Съвет за заключващо устройство на вилка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Съвет за заключващо устройство на вилка

Мнениеот maldezzar » Пет Юли 03, 2015 10:07 pm

Здравейте колеги . Имам следния проблем . Купих си КТМ Сарп 274 (2015г) и от пред вилката е Рокшок с 100 мм ход. Не се движеше вилката както трябва и я занесох на едни пичове, разглобиха я , наляха чисто ново масълце и стана супер преди да констатират , че всъщност проблема е бил в заключващото устройство . Заминало е и при заключена вилка пак се движи . Въпроса ми е има ли от къде в Б-я да поръчал чисто нова тази част , а също има ли вариант да се ремонтира и да не се налага заменянето и с чисто нова. Колелото е карано 2-3 пъти, като чисто ново е, но няма гаранция 2 години (не е от Б-я).
maldezzar
 
Мнения: 18
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Апр 24, 2015 11:59 pm

Re: Съвет за заключващо устройство на вилка

Мнениеот marsa » Пет Юли 03, 2015 10:18 pm

Малко вероятно ми се струва да си повредил вилката, по-добре потърси второ мнение по възможност преди да пазаруваш.

Иначе ти трявба подобен кит:
http://www.amazon.com/RockShox-30-Gold- ... B00H652E1K

Или ако е нещо дребно да се ремонтира от компетентен майстор.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Съвет за заключващо устройство на вилка

Мнениеот moridinbg » Пет Юли 03, 2015 10:43 pm

Тия заключвания се чупят много лесно, ако караш надолу със заключена вилка. Няколко по-сериозни удара и заключването заминава.
А какъв е шансът "пичовете" да са ти повредили заключването или просто да не са го сглобили като хората?
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Съвет за заключващо устройство на вилка

Мнениеот maldezzar » Пет Юли 03, 2015 10:50 pm

moridinbg написа:Тия заключвания се чупят много лесно, ако караш надолу със заключена вилка. Няколко по-сериозни удара и заключването заминава.
А какъв е шансът "пичовете" да са ти повредили заключването или просто да не са го сглобили като хората?

Не ми се вярва, но знае ли човек всичко е възможно , по-скоро си дойде с този проблем . И на мен ми се стори , че не отключва както трябва и направих едно преходче с малко хард спускане и нищо чудно да му е**х мамата :dontknow: Ще видиме , иначе ако взимам подбен кит докато дойде ще карам без заключване. Иначе докато бяха разглобени вилките ги погледнах в перфектно състояние са .
maldezzar
 
Мнения: 18
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Апр 24, 2015 11:59 pm

Re: Съвет за заключващо устройство на вилка

Мнениеот marsa » Пет Юли 03, 2015 11:06 pm

Чак сега прочетох по-внимателно постовете ти и понавързах нещата. Ако дистанционната команда не е била настроена правилно е възможно това да е предизвиквало влошена работа и реално да си карал вилката полу-заключена, което да е довело и до повреда. Други варианти са грешно количество масло преди и след сервизирането.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Съвет за заключващо устройство на вилка

Мнениеот maldezzar » Нед Юли 05, 2015 12:11 am

marsa написа:Чак сега прочетох по-внимателно постовете ти и понавързах нещата. Ако дистанционната команда не е била настроена правилно е възможно това да е предизвиквало влошена работа и реално да си карал вилката полу-заключена, което да е довело и до повреда. Други варианти са грешно количество масло преди и след сервизирането.

По скоро не е била настроена правилно . Още преди ми се стори , че на изключено заключване не пружинира както трябва , също сега след ревизията се оказа , че маслото е било много по-малко . По каталог го давали 130 мл (по памет) , а вътре имало доста по-малко.Момчетата казаха , че така като са го изсипали е било може би 1/3 от данните по каталог. Добре , че съм го карал 2-3 пъти в града и само 1 път извън него , но качествено и най-вероятно тогава е заминало напълно заключването . Както и да е вече коловете са с достатъчно масло , чакам сега само един пич обеща да уреди въпросното заключване и гасСс :beer:
maldezzar
 
Мнения: 18
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Апр 24, 2015 11:59 pm

Re: Съвет за заключващо устройство на вилка

Мнениеот marsa » Нед Юли 05, 2015 8:30 am

Преди да си поръчал се увери, че точно това е което ти трябва. Говоря за модела на вилката ти. По спецификации от сайта на КТМ, твоят байк е оборудван със същата, но не е изключено да имаш друг модел. Така че бъди сигурен, преди да купуваш.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Съвет за заключващо устройство на вилка

Мнениеот maldezzar » Съб Юли 11, 2015 10:40 pm

Готово е за каране :beer: Оказа се , че не е повреден след като се сглоби на заключен просто леко си влиза но мининално, а не е напълно неподвижен като Скота дето гледах. Иначе на отключен сега вече с новото масло е супер няма нищо общо с преди . Явно заводското масълце му е било доста малко :bowdown: Днеска направих един преход 40 км с едно приятелче , пък утре ако мога ще направиме едно спускане по черни планински пътища !

Айде със здраве и умната !
maldezzar
 
Мнения: 18
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Апр 24, 2015 11:59 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


cron