Избор на градско/селско колело

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Сря Мар 18, 2015 3:30 pm

Нека и аз да дам своя принос към множеството вече съществуващи теми, които не ми помогнаха за избора. Искам да си купя велосипед за градско (7 км през центъра на София), за парка, рядко за Витоша (нищо екстремно) и лятото на вилата (черни пътища) и всичко това за под 700 лв. Преди да сте ме пратили да изчета целият форум искам да кажа че доста от темите съм ги научил. От наученото съм филтрирал избора до
Гуми ~29“ за по-гладко возене;
Вилка със заключване (не съм убеден че твърда ще ми хареса)
Читави спирачки (по възможност дискови)
И добри скорости
Първият ми избор беше Sprint APOLON ELITE 29" 2014 http://bikesport.bg/bg/products/2163-sprint-apolon-elite-29_quot_-2014-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8_ харесват ми компонентите, но за сега отпада заради цената и това че не е хибрид.

После cross GRX 8 29" 2015 заради промоцията http://www.sportdelivery.com/bg/product/27496-cross-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4-GRX-8-29-2015/5051-- но и то е не МТБ.
От хибридите първо видях Sprint SINTERO MAN 28" 2014 http://bikesport.bg/bg/products/2197-sprint-sintero-man-28_quot_--2014-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8-_-%D1%85%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8_ но няма заключване на вилката а и скоростите не са кой знае какви.
Старият модел SINTERO MAN 28" http://bikesport.bg/bg/products/1220-sintero-man-28_quot_-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8-_-%D1%85%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8_ е и на по-добра цена и няма горните недостатъци
Отворен съм и за други предложения и съвети. Ще съм благодарен и за мнение за drag GRAND CANYON.
Благодаря предварително на всички.
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 10:05 am

Последно хибрид ли искаш или планинско с 29 цолови гуми, защото хибридите са с 28 цолови и по-често са без хидравлични дискови спирачки /особено под 700 лева/.
Общо взето при този бюджет правилно си се насочил към стария спринт синтеро, защото той и драг гранд каньон про от 655 лева - http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gra ... -2015.html дават най-много за цената си.
Аз имам гранд каньон ТЕ /взех го на промоция с 24% намаление/ и съм много доволен от него, но той първо е по-висок клас, а второ е силно надценен от производителя и на цена 895 лева някак си не е със 300 лева по хубав от Град Каньон Про.
Виж и моделите на скот, те сега са доста намалени /30%/ и за до 700 лева има такива с амортисьорни вилки, например този - http://www.scott.bg/bg/-2014/535--sport ... 0-men.html
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот carmo » Чет Мар 19, 2015 10:21 am

Ако си търсиш хибрид (което е удачният избор за описаното от теб предназначение) виж и тези Авалон-и.
Новият им модел: http://www.bike.store.bg/p153766/avalon ... d-28-.html
Старият, смятам че разликата в цената си струва и има всичко което искаш, но е малко над бюджета ти. В спецификацията има няколко грешки, но като увеличиш снимката се вижда кое, какво е: http://www.bike.store.bg/p120848/avalon ... d-28-.html
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 10:56 am

Стария авалон със заключваща вилка ли е, че не пише и не се вижда от снимките.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот carmo » Чет Мар 19, 2015 11:09 am

Снимката се увеличава (кликай и мести с "ръчичката") и се вижда добре палчето върху короната.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 11:12 am

Ако и в действителност е така и го имат наличен в подходящия размер за човека /което няма как да се разбере без мерене/, това е офертата на деня.
Другият вариант е 29-ка със хидравлики и заключваща вилка като това - http://bikesport.bg/bg/products/2170-%D ... %B4%D0%B8_ и едни по-гладки гуми с голям балон.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Чет Мар 19, 2015 11:42 am

Благодаря за съдействието
victortrt написа:Последно хибрид ли искаш или планинско с 29 цолови гуми, защото хибридите са с 28 цолови и по-често са без хидравлични дискови спирачки /особено под 700 лева/.
- не мисля че разликата между 28 и 29 е има голямо значени за карането, а по-скоро при избор на гуми.

Ако избора е между старият Sprint SINTERO MAN и Drag Grand Canyon Pro 2015 кой ще препоръчате? Но ако вдигна бюджета може би вместо Grand Canyon ТЕ, бих си взел Sprint APOLON ELITE 29" 2014 от горният линк и ще му сложа подходящи гуми.

Гледах и Scott (не и на живо) но като марка са ми чужди, а и този модел който си посочил не ми харесаха компонентите и предимно скоростите

carmo написа:Ако си търсиш хибрид (което е удачният избор за описаното от теб предназначение) виж и тези Авалон-и.
Новият им модел: http://www.bike.store.bg/p153766/avalon ... d-28-.html
Старият, смятам че разликата в цената си струва и има всичко което искаш, но е малко над бюджета ти. В спецификацията има няколко грешки, но като увеличиш снимката се вижда кое, какво е: http://www.bike.store.bg/p120848/avalon ... d-28-.html

Старият е за предочитане но мисля че нещо е объркано тук: или модела или цената. Според мен характеристиките са на този:http://koleloto.bg/product/331/cross-28-avalon-man-27-speed-model-2013.html, а цената на този: http://koleloto.bg/product/317/cross-28-avalon-trekking-24-speed-model-2013.html

А що се отнася за меренето се оказа че имам доста дълги крака 83см. при ръст 177см и ще трябва задължително да се гледа на място.
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 12:57 pm

Да де, но има разлика в рамките на които се слагат гумите. 29 цолови гуми се слагат на планински велосипеди с по-дебели визуално, по тежки и по дълги рамки. Естествено можеш да им сложиш по-тънки гуми, но не винаги това ще стои добре /ако това те бърка/.
За описания от теб начин на каране хибрид е по-подходящ, има голям избор от 28 цолови гуми.
Иначе пред синтерото и драга, според мен последният е за предпочитане, най-малкото защото е наличен, има размери /2, но все пак е нещо/, можеш да си го вземеш от реален магазин, в който да ти го настроят и ако искаш да смениш нещо като приспаднат цената на тази част, която не искаш /ако са разбрани/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот EMILEN » Чет Мар 19, 2015 2:21 pm

Аз си взех Sprint SINTERO MAN 28" 2014 и за Първа пролет ще го карам за първи път. Колебах се между Drag Grand Canyon Daily и този. Drag-ът определено е по-красивия, но венците му са на резба. Ще го карам най-вече на извънградско, защото би трябвало да мога да поддържам по-висока средна скорост.

Между другото търся мераклия, с който да си разменим гумите - търся си нещо, наподобяващо сликове, защото оригиналните са тип таралежки.
Аватар
EMILEN
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1095
Регистриран на: Съб Мар 08, 2008 9:41 pm

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 2:44 pm

Сложна работа е това със замяната на гуми. По скоро си купи сликове с широчина 30-35 мм например тия - http://www.rubena-web.com/bg/%D0%B2%D1% ... 6-37-622-1 и запази оригиналните "таралежки", защото са със защита срещу пробиване и светлоотразителна ивица, а и от добра марка. Ще ги ползваш когато ти се наложи или решиш да караш по по-неравни пътища.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Чет Мар 19, 2015 2:55 pm

Drag Grand Canyon Pro също ли са на резба?
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот EMILEN » Чет Мар 19, 2015 2:58 pm

victortrt написа:Сложна работа е това със замяната на гуми. По скоро си купи сликове с широчина 30-35 мм например тия - http://www.rubena-web.com/bg/%D0%B2%D1% ... 6-37-622-1 и запази оригиналните "таралежки", защото са със защита срещу пробиване и светлоотразителна ивица, а и от добра марка. Ще ги ползваш когато ти се наложи или решиш да караш по по-неравни пътища.


Гума за да сменя, трябва да е за смяна. Няма да си играя аз да сменям гуми за асфалт и гуми за черно, все пак не съм състезател. А на Рубена едва ли ще се доверя отново, защото за няма и 100 км успях не просто да я спукам, а да й направя дупка, през която да си пъхна пръста.
Аватар
EMILEN
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1095
Регистриран на: Съб Мар 08, 2008 9:41 pm

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот NomadRider » Чет Мар 19, 2015 3:09 pm

Потвърждавам! Rubena правят предимно ужасни гуми. Таралежките на тази марка ми станаха слик за 2 седмици :nono:
"Ако искаш здрав и евтин за поддръжка мотор, купи си колело."
Аватар
NomadRider
 
Мнения: 46
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Мар 06, 2015 11:25 pm

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 3:11 pm

Геори, задните главини на показания от мен Драг гранд каньон Про не са на резба поне според описанието в сайта. Това по принцип си личи от модела на венците, а и от броя им. 8 венеца отзад означава, че колелото е с главина на шлици. Просто Емилен се колебаеше между точно този спринт и точно този драг и не искаше мнение за други модели и модификации.
Емилен показах тези гуми като като пример, не съм казал да си ги вземеш точно тях, макар че аз имам над 500 км. с такива градско в София и не са мръднали /Рубена правят много видове гуми с различно предназначение, може да си протрил такива за черно, ако си ги карал по асфалт и бетон/. Иначе имах предвид, че е по-удачно да си купиш каквито гуми искаш и да продадеш своите. По вероятно е така да стане, отколкото да намериш някой, навит на размяна, пък той да има такива, каквито искаш, че и да иска тези, които ти имаш.
Последна промяна victortrt на Чет Мар 19, 2015 3:28 pm, променена общо 1 път
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Чет Мар 19, 2015 3:27 pm

Значи SINTERO-то отпада. Като фаворит за момента е Grand Canyon Pro 2015.
Ако този AVALON http://www.bike.store.bg/p120848/avalon-ctb-x3-2013-planinski-velosiped-28-.html няма някаква грешка в описанието и цената направо бих го поръчал, шанса е минимален и не знам как да разбера.
Като стана дума за Scott, какво ви е мнението за този: http://www.scott.bg/bg/city-urban/151-scott-sportster-x50-men.html

И пак да си попитам за планинските (знам че е различна геометрията, гумите и скоростите), но пък качеството и възможността за офроуд не я ли компенсират? Имам предвид тези двата: Cross GRX 8 29" 2015 http://www.sportdelivery.com/bg/product/27496-cross-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4-GRX-8-29-2015/5051-- или Sprint APOLON ELITE 29" 2014 http://bikesport.bg/bg/products/2163-sprint-apolon-elite-29_quot_-2014-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8_#pv_product_bg_2163_2743
Знам че последният е по скъп но ако си заслужава бих отделил 800 лв.

P.S. къде в София има няй-голям избор на Драг-ове и Крос да се видят на живо
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 3:42 pm

Много въпроси
Този скот според мен не си струва парите, защото дори намален не е много по-добър от българските си аналози. Механичните дискови спирачки не спират кой знае колко по-добре от ви-брейк, но тежат повече. Отделно е това, че като имаш главини и дискове, можеш да смениш само спирачките за в бъдеще, което е плюс, но хибрид с това оборудване няма кой знае каква нужда от дискови спирачки. Вилката обаче не пише да се заключва.
От планинските според мен, спринта си заслужава повече парите, защото при еднакви спирачки, има по-хубави задвижване /цялостна acera за 27 скорости, т.е. най-новата модификация/, вилка /доста по-хубава и се заключва/ и гуми /които са все пак само за черен път и е възможно на асфалта да си заминат доста бързо/.
Т.е. ако си вземеш хибрид ще ти е по-евтино и няма да се налагат модификации, а ако си вземеш планински, добър такъв ще е по-скъп и ще дадеш още пари поне за гуми.
Драгове наживо могат да се видят във магазините на Веломания с имена Драг зона. Кросове има на много места /в сайта им има пълен и сравнително актуален списък/. Този авалон от 2013 г. обаче май никъде го няма на живо. Иначе е малко вероятно в един магазин да има и драг, и крос, защото са малко като Кока кола и Пепси
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Чет Мар 19, 2015 3:59 pm

И само още един въпрос (засега :D )
Мнение за http://bikesport.bg/bg/products/1328-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4-ferrini-faster-24v-man--%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8-_-%D1%85%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8_ Доколкото разбирам и то е с механични спирачки но все пак....?

А реших да видя на живо тези двете и да решавам на място
Grand Canyon Pro 2015
Sprint APOLON ELITE 29" 2014
тъкно ако не ме откажете ще видя и горният Ferrini FASTER 24V MAN
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 4:29 pm

Аз нямам какво да кажа в повече от това, което написах за скота. По-добре спести 22 лева и си вземи това ферини от 722 лева, защото поне е с читав ви-брейк. Вярно е, че като си вземеш с механични дискови, после можеш да си смениш спирачките с хидравлични за 100-тина лева, но най-малкото не съм сигурен дали вилката ще издържи усукването, а и смисъл от дискови спирачки има при планинските велосипеди. С хибрид не можеш или поне не трябва да караш толкова бързо по терен, който да изисква спиране като от дискова спирачка. Приеми, че спирачките са твоята "спирачка" да не предприемаш неща, които не са разумни за колелото. Хората с шосейки карат с 50 км/ч. и пак спират и намалят, макар и с шосейни спирачки. Има някакъв здрав разум в това при какви като широчина и грайфер гуми какви спирачки да се ползват и тя е свързана с това дали и в каква степен гумата има сцепление с терена при намаляване и спиране. Комбинацията от мощни спирачки и гладки тънки гуми води до някои неприятни моменти.
Аполон Елит вече има и гуми, и рамка, и вилка, подходящи за дискови спирачки и на него просто му отиват /то и затова се казва Аполон, явно производителите смятат, че е със съвършени пропорции/.
П. С. Но никой не те спира да видиш каквото искаш, виж, разгледай и тогава реши. :beer:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Чет Мар 19, 2015 4:56 pm

Благодаря ти.
То като се замисля за този бюджет и клас, а и за тези нужди няма никакъв смисъл да се купува нещо което да се надгражда. Купувам и збравям.

Относно хибридите, заслужава ли си по-високата цена Ferrini FASTER V-brake в сравнение с Drag Grand Canyon Pro 2015?
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Чет Мар 19, 2015 5:10 pm

Сложен въпрос, по принцип при ферини плащаш отгоре за марка и рамка в сравнение със спринт. Вилката му е като на драга, но с механично заключване, а не с хидравлично /малка разлика, но хидравличното позволява да я заключваш в движение/, феринито е с цялостна асера, а драга е смесица с по-добър дерайльор. За феринито не пишеше килограми, така че общо взето избери по цвета и външния вид.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот penmark » Чет Мар 19, 2015 5:23 pm

По-добре да спести за 29 Аполон. На тея хибриди вилките са пълен шит. По-добре твърда вилка... Аполона е с XCR и хидравлични спирачки. С тея големи гуми и за града става и за село става, кеф ти и планина, пък ако се зариби може и една по-хубава вилка да му сложи като Epixon.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Пет Мар 20, 2015 9:49 am

Аз останах с впечатлението, че човекът е решил да избира между гранд каньон про и аполона, евентуално феринито и съм убеден, че ще избере аполона.
В интерес на истината вилката на моето не е nex, а ncx и затова май трябва да отбележим, че това разсъждение "То като се замисля за този бюджет и клас, а и за тези нужди няма никакъв смисъл да се купува нещо което да се надгражда. Купувам и забравям." ще е валидно по-скоро за аполона, защото двата хибрида с вилки nex рано или късно ще имат нужда от нова вилка, било твърда, било по-висок клас.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Пет Мар 20, 2015 10:12 am

Да, наистина в момента съм по-скоро за аполона, но варианите са ми три:
1. Хибрид с твърда вилка и здрави скорости.
+ Може да се избере модел с включени аксесоари и да се спестят едни 100 лв. (Калници, светлини и т.н.)
+ евтин
+ лесна подръжка
+ оптимален за градско каране (Скорости, стойка)
- забравям за черните пътища
- Трябва да се съобразявам с бордюри, дупки и др. екстри на роднитата инфраструктура.

2. Гранд Каньон Про -компромисен вариант между 1. и 3. с доста плюсове и минуси вече коментирани по-горе.

3. Аполон-а
+++ Има си всичко за което съм си мечтал :-)
+ Сравнително качествено изпълнение.
+ Няма да се замислям от къде минавам
- Скъп (за бюджета ми)
- Някой неудопства за градско (е чак пък толкова)

Трябва да се пробва, но жалко че събота е работен ден и няма да мога да обикалям.
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Пет Мар 20, 2015 10:55 am

Добре си се ориентирал, общо взето.
Първият ти вариант не е точно хибрид, а по-скоро типичния градски или трекинг велосипед, каквито за съжаление се правят малко у нас и по-често са с амортисьорна вилка. Сещам се за това http://bikesport.bg/bg/products/1330-fe ... %BD%D0%B8_ като добър вариант, но с уговорката, че калниците и багажника не са както трябва /задния калник трябва да слиза до средното движение/, а багажника или да го няма, или да се хване и за рамката. Стоманената вилка е плюс, защото поема вибрациите по-добре от алуминиевите.
Според мен този тип велосипеди особено старите имат огромен потенциал.
Аз карам такова като градско заради оборудването /калници, предпазител на веригата/, което позволява да се кара с нормални дрехи без ленти на крачолите и т.н. Мислех да го продавам, но никой не го хареса и го пребоядисах и ъпгрейднах с по-елегантни, но удобни педали и кормило цвят инокс - http://1bike.bg/blog/puch-reborn/. Като го купувах беше с багажник и кормило лястовица, но с махането и смяната им коренно се промени и от градско като тип стана хибрид /с оглед стойката на колоездача/. Нямам проблем с пътищата и бордюрите /при леко слизане и изнасяне на тежестта, както и при внимателни качвания с вдигане на предна гума/, но по павета не е приятно /което важи и за хибрид с добра вилка, а може би и за планински/. Въпреки негативните мнения за гумите на Рубена, моите са супер и вчера в дъжда и снега без проблем минах дори по жълтите павета по Гурко до телефонната палата.
Това ферини също е с геометрия на спортен велосипед и право кормило, тоест си е хибрид с твърда вилка, но има и калници и багажник.
Тези велосипеди могат да се карат и по черен път, ако е нормален /горе-долу равен/ и се карат внимателно.
Драга си знаеш, но при него има вероятност да даваш още пари за калници и светлини, както и за по-добра вилка.
Аполона е готин, но ако ти е скъп може да си вземеш Еко версията, тя също е с хидравлични спирачки, само вилката и скоростите са клас надолу, което за твоя тип каране няма да е голям проблем.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Пет Мар 20, 2015 12:37 pm

Да, прав си, аз грено се изразих за първата опция. Наистина си е типично градско колело. Тъй като едва ли ще го ползвам ежедневно за ходене на работа, остават разходките в парка и не ми е добро решение. Може би наистина ще се насоча към аполона и ако след време се окаже че често го ползвам за София да си купя второ. Може би нещо такова http://koleloto.bg/product/339/cross-28-citerra-man-7-speed-model-2013.html с вградени скорости. (тук сумата общо стана колкото за един автомобил :crazy: )
Всъщност пирвоначално се спрях на Аполон-а след като пробвах Еко-то на един приятел. но си мисля че си заслужава да се доплати за Елит имайки предвид че почти всичко попада в среден сегмент, за разлика от Еко с Altus, XCM и Tektro спирачки.
Жалко само че част от нужните аксесоари ще трябва да чакат.
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Пет Мар 20, 2015 2:28 pm

Какви толкова аксесоари са ти нужни освен каска и светлини, евентуално помпа и инструменти. Аполона не е за калници, защото така или иначе без тях при дъжс и кал ще станеш на прасе, а с калници за МТБ ще станеш на скункс /с една чиста ивица по средата/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Пет Мар 20, 2015 3:31 pm

Това заради широките гуми ли е? Не че очаквам да изляза сух от локвите, но предполагах че пазаят поне малко тези калници. А ако сменям гумите? и какви ще препоръчате?
А иначе освен изброените аксесоари имам в списъка и скоростомер (компютър)
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Пет Мар 20, 2015 3:55 pm

Да, заради широките като балон и рошави гуми, които мятат навсякъде, както и заради рамката, която не позволява захващането на нормални калници, които да стигат ниско до средното движение и да пазят краката ти например.
Гуми - http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... x-235.html за асфалт
http://www.niko-bikes.com/shop/product. ... ductID=443 смесена /бърза и безшумна на асфалт и твърди настилки, става и за черни пътеки, но при сухо и в двата случая/.
То всъщност няма универсални гуми и за сухо, и за мокро, и за асфалт, и за черен път. Винаги има елемент на компромис.
Последна промяна victortrt на Пет Мар 20, 2015 4:26 pm, променена общо 1 път
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот geori » Пет Мар 20, 2015 4:23 pm

Много благодаря :-)
Явно ще са първите за София и ще слагам оригиналните за лятото на вилата. А за тези 28 x 2.35" трябва ли да им взимам вътрешни?
geori
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 10:44 am

Re: Избор на градско/селско колело

Мнениеот victortrt » Пет Мар 20, 2015 4:32 pm

Не би трябвало. То вътрешните за 29 цола са пак 28 цолови, но от големия размер, над 35 мм май, абе на аполона вътрешните ще станат на швалбетата.
П.С. Напишете нещо, че не ме кефи аз да завършвам темите. Предварително благодаря :beer:
Последна промяна victortrt на Пет Мар 20, 2015 5:03 pm, променена общо 1 път
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта