Съвет за колело - хибрид?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Съвет за колело - хибрид?

Мнениеот AleX93 » Сря Юли 15, 2015 7:47 pm

Здравейте,
Някой може ли да ме насочи какво трябва да търся - минах периода със скоковете и планински експерименти. Трябва ми нещо скоростно, но да не е съвсем като тънките рънери
Преди 4 - 5 г имах Raleigh oxford и бях много доволен, смених гумите с шосейни, (но си бяха същата дебелина - има ли някакви по тънки - НО НЕ толкова тънки като на рънерите?) - впоследствие задния амортесьор нещо си спомням, че не ме задоволяваше (може би трябва без него?)
също така предния апарат го смених с шимано че също не ми вършеше работа, и точно преди да го потроша мислех да сменям с по-големи курбели, защото неговите бяха с капацитет до към 50 км/х с бая зор... (трябваше ми да направя следното - да махна най-малкия курбел и съответно тогавашния втори да ми стане първи, и да добавя по-голям 3ти!!
Та към какво може да ме насочите така както описах ... има ли подходящо готово на разумна цена ? Ще се кара предимно градско и по асфалт..
Може и 2ра ръка да търся нещо - от raleigh бях доволен и си мислех и сега за нещо от типа Raleigh Iceberg??
Идеи ?
AleX93
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Яну 20, 2010 10:36 pm

Re: Съвет за колело - хибрид?

Мнениеот carmo » Чет Юли 16, 2015 9:10 am

Ти си герой щом си развивал такава скорост с 26" фул съспеншън. Въпросният Raleigh Iceberg е със същия тип и размер гуми и предавки, и няма да е по-бърз защото пак е МТВ (планински байк). Иначе добре си се ориентирал към хибридите. Хем са по-бързи, хем вървят по-леко, а и са по-ефективни от към вложена енергия (дори с мека вилка без заключване). Гумите им са 28"- доста по-тънки и с плитък грайфер, а трансмисията е по-бърза (най-големия преден венец обикновено е 48 зъба). За асфалт са ОК, но и по черен път са добри и са си универсални байкове за преходи и разходки. Ето ти такива от един от "наще" производители. Имат си описание, спецификация и вероятно все някои от тях ще е подходящ като цена: http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... cross.html Има аналогични теми във форума, дано си попаднал на тях, ако не порови и почети, за да имаш информиран избор.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Съвет за колело - хибрид?

Мнениеот AleX93 » Чет Юли 16, 2015 1:45 pm

А да питам на колело което е било с 26 " капли може ли да се сложат 28 - 29 " или рамката няма да може да ги събере?
AleX93
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Яну 20, 2010 10:36 pm

Re: Съвет за колело - хибрид?

Мнениеот carmo » Пет Юли 17, 2015 8:46 am

На теория,и то само ако е с дискови спирачки може да се опита, но зависи мостчетата между левия и десния заден триъгълник на конкретната рамка на какво разстояние са от задната ос . За 26" ориентировъчно е 350мм от оста на задната главина. Обикновено гумите за 26" МТВ са с балон около и малко над 2" и ориентировъчният габаритен радиус на гумата е 330 -340мм. От това следва че на 28" капли трябва да обуеш доста по-тънки гуми с балон около 1" за да не надхвърлиш този радиус. Капли 29" няма. Там също са 28" но гумите са с балон като на 26" МТВ и за това се водят 29". Та съответно от към мах. скорост няма да спечелиш нищо, ако минеш на по големи джанти с по ниски гуми, а само ще намалиш съпротивлението при търкаляне заради по-малкото контактно петно на гумата с асфалта.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 372 госта


cron