Възползване от възможностите на TREK Hybrid

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Възползване от възможностите на TREK Hybrid

Мнениеот valentin_dr » Пон Апр 13, 2015 12:11 am

Здравейте приятели и колеги любители и маняци. Наскоро закупих TREK Hybrid, пристигна готин твърдак, но както се разбира, под думата хибрид започнах да му мисля някоя мека вилка и малко по добри гуми да речем ежки или комбинирани. Но преди да отида в сервиза и да се изложа с невежеството си, реших да се допитам до вас, имате ли информация може ли да се сложи мека вилка на колелото , би ли била подходяща и какви ще са плюсовете и минусите ?
Прикачени файлове
2015-04-05 10.53.17.jpg
(249.92 KiB) 810 пъти
2015-04-05 10.55.42.jpg
(244.24 KiB) 348 пъти
2015-04-05 10.55.16.jpg
(138.8 KiB) 331 пъти
valentin_dr
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Сря Юли 02, 2014 6:31 pm

Re: Възползване от възможностите на TREK Hybrid

Мнениеот carmo » Вто Апр 14, 2015 9:34 pm

Мека вилка (с подходящ диаметър и височина на стержена) може да се сложи, но за +ове не се сещам, а минусите са следните:
Геометрията на предния триъгълник е къса, за да е по-изправена и комфортна позата на ездача. Това означава (освен всичко друго) че много малка част от масата Ти ще се пада на кормилото, което обезсмисля предно окачване (поне при нормална за тоя байк езда). При слагане на амортесьорна ще добавиш още 40-50 мм към височината на сегашната (заради хода) и в резултат на това ще намалиш още процентното натоварване на предницата, тъй като кормилото ще е с толкова по-повдигнато, а Ти -още по-изправен. Челният ъгъл ще намалее с поне градус (което не е по-добре за управляемостта). Средното движение също ще се вдигне с около 20мм (Което отново не е по-добре за управляемостта). Отделно "хандлингът" ще стане малко "по-размазан" (а не 100% директен -както е сега), заради нормалните луфтове при "меката" вилка. Та освен негативите от тая интервенция, ще добавиш и над килограм отгоре към иначе не лошото общо тегло, които винаги ще носиш, но много рядко ще са ти от полза.
Принципно този байк не е тип "хибрид" а "ърбан" и всичко си му е ОК (вкл. гумите), и е типично асфалтов, а не оф-роуд, та както се казваше "по дубре нидей" :D Хората пари дават за такъв "градски боец", а ти искаш да го вкараш в "окопна война" -имай милост, нека ти служи там за където е правен.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Възползване от възможностите на TREK Hybrid

Мнениеот victortrt » Сря Апр 15, 2015 8:58 am

Само да добавя, че дори и с хубава амортисьорна вилка като за този тип велосипед, той пак няма да става особено за черно, поне моят опит сочи това.
Тоест там, където по черно може да се мине с твърда вилка, ще може и с амортисьорната малко по комфортно.
Понеже навсякъде има асфалт, по добре си го карай по настилки и леки черни пътища, а ако ти се дават пари за ъпгрейди, смени спирачките с хидравлики /макар че лостчетата ти са комбинирани с командите и ще е по-сложно/.
За по-мека возия може да си сложиш и подобни гуми, ако каплата ти ги побира - http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... 8x200.html макар колелото да е по-добре с тънки и бързи гуми.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Възползване от възможностите на TREK Hybrid

Мнениеот valentin_dr » Чет Апр 23, 2015 2:20 pm

Благодаря ви за адекватните отговори и мнения. направих лек преход 25 км извън Варна и установих че колелото е създадено да хвърчи с висока скорост. Отказвам се от всякакъв тип упгреид, това е малка ракета. Благодаря ви отново. Ако има някой от Варна да сигнализира, да изскачаме през почивните дни.
valentin_dr
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Сря Юли 02, 2014 6:31 pm

Re: Възползване от възможностите на TREK Hybrid

Мнениеот victortrt » Пон Апр 27, 2015 12:35 pm

Ами това е положението. Карай го по предназначение и това е. По принцип този тип велосипеди са идеални за хора, които искат просто да карат за удоволствие, защото стават за бързо каране по асфалт, но и за леки черни пътечки. Вярно не са бързи като шосеен велосипед.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта