Позиция на шок

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Позиция на шок

Мнениеот vfilipov » Пет Яну 23, 2015 11:53 am

Здравейте.Има ли значение как ше бъде обърнат въздушният шок?В момента моят е с буталото нагоре(така взех рамката),но гледам ,че надписите са наобратно.
Благодаря
vfilipov
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 29, 2013 7:40 pm

Re: Позиция на шок

Мнениеот xargs » Пет Яну 23, 2015 12:56 pm

Значението обикновено се определя от самата рамка - в едната посока може да няма достатъчно място за по широката част на шока. На някои рамки пък няма значение. Най-добре дай снимка или кажи поне какъв модел е рамката и шока.
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: Позиция на шок

Мнениеот vfilipov » Пет Яну 23, 2015 1:43 pm

F6 ,а шокът е RS Ario
vfilipov
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 29, 2013 7:40 pm

Re: Позиция на шок

Мнениеот LUDIO » Пет Яну 23, 2015 1:51 pm

В тази статия можеш да видиш как е сложен въздушен шок на стария F6.
http://mtb-bg.com/index.php/products/test/348-test0049
И на по-новия
http://mtb-bg.com/index.php/products/te ... 85-drag-f6
Аватар
LUDIO
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 2:20 pm
Местоположение: София

Re: Позиция на шок

Мнениеот veskoz » Пет Яну 23, 2015 3:45 pm

Разбира се, че с настройките нагоре! На стария ми РАМ беше обратно с уговорката, че воденето било по-незнамситамси к'во. Ми.. обърнах си го. Освен всичко останало за мазането на буталото (особено при Fox (и същевременно уплътняването му чрез синята кръв)) е повече от препоръчително да е с настройките нагоре. Отделно при рамки с хоризонтален шок или наклонен в хоризонтала е хубаво да се обръща байка преди експоатация. Идеята е да се разнесе маслото по уплътняващите пръстени, шайби и т.н.
Реално при различните типове окачване има разлика в радиалното движение на шока около втулката. Примерно при кобилицата (FSR, Maestro и др.) втулката се върти повече отколкото тази при рамката. Мисля, че повечето изхождат от това, че бутало се сменя/намира по-лесно от тяло на шок (предвид по-честата смяна на втулки на съответния край на шока).
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта