Ъпгрейд на велосипед

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот joropl » Нед Май 03, 2015 8:05 am

Здравейте,
Току що се регистрирах във форума и искам да споделя какво искам да си подобря по колелото.
Първо, взех си колело втора употреба ,датско,марка- Avenue Spirit XS 3000,модел не знам коя година е.Има сайт на производителя, но инфото за компонентите е почти никакво.
Колелото е леко, с лята алуминиева рамка и гуми 28,с твърда вилка.

Та по въпроса за ъпгрейда:

1.Курбелите са здрави и хубави но с един венец-плоча с 46 зъба и четири дупки за монтаж.Отзад венец касетата е с 8 скорости 12-25 зъба и заден дерайльор Тиагра, с късо рамо /така мисля ,че се казваще/ На големи баири ми е зор , а на някой по стръмни ,може да се окаже мисия невъзможна изкачването. Та искам да сложа още един венец отпред, 36 или 32 зъба,а може и с три,напр 46-36-22 .Мисля, че има възможност за слагане на допълнителни венци.
Отделно рамката е с доста странна форма , сплесната някак си , понеже е лята и не знам какъв преден дерайльор може да се монтира на нея ,който ще е подходящ.Дали за две или три плочи? Не държа да са три, но ако няма възможност само за две, може и с три.
Каква предна команда за това движение ми е необходима?

2.Вилката е твърда и сякаш ми се ще да я заменя с хубава амортисьорна вилка за 28-ца капли,с евентуално заключване но не знам дали ще е добре за геометрията на колелото.

3.Спирачките са дискови механични Шимано, но ми се струват малко масивни и бих искал например да ги заменя с хубави хидравлични- какви марки ще ми препоръчате?

Има и някой други дребни детайли , но засега е това. Ще съм ви признателен, ако ми дадете насоки по тези неща какво да сложа и кое е най добре за това колело.
Стила ми на каране е по скоро в града и на шосе и по рядко по черни пътища без скокове и трудни терени. Най ме притесняват стръмните баири , понеже с този преден венец с 46 зъба ще е трудно.
Прикачени файлове
2015-05-02 16.33.04.jpg
(386.51 KiB) 507 пъти
2015-05-02 16.32.28.jpg
(420.91 KiB) 475 пъти
2015-05-02 16.30.58.jpg
(119.08 KiB) 455 пъти
2015-05-02 16.30.23.jpg
(470.5 KiB) 372 пъти
2015-04-26 16.40.59.jpg
(293.15 KiB) 394 пъти
2015-04-26 16.42.53.jpg
2015-04-26 16.42.53.jpg (172.48 KiB) Прегледано 3529 пъти
joropl
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 02, 2015 3:41 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот largo_hs » Нед Май 03, 2015 10:27 am

На мен така си ми изглежда шест! Наложителен ли е ъпгрейда? Спирачките можеш да смениш с хидравлични, там няма да имаш трудности. С предния венец ще ти е малко трудно от гледна точка поставяне на дерайльор към рамката защото не е с профил на тръба, но може да се измисли. За мека вилка отпред навярно няма да стане.
largo_hs
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Чет Мар 26, 2015 7:42 pm
Местоположение: Хасково

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот joropl » Нед Май 03, 2015 11:07 am

Притеснява ме , че на стръмните баири ще е зор , даже на места и невъзможно.... Посъветваха ме да сменя предния венец с такъв с 42 зъба и отзад касета 12-27 и ще е добре.Има ли такива касети 12-27 за 8 скоростна команда или дали може да се замени най- големия венец отзад от 25 на 27 зъба?
joropl
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 02, 2015 3:41 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот sonscp » Нед Май 03, 2015 11:21 am

joropl написа:42 зъба и отзад касета 12-27 и ще е добре

:nono: от 25 на 27зъба файда никаква! Търси 32.. :agree: касета с най-малко венче 12 не съм виждал, повечето са с 11. За отпред препоръчвам 2 плочи 22/38 . 38 е универсална, нагоре караш на 22, надолу и по равно с 38. Спестяваш и теглото от 3-та плоча. :)
Последна промяна sonscp на Нед Май 03, 2015 11:25 am, променена общо 1 път
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот jungleraver » Нед Май 03, 2015 11:23 am

Според мен може би ще е достатъчно просто да сложиш задна касета 11-32, ако и тогава има тегави моменти, сложи предна плоча 44 или 42. Съветвам те това, понеже иначе трябва да:
побългаряваш за дерайльор (или да ползваш такъв за монтаж към средното движение: http://www.velo-m.net/product/5801/preden-deklashor-fd-m330.html ), и да закупиш команда, жило, курбели. Също така късото рамо на задния дерайльор позволява да ползваш най-много две плочи отпред, и то да не са с много голяма разлика. На всичкото отгоре ще качиш почти килограм отгоре, и това при положение, че рамката изобщо има водачи за жило за деклашор.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот joropl » Нед Май 03, 2015 8:25 pm

Как да разбера какъв е капацитета на задния ми дерайльор? Няма модел ,огледах го, за да разера дали може на него да се сложи по голяма касета 11-32 или трябва да се купува нов дерейльор?
joropl
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 02, 2015 3:41 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот sonscp » Нед Май 03, 2015 8:48 pm

joropl написа:Няма модел ,огледах го?

Е, как ще няма? Аз тук download/file.php?id=79191 виждам Shimano Tiagra? Ако е такъв, значи става за 7, 8 че и 9 скоростни касети. :) http://www.amazon.com/SHIMANO-TIAGRA-RD ... g=lege1-20
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот joropl » Нед Май 03, 2015 8:58 pm

Да , но пише максимум зъбчатка 27 зъба, а на мен ми трябват 32...
joropl
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 02, 2015 3:41 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот krach » Пон Май 04, 2015 8:47 am

Няма ли да ти е по - евтино и по - лесно да смениш направо колелото? Защо шосейно искаш да го правиш на МТБ?
Искаш да сменяш скорости, вилки?
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот victortrt » Пон Май 04, 2015 12:51 pm

Това колело не случайно се казва "авеню", то е направено за града и то за нормален град и производителят е преценил, че 9 венеца отзад при една плоча отпред са достатъчни.
Явно в Дания няма големи баири.
Сега сериозно, не знам преден декланшор дали може да се сложи, защото рамката изглежда като да не може изобщо, но най-лесният вариант е да се сложи по-лака плоча - 42, 38 зъба, което ще доведе само до нужда от махане на няколко звена от веригата, съответни на намаления брой зъби. Възможно е обаче в този случай веригата да стърже в предпазителя за курбел, когато е на най-малките венци.
Забрави за амортисьорна вилка, няма място между гумата и челото и ще промениш много геометрията без осезаема разлика във комфорта. По добре си вземи грипове от пяна, напр. на Сан Марко.
Шимано 395 или 355 са евтини и достатъчно добри /така казват, аз съм си ви-брейк и пак спирам, ако и да съм 95 кила/.
Моят съвет е да не опропастяваш това градско бижу, което сигурно и не е евтино. Ако не ти върши работа за баирите по-добре го смени с друго по-подходящо или го продай и си вземи колело с три плочи.
Също така можеш да пробваш и нещо доста по-лесно - да смениш гумите с някакви по-тесни и леки.
Има и още един вариант - да се допиташ до механик дали може да се сложи главина с вътрешни скорости отзад.
Аз съм с такова градско колело със 7 вътрешни скорости шимано и най-леката от тях си е достатъчна за всякакви баири дори като се има предвид, че курбелът е с по-голяма от оригиналната плоча.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот joropl » Пон Май 04, 2015 6:58 pm

Не бих казал , че е типичното градско колело , няма удобствата за този тип велосипед, по скоро е шосейно, или някакъв хибрид.Дания е морска страна и няма планини , даже възвишения няма и може би затова са го предвидили така колелото. Аз баирите ги качвам, имах в предвид на някой участъци с голям наклон да имам и резервен вариант, затова се допитвам до специалистите да кажат кое би бил най- добрия вариант в случая.
joropl
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 02, 2015 3:41 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот perun » Пон Май 04, 2015 10:42 pm

Най-компемтентен съвет ще получиш в друг форум-http://koloezdene.com/forum/.Тук са специалистите по шосейни и хибридни велосипеди.
perun
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Дек 27, 2014 6:19 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот autosvet » Вто Май 05, 2015 2:55 am

Това е някакво от т.нар. фитнес колела на което вероятно са обърнали лапата, за да е по-удобно в града. Ако успееш да смениш курбели и да сложиш команда на прилична цена ок, но иначе по-добре го продай и си купи нещо което ще е по твой вкус като нисък клас 29-так с градски гуми или хибрид.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот victortrt » Вто Май 05, 2015 8:15 am

Действително не е типичното градско колело, но пак е предназначено за употреба в градски условия, тъй като е типичен "фитнес" или "ърбън" /според терминологията на Крос/ велосипед, предназначен за по-младежки настроени клиенти.
Според мен единствените промени в задвижването, които следва да се направят е да се смени плочата с 42 зъба и евентуално да се сложи касета с по-голям обхват и съответно дерайльор за нея. Мисля, че новата Кларис позволява по-голям обхват при 8 венеца, защото се използва и при 3 плочи, а има и команди за право кормило.
Вилката не я пипай и сложи такива гуми - http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... 14;dbp=130 r.r keyf o,whf 28 - 30 мм. С тях осезаемо ще усетиш разлика, защото имат много по-малка площ на допир до асфалта /твоите стъпват някак широко, явно за комфортна возия/.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот joropl » Вто Май 05, 2015 11:08 pm

Фитнес , нефитнес...трябва да има резерв да катери баири ...затова темата е ъпгрейд...иначе знам ,че колелото си е супер, за какви условия на каране е и т.н. Просто темата е да катери баири,да има резерв за стръмни участъци....и предложенията за това. Според мен най - добрия вариант според предложените е по - голяма задна касета с евентуално венец 42 зъба. Какъв е най добрия вариант за това- касета 11-36 , заден дерайльор 10 скорости, верига 10 и комада 10 скорости? И най- бюджетен...
joropl
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 02, 2015 3:41 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот xargs » Сря Май 06, 2015 3:18 pm

Не видях от кой град си, но в София например, тия скорости дето си ги имаш ще са ти предостатъчни за всеки един баир, ако караш само в рамките на града.
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот perun » Сря Май 06, 2015 10:17 pm

Без поне още една плоча отпред няма да минеш.Или ще качиш баир, но ще ти липсва много скорост на равно или обратно както си сега.
perun
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Дек 27, 2014 6:19 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот keel » Чет Май 07, 2015 12:21 am

Има някакъв шанс да може да се монтира E-type предедн дерайльор. Трябва обаче да се пробва щото тия дерайльори имат една дъговидна стойка която ляга на седалковата тръба, а от снимките не се вижда добре какъв е профила.
Изображение
А на курбелите също би трябвало да може да се монтира още един венец ако сегашния се сложи като външен, а на неговото място по-малък.
Иначе колелото изгежда симпатично :)
Аватар
keel
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1384
Регистриран на: Сря Юли 14, 2010 3:02 pm
Местоположение: Асеновград

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот joropl » Чет Май 07, 2015 6:50 am

И аз съм за още една по- малка плоча отпред, но този дерайльор Е-Type дали ще стане при мен ,не искам да си го купя и да се окаже, че не става...А и в магазините дали ще знаят дали става или не?
joropl
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 02, 2015 3:41 pm

Re: Ъпгрейд на велосипед

Мнениеот ivcho3 » Чет Май 07, 2015 2:32 pm

Ако венец касетата е на шлици, може да мине само със смяна на 8 зъбчатки при запазване на спейсърите от наличната 8 скоростна касета и другият вариант със спейсърите за 9 скоростната касета + дерайльор заради стъпката. Става въпрос за 9 скоростна касета без едно зъбно колело с брой зъби 11 (12)- 36. Ще има достатъчно аванс за баири. Ето и темата:
http://forums.mtbr.com/drivetrain-shift ... 14682.html
Според мен първият вариант няма да се получи, трябва ти дерайльор с дълго рамо заради зъбчатката с 36 зъба. Оттук нататък според това с какъв дерайльор си намериш- за 8 или 9 скорости зависи кои спейсъри да сложиш, тези от 8 скоростната или 9 скоростната касета. Със спейсърите за 9 скорости ще се наложи и смяна на веригата, заради пиновете.
ivcho3
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 2:48 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта