Проблем със задната гума...

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Проблем със задната гума...

Мнениеот mnh » Вто Дек 20, 2005 9:35 pm

Здравейте!Искам да покарам малко колело когато навали доста сняг обаче имам един проблем който ме мъчи(най-вече краката ми).
Задната гума стои на криво, т.е. гумата е близко до една от тръбите на рамката а от другата страна е доста далеч..и съответно се върти доста по трудно тъй като няма инерция...как мога да опрарвя проблема?!Колелото ми не е нищо особено...купено е през '99 година...марка Balkan с 21 скорости...досега съм доволен от него
mnh
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 9:32 pm

Мнениеот Alpina » Вто Дек 20, 2005 9:50 pm

Според мен не са затегнати винтовете на оста както трябва, освободи ги, нагласи я правилно и тогава ги стегни... представям си как се кара, ако е така усукана
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот climb » Сря Дек 21, 2005 12:49 am

Провери и оста защото аз имах същия проблем и единия път беше крива оста, а след като я смених(около 1-2 седмици) беше направо счупена и поне при мен зарад това правеше тоя проблем
Аватар
climb
 
Мнения: 506
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Авг 20, 2004 10:44 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mnh » Сря Дек 21, 2005 10:54 am

и какво правя ако оста е крива?!Пфф...направо ужас е така.Не го пожелавам на никого!
mnh
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 9:32 pm

Мнениеот Ozzie » Сря Дек 21, 2005 11:18 am

[quote]и какво правя ако оста е крива?![/quote]
Елементарно Уотсън- сменяш я с нова. Която също не е застрахована с/у огъване след известно време. При главините на резба проблема е, че оста не е напълно разтоварена, което неизбежно води до изкривяване след време.
P.S. Предполагам, че задната ти главина е с резба за венците, а не на шлици?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот axelmax » Сря Дек 21, 2005 1:24 pm

Каква е главината??
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот mnh » Сря Дек 21, 2005 3:50 pm

значи сега тряба да изкарам колелото и да разглобя отзад движението...главината или както се наричаше...
и като я разглобя?!
мисля само да я гресирам отвътре и преди това да я почистя от мръстотията ако има такава.
Така ли да постъпя?
mnh
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 9:32 pm

Мнениеот Phantom » Сря Дек 21, 2005 4:07 pm

Преди да я гресираш провери дали оста не е изкривена,защото аз сменям вече два пъти за една година.Ако е крива купуваш нова,сменяш си я и си готов.Само незабравяй да я смажеш преди да затвориш главината.
P.S.Задължително я изчиставаш от старата смазка преди да слагаш новата.
Лесно ми е, защото се задоволявам само с най-доброто.
Phantom
 
Мнения: 197
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 30, 2005 11:18 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Сря Дек 21, 2005 8:03 pm

А неможе ли оста да е здрава, просто да са се отхлабили гайките и да е застанало накриво колелото?

@mnh: преди да правиш каквото и да било друго провери първо дали има луфт в главината (хващаш гумата и мърдаш странично на колелото в двете посоки, ако има луфт (ще го усетиш) наистина може да е счупена оста или да са се разхлабили лагерите. Ако няма луфт, отвий двете гайки, фиксиращи колелото към рамката. После завий първо тази откъм обтегача и я затегни доволно. После намести гумата да минава през центъра на рамката и да не опира и затегни и лявата гайка. По принцип може и в обратен ред, но мисля че така ще ти е по-лесно. Отдавна не съм се занимавал с такива главини откакто минах на QR :D
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот axelmax » Сря Дек 21, 2005 10:12 pm

ако главината е на резба
дали си с автомат или не
нема значение пак отваря луфт,но по бавно
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот vlassadar » Вто Дек 27, 2005 2:33 pm

При определени обстоятелства може да ти се изкриви и самата рамка, срещу което малко можеш да направиш и не ти го пожелавам, но провери, защото каквото и да направиш за главината, няма нищо да стане.
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bi-King » Вто Яну 10, 2006 1:55 pm

vladassar е напълно прав за това.При всички рамки след време (а то е минало доста от '99) и най-вече след аграрщини над стоманени рамки, в което аз имам доста стаж :D...
исках да кажа: ако рамката е стоманена(а тя сигурно е) гледай ушите на рамката за задната ос да са успоредно на равнината на цялата машина.Ако не са... от там идва посукване в тях,което НЕ МОЖЕШ да компенсираш с разместване на гайките!Същият проблем ме мъчеше 2 години с 2 различни рамки... аз лично изправях с клещите !!МНОГО ОПАСНО!!:skull::skull::skull::skull:
и това решаваше проблема временно.Ако рамката ти,обаче е Алумин, както беше втората ми, изправия няма:splat: караш както си е.
И аз се надявам да не ти е това случая,ама не е много невероятно.:indiffe:
p.s. ако е мека рамката виж дали не е посукан триъгълника,и тва се случва.Тогава задното колелото "лежи" на една страна.просто гледай!
:peace:успех!
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот klmn » Вто Яну 10, 2006 8:33 pm

Некой сетИ ли се за варианта че каплата може да е криво наплетена,тоест шината да е по-близо до рамката в едната посока.Оправя се като се отпуснат спиците от едната страна и съответно се натегнат от другата..:bulb::D:D
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Ozzie » Вто Яну 10, 2006 8:55 pm

Аз си мисля, че автора на темата вече си е решил проблема. Минаха 20 дена от тогава, освен това: [quote]Некой сетИ ли се за варианта че каплата може да е криво наплетена...[/quote]

'ми не сме се сетили... [quote]Колелото ми не е нищо особено...купено е през '99 година...[/quote]

Искам да го видя тоя дето 6 години!!! се е мъчил и накрая търси съвет къде му е проблема... Освен това май и човека с проблема е загубил интерес към темата...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот klmn » Вто Яну 10, 2006 9:32 pm

Важното е че дава тема за обсъждане...:spin:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Bi-King » Вто Яну 10, 2006 10:34 pm

@klmn:beer: така е.
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот bikerider » Чет Яну 12, 2006 7:57 pm

[quote="klmn"]

Некой сетИ ли се за варианта че каплата може да е криво наплетена,тоест шината да е по-близо до рамката в едната посока.Оправя се като се отпуснат спиците от едната страна и съответно се натегнат от другата..:bulb::D:D
[/quote]


[quote="mnh"]
съответно се върти доста по трудно тъй като няма инерция...
[/quote]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта