus написа:Скоро ми казаха че хидравликата била по хубава за мокра настилка, като мокър асфалт, защото не блокирала колелото и имала ефекта на ABS-а ако мога да се изразя така, искам да попитам вас, защото мисля да си сложа хидравлика, а пък чувам лоши отзиви за нея,
Предварително благодаря :beer:


Слагай хубава хидравлика без да се замисляш много.

Това за блокиране на колелото и ефект на ABS, звучи малко тъпо, но можем да допуснем, че при равни други условия, хидравличната има по-добра модулация.
Pain is weakness leaving the body.
Аватар
chill
 
Мнения: 636
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 2:50 pm

Re: Коя дискова спирачка е по-добра, механична или хидравлич

Мнениеот stefanakus » Пет Дек 05, 2008 6:43 pm

chill написа:
stefanakus написа:Скоро ми казаха че хидравликата била по хубава за мокра настилка, като мокър асфалт, защото не блокирала колелото и имала ефекта на ABS-а ако мога да се изразя така, искам да попитам вас, защото мисля да си сложа хидравлика, а пък чувам лоши отзиви за нея,
Предварително благодаря :beer:


Слагай хубава хидравлика без да се замисляш много.

Това за блокиране на колелото и ефект на ABS, звучи малко тъпо, но можем да допуснем, че при равни други условия, хидравличната има по-добра модулация.

Благодаря, аз не съм си го измислил тва за ABS прочетох го в нета и доста хора са ми го казвали, значи утре слагам хидравлика
Аватар
stefanakus
 
Мнения: 154
Рейтинг: 985
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 9:38 am
Местоположение: надежда 1

Re: Коя дискова спирачка е по-добра, механична или хидравлич

Мнениеот chill » Пет Дек 05, 2008 7:24 pm

stefanakus написа:
chill написа:
stefanakus написа:Скоро ми казаха че хидравликата била по хубава за мокра настилка, като мокър асфалт, защото не блокирала колелото и имала ефекта на ABS-а ако мога да се изразя така, искам да попитам вас, защото мисля да си сложа хидравлика, а пък чувам лоши отзиви за нея,
Предварително благодаря :beer:


Слагай хубава хидравлика без да се замисляш много.

Това за блокиране на колелото и ефект на ABS, звучи малко тъпо, но можем да допуснем, че при равни други условия, хидравличната има по-добра модулация.

Благодаря, аз не съм си го измислил тва за ABS прочетох го в нета и доста хора са ми го казвали, значи утре слагам
хидравлика

По-добра модулация, по-прецизно дозиране на силата, с която стискаш лостчето - ergo по-лесно да не блокираш колелото, когато не искаш. Не че съм карал с механична дискова (всичките са ми хидравлики), но изглежда това са имали предвид с този "ABS".
Pain is weakness leaving the body.
Аватар
chill
 
Мнения: 636
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 2:50 pm

Мнениеот outfaced » Пет Дек 05, 2008 7:40 pm

Благодаря, аз не съм си го измислил тва за ABS прочетох го в нета и доста хора са ми го казвали, значи утре слагам хидравлика


Донякъде и от личен опит да ти кажа ... щом не знаеш какво искаш и щом не разбираш, какво може даден чарк точно и защо е направен, значи не е за тебе ...
Ако ти обясним сега тука (или пише по нета ... а аз съм сигурен че пише) колко са яки карбоновите курбели, утре и карбонови курбели ли ще сложиш :crazy:
Наясно ли си колко различни могат да бъдат хидравличните спирачки помежду си ... или викаш то все е спирачка и щом е хидравлика ша е ЯКО

моя съвет е първо да се научиш кое за какво е и как се ползва спирачка :)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта