от victortrt » Пет Май 29, 2015 5:11 pm
Животът е така устроен, че според производителите и търговците всичко си струва, а според потребителите не, но все пак като цяло в момента крос и спринт най-си струват парите.
Мисля обаче, че на този велосипед задният дерайльор не е с Shadow+ технология, макар да е ХТ, което не готино за такъв клас велосипед, но това е поправимо.
Ето малко четиво по въпроса
"Технологията Shadow (в превод "сянка"), представена за първи път с новия заден дерайльор RD-M772, предназначен за ендуро/АМ велосипеди, се отличава с компактност и "тънък" профил на този уязвим компонент. В сравнение с "класическия" дизайн, при RD-M772 най-външната издадена точка на дерайльора е "прибрана" навътре с 11-18мм (в зависимост от предавката). Може и да ви изглежда малко, но всъщност такава разлика може да спаси дерайльора ви от не един и два удара. Наред с това новият продукт е "стабилизиран" вертикално, т.е. конструкцията му е такава, че не му позволява да се люшка нагоре и да се удря в рамката при каране по силно пресечен терен - нещо, за което продуктите на Shimano бяха критикувани напоследък от ездачи с по-агресивен стил на каране. И двете новости са в състояние реално да удължат живота на този важен компонент, а в по-лекия случай да ви спестят доста неприятни и стряскащи шумове откъм задницата на байка. Пътят на жилото също е скъсен, т.е. няма я характерната "примка" отзад, което намалява триенето и премахва възможността бронята да се закачи някъде. RD-M772 ще се предлага във варианти с късо и дълго рамо и единствено във версия top-normal.
Освен него има още два дерайльора с класическата за Shimano конструкция. Те са предназначени за крос-кънтри. RD-M770 е low-normal (пружината качва на по-ниска предавка), а RD-M771 е top-normal (пружината качва на висока предавка). Освен обновения дизайн с Х-образно тяло по подобие на XTR, дерайльорите са и с 30 грама по-леки от досегашните си аналози. "